اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112227204022462
در دسترس نیست

انواع صافکاری ماشین برای بدنه آسیب دیده خودرو

با انواع صافکاری ماشین آشنا شوید!

کد: 140112227204022462

، (اخبار رسمی): تصادف و آسیب به بدنه خودرو، از اتفاقات اجتناب ناپذیر برای صاحبین و رانندگان اتومبیل است. اما با وجود انواع صافکاری ماشین، جای نگرانی نیست. آشنایی با این روش ها، خیال شما را از بابت انتخاب تکنیک و ابزار صحیح توسط صافکار راحت می کند. در نتیجه هزینه اضافی برای صافکاری مجدد خودرو پرداخت نخواهید کرد.

با انواع صافکاری ماشین آشنا شوید!
انواع صافکاری ماشین با توجه به اسیب بدنه

با صافکاری خودرو می توانید بدنه آسیب دیده آن را تا حد امکان به شکل اولیه خود برگردانید. اما گاهی لازم است بخش هایی از اتومبیل متناسب با رنگ آن، از مراکز معتبر فروش بدنه رنگی خریداری شده و تعویض شوند.

رانندگی در شهرهای شلوغ و عدم رعایت قوانین توسط برخی رانندگان، احتمال آسیب به بدنه خودرو و نیاز به صافکاری را افزایش می دهد. صافکاری ماشین یکی از کارهای ظریف و سخت است که با آموزش به صورت تئوری و درس خواندن نمی توان وارد این شغل شد و نیاز به تجربه و کار عملی دارد. امروزه روش های مختلفی از انواع صافکاری ماشین مانند استفاده از دستگاه لیزر، دستگاه مکش، دستگاه مغناطیسی و ... وجود دارد. آشنایی با انواع روش ها باعث می شود صافکار ماشین بتواند، راحت ترین روش را بر اساس آسیبی که خودرو دیده انتخاب کند.

گاهی اوقات با صافکاری، ماشین ضربه خورده شده درست نمی شود و نیاز به تعویض قطعات ماشین دارید. از انواع ماشین هایی که بدنه ضعیفی دارند و زودتر آسیب می بینند ماشین پراید است. برای خرید سپر جلوی پراید و دیگر قطعات این ماشین می توانید از شرکت معتبر پرشین یدک سفارش بگیرید.

صافکاری بی رنگ یا با رنگ بسته به نوع ضربه تصادف، صافکار روش درست را انتخاب می کند. در مواقعی ضربه وارد شده نیازی به نقاشی روی بدنه ندارد و صافکار می تواند قسمت آسیب دیده را بدون رنگ صافکاری کند. اگر در تصادف، ضربه زیادی به بدنه خودرو وارد شده، یا در اثر ضربه زدن با چکش باعث از بین رفتن مستقیم رنگ بدنه شود، باید صافکاری همراه با رنگ باشد. در اکثر مواقع صافکاری بدون رنگ امکان پذیر نیست.

صافکاری ماشین با لیزر یکی از مدرن ترین انواع، صافکاری ماشین با لیزر است. اگر در هنگام تصادف رنگ بدنه ماشین دچار شکستگی شود از این روش استفاده می شود. مزیت این روش به خاطر حرارتی است که لیزر از خود به جا می گذارد و این باعث می شود که هیچ رد و نشانه ای از صافکاری روی بدنه باقی نماند.

صافکاری ماشین با دستگاه مکش این صافکاری برای ضربه های شدید استفاده می شود و جز صافکاری بدون رنگ محسوب می شود. در این روش قسمت های فرو رفته بدنه ماشین با دستگاهی به حالت اول برگردانده می شود و هیچ رد و اثری از ضرب خوردگی دیده نمی شود.

صافکاری ماشین با دستگاه مغناطیسی در این روش از یک دستگاه مغناطیسی که امواج الکتریکی دارد استفاده می شود. این امواج باعث به جنبش در آوردن مولکول های فولاد از هسته و مرکز ورق شده و باعث رفع آسیب و فرورفتگی ناشی از تصادف می شود.

صافکاری پی دی آر (PDR): این نوع صافکاری توسط میله و گیره های PDR که از جنس فولاد هستند انجام می شود. صافکاری پی دی آر برای فرورفتگی های ناشی از پرتاب سنگ ریزه هم قابل استفاده می باشد. برای استفاده از میله نیاز به تجربه و تبحر خاصی می باشد.

چه آسیب هایی در خودرو نیاز به صافکاری دارند؟ صافکاری ماشین، جز خدمات تعمیرات ماشین می باشد. هر صافکار شیوه ای خاص، برای صافکاری انتخاب می کند. زیبایی خودرو و ظاهر آن با طراحی بدنه شکل گرفته است.

صدمه دیدن بدنه ماشین در شهرهای بزرگ امری اجتناب ناپذیر است به همین دلیل صافکاری ماشین نوین به وجود آمده است.

دو نوع آسیب در انوع صافکاری ماشین داریم:

  1. آسیب سطحی به بدنه ماشین: اگر آسیبی که وارد شده باعث خراشیدگی و یا ناهمواری سطحی در بدنه باشد، با روش های پولیش یا صافکاری بدون رنگ قابل برطرف شدن است.
  2. اگر بدنه ماشین آسیب جدی و عمیق وارد شده، تنها راه صافکاری چکش زدن است که در مرحله بعد، رنگ کردن بدنه ماشین نیاز است.

ویژگی های یک صافکار ماهر چیست؟

  • صافکار باید از انواع صافکاری ماشین اطلاع و تجربه کافی داشته باشد
  • صافکار باید قبل از شروع کار به صاحب خودرو قیمت تمام شده را اعلام کند
  • به تقارن قطعات که جفت هستند دقت لازم داشته باشد مانند درها، گلگیرها دقیقا
  • از همان کد رنگ بدنه مشخص شده استفاده کند
  • از رنگ با کیفیت استفاده کند زیرا در صورت این که رنگ بی کیفیت باشد در اثر نور خورشید کدر و خواص اولیه خود را از دست می دهد.
  • تا حد ممکن قطعات خودرو را تعویض نکند. این کار به خاطر این است که در وقت فروش خودرو، قیمت آن بسیار افت خواهد کرد.
  • هر خودرو به اندازه ضربه و رنگ شدگی دچار افت قیمت می شود. بنابراین در انتخاب صافکار باید دقت لازم را داشته باشید.

در آخر، انواع صافکاری ماشین

امروز به علت تصادف های زیادی که در کلانشهرها صورت می گیرد، صافکاری ماشین امری واجب در تعمیرات ماشین می باشد. از انواع اصلی صافکاری ماشین می توان به صافکاری با رنگ و بدون رنگ، صافکاری با دستگاه مکش، صافکاری لیزری اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید