اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۴۶۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112227203722029
در دسترس نیست

هوشمند سازی خانه و ساختمان با تاچ پنل

کد: 140112227203722029

، (اخبار رسمی): انه هوشمند به خانه‌ای گفته می‌شود که مجهز به دستگاه‌های مدرن و هوشمند سازی شده است که می‌توان از راه دور و از طریق گوشی هوشمند یا لپتاپ آن را برنامه ریزی و کنترل کرد. در هوشمند سازی خانه، دستگاه‌های موجود از طریق اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند و به کاربر این امکان را می‌دهند تا از راه دور ...

خانه‌های هوشمند

خانه‌های هوشمند از فناوری‌های اتوماسیون خانگی برای ارائه بازخورد و اطلاعات به صاحبان خانه با نظارت بر قسمت‌های مختلف خانه و ارائه کنترل‌های هوشمند و قابل برنامه ریزی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، یک یخچال هوشمند ممکن است بتواند محتویات خود را فهرست بندی کند، منوها را پیشنهاد کند، جایگزین‌های سالم را توصیه کند و با تمام شدن غذا، جایگزینی سفارش دهد. 

هوشمند سازی خانه فرصت‌هایی را برای بهبود شیوه زندگی و کار و کاهش مصرف انرژی ارائه می‌دهد. با یک خانه هوشمند می‌توانید بررسی کنید چه کسی جلوی در است، باز یا بسته بودن پنجره ها را چک نمایید، چراغ‌ها و پرده‌ها را تنظیم کنید و نظارت کنید که خانه‌تان چقدر انرژی مصرف می‌کند. می‌توانید از سیستم خانه هوشمند برای تنظیم و نظارت بر سیستم امنیتی و دوربین‌های خانه‌تان یا کنترل وسایلی مانند یخچال یا تهویه هوا و گرمایش استفاده کنید.

 

هوشمند سازی ساختمان یعنی چه؟

به مجموعه‌ای از سیستم‌ها که در یک ساختمان قرار داده می‌شوند تا بتوان وسایل برقی و مکانیکی را به صورت یک پارچه کنترل کرد، هوشمند سازی ساختمان گفته می‌شود. در این فرآیند، می‌توان تمام وسایل برقی مختلف را به یک شبکه هوشمند متصل کرده و آن‌ها را از راه دور و به صورت مستقل کنترل کرد. از جمله وسایلی که قابلیت کنترل از راه دور را دارند می‌توان به مواردی نظیرروشنایی ساختمان، سیستم های سرمایش، سیستم های گرمایش ،دوربین‌ها، بلندگوهای صوتی ،سیستم های امنیتی ،پرده برقی وقفل های هوشمند اشاره کرد. هوشمند سازی ساختمان باعث کاهش هزینه‌های مصرف شده در بخش انرژی می شود و به بالا بردن میزان آسایش و افزایش ایمنی در یک ساختمان کمک می‌کند. موضوع مهمی که در مورد هوشمند سازی ساختمان باید مطرح شود، زیرساخت‌ها و پیش‌نیازهای لازم هستند. ساختمان هوشمند به ساختمانی گفته می‌شود که با استفاده از فناوری، امکان استفاده کارآمد و اقتصادی از منابع را فراهم می‌کند و در عین حال محیطی امن و راحت را برای ساکنین به وجود می‌آورد. ساختمان‌های هوشمند از طیف گسترده‌ای از فناوری‌های موجود استفاده می‌کنند 

و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان ادغام فناوری جدید در آینده نیز را فراهم باشد. حسگرهای اینترنت اشیا (IOT) سیستم‌های مدیریت ساختمان، هوش مصنوعی (AI) و واقعیت افزوده، از جمله مکانیسم‌ها و سیستم‌های روباتیکی هستند که ممکن است در یک ساختمان هوشمند برای کنترل و بهینه سازی عملکرد آن استفاده شود.

تاچ پنل چیست؟

همانطور که می‌دانید از مهم ترین عوامل موثر بر معماری و دکوراسیون خانه‌ها، پیشرفت تکنولوژی است. فناوری‌های مختلفی با گذشت زمان و به کمک علم ایجاد شده‌اند، چرا که انسان سعی می‎کند تا همه چیز را برای خود ساده سازی کند و در محل زندگی خود آسایش داشته باشد.

تاچ پنل نیز یکی از این فناوری‌های به روز است که با استفاده از آن در خانه‌ها، می‌توان به هوشمند سازی منازل پرداخت. با استفاده از تاچ پنل در خانه‌های هوشمند، می‌توان بر بخش‌های مختلف آن خانه مانند روشنایی قسمت‌های مختلف، پخش صدا، گرمایش و سرمایش، تهویه هوا و… کنترل داشت. تاچ پنل یک صفحه لمسی برای کنترل اجزای خانه‌های هوشمند است. این صفحه لمسی می‌تواند در نقاط مختلفی از خانه نصب شود و شما می‌توانید از طریق آن، اجزای مختلف خانه خود را کنترل کنید. تاچ پنل‌ها برای کنترل اجزای مختلف خانه‌های هوشمند سازی شده به وسیله سیستم مدیریت ساختمان یا  BMS از ملزومات هر خانه هوشمند هستند.

بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سیستم مدیریت ساختمان از برندهای مختلف استفاده می‌کنند و ایراد اصلی آن‌ها، عدم کارکرد صحیح نرم افزار برای انواع موبایل‌ها و تبلت‌ها است. بر خلاف BMS، خانه‌های هوشمند با سیستم SHS نیازی به تاچ پنل ندارند. چرا که روش‌های کنترلی متنوعی برای اجزای مختلف خانه وجود دارد. اما در صورتی که مایل به استفاده از تاچ پنل‌های هوشمند هستید، این سیستم به راحتی به خانه هوشمند سازی شده شما، بدون نیاز به سیم کشی متصل خواهد شد. باید بدانید که از طریق تاچ پنل‌ها می‌توان نور، تهویه هوا، سیستم‌های امنیتی، زنگ درب، آیفون و تمام تجهیزات خانه‌های هوشمند را مدیریت کرد.

قیمت آیفون تصویری هوشمند

در حال حاضر برندهای مختلف ایرانی و خارجی بسیاری آیفون‌ هوشمند را تولید می‌کنند. از طرفی قابلیت‌های در نظر گرفته شده در هر یک از این برند‌ها مانند اینترکام، حافظه داخلی برای ثبت و ضبط تصاویر و… متغیر است. بنابراین متناسب با برند‌های موجود در بازار و همچنین قابلیت‌های مورد نظر خریداران، قیمت آیفون‌های تصویری هوشمند از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان متغیر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۴۶۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان