اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112247207322412
در دسترس نیست

بانک سیلورگیت اعلام کرد که فعالیت های خود را منحل می کند.

بحران سیلورگیت و تاثیر آن بر کریپتو چیست؟

کد: 140112247207322412

، (اخبار رسمی): از دست دادن Silvergate بر اکوسیستم تأثیر می گذارد زیرا این فناوری پلی مناسب بین امور مالی سنتی و ارزهای دیجیتال بوده است و فیات را به پیشرفت های پذیرش کریپتو بازگرداند.

بحران سیلورگیت و تاثیر آن بر کریپتو چیست؟
بحران سیلورگیت و تاثیر آن بر کریپتو چیست؟

بانک سیلورگیت اعلام کرد که فعالیت های خود را منحل می کند. بانک سیلورگیت با استناد به نگرانی‌های نظارتی و تحولات اخیر صنعت کریپتو، «بر این باور است که تعطیلی منظم عملیات بانک و انحلال داوطلبانه بانک بهترین راه پیش رو است». در صورت وجود هرگونه تغییر، به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد. انحلال شامل بازپرداخت کامل تمام سپرده ها می شود.

سیلورگیت چیست؟

Silvergate Capital، شرکت مادر Silvergate Bank، یک بانک محلی مستقر در کالیفرنیا که در دهه 1990 راه اندازی شد. در سال‌های اخیر، پس از خرید دارایی‌های Diem از متا، این شرکت با ارائه خدمات مالی سنتی به صرافی‌های رمزنگاری، به خدمات رسانی به کسب‌وکارهای ارزهای دیجیتال پرداخت.

از آنجایی که سیلورگیت یکی از اولین بانک‌هایی بود که این خدمات را به شرکت‌های رمزنگاری ارائه کرد، آنها به سرعت رشد کردند و به بخشی اساسی از کل اکوسیستم کریپتو تبدیل شدند. یکی از خدمات کلیدی که Silvergate ارائه کرد شبکه تبادل Silvergate (SEN) بود. SEN یک پلت فرم پرداخت فوری است که به مشتریان اسلیورگیت امکان می‌دهد خارج از ساعات کاری عادی بانکی، دلار آمریکا را به هر حساب Silvergate ارسال کنند.

با خرید دارایی های Diem از متا و مشارکت قبلی آنها در لیبرا، بسیاری از سهامداران Silvergate از چشم انداز انتشار استیبل کوین خود توسط این شرکت هیجان زده شدند.

چه اتفاقی برای سیلورگیت افتاد؟

اگرچه بانک مستقیماً با ارزهای رمزنگاری شده معامله نمی‌کرد زیرا سپرده‌ها یا برداشت‌های آن‌ها با ارزهای فیات انجام می‌شد، بسیاری از مشتریان آن صرافی‌های رمزنگاری بودند و FTX مشتری کلیدی Silvergate بود.

در ژانویه 2023، این بانک خسارت 1 میلیارد دلاری را برای سه ماهه چهارم سال 2022 گزارش کرد. سه ماهه چهارم 2022 شاهد سقوط FTX، بزرگترین مشتری Silvergate بود که منجر به از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران شد. حجم عظیمی از کاربران سپرده های خود را از بانک سیلورگیت برداشت کردند. این شرکت از انفجار FTX جان سالم به در برد اما مجبور شد تعداد کارکنان خود را حداقل تا 40 درصد کاهش دهد.

مشکلی که بانک سیلورگیت با آن مواجه شد، نتیجه مدیریت ریسک کم بود، با اتکای بیش از حد به سپرده‌های کوتاه‌مدت در حالی که برای مدت طولانی‌تری وام می‌داد. بانک سیلورگیت در پایان سپتامبر 2022 دارای 13.9 میلیارد دلار سپرده بود. با این حال، زمانی که بحران کریپتو در سه ماهه چهارم سال 2022 شروع شد، سرمایه گذاران کریپتو دچار وحشت شدند و شروع به برداشت وجوه از صرافی های کریپتو کردند که به نوبه خود از سیلورگیت خارج شد. تا پایان دسامبر 2022، سپرده های بانک سیلورگیت به 3.9 میلیارد دلار کاهش یافت.

این امر باعث شد تا سیلورگیت با کسری 8 میلیارد دلاری سپرده مواجه شود. سیلورگیت برای جمع آوری سرمایه دو کار انجام داد: آنها 4.3 میلیارد دلار وام کوتاه مدت از بانک مسکن فدرال سانفرانسیسکو قرض گرفتند و اوراق قرضه ای را که در پرتفوی آنها بود فروختند.

فروش اوراق قرضه مجموعه دیگری از مشکلات را به همراه داشت. از 11.4 میلیارد دلار اوراق قرضه، 8.3 میلیارد دلار "در دسترس برای فروش" بود، قانونی برای توصیف اوراق بهاداری وجود دارد که می تواند بدون نگهداری تا سررسید فروخته شود. این بدان معنی بود که سیلورگیت باید آنها را به ارزش بازار قیمت گذاری می کرد. 3.1 میلیارد دلار باقیمانده اوراق قرضه نگهداری تا سررسید بود، بنابراین علامت گذاری آنها بر اساس قیمت تمام شده تفاوتی ایجاد نمی کند. تا پایان دسامبر 2022، با افزایش نرخ بهره، ارزش پرتفوی اوراق قرضه اسلیورگیت به 5.7 میلیارد دلار رسید که از دست دادن سرمایه گذاری اولیه اوراق قرضه 11.4 میلیارد دلاری آن بود.

از آنجایی که FTX بزرگترین مشتری سیلورگیت بود، آنها زیر نظر سناتورهای آمریکایی - الیزابت وارن، جان کندی، و راجر مارشال - قرار گرفتند که شروع به تحقیق در مورد عملیات سیلورگیت کردند تا مشخص شود آیا بانک در حال تسهیل تراکنش های متقلبانه بین FTX و Alameda Research، بازوی سرمایه گذاری است.

در 1 مارس 2023، بانک سیلورگیت گزارش‌های حسابرسی و درآمد سالانه خود را به تعویق انداخت و ادعا کرد که آنها در حال ارزیابی توانایی خود برای فعالیت هستند. با تاخیر، سهام آنها از 13 دلار آمریکا به 5.21 دلار کاهش یافت.

تاثیرات احتمالی روی رمزارز چیست؟

از دست دادن Silvergate بر اکوسیستم تأثیر می گذارد زیرا این فناوری پلی مناسب بین امور مالی سنتی و ارزهای دیجیتال بوده است و فیات را به پیشرفت های پذیرش کریپتو بازگرداند.

گزارش Kaiko اشاره کرد که با مرگ SEN، استیبل کوین‌ها ممکن است شاهد افزایش پذیرش و فراگیر شدن در میان معامله‌گران باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیتشال

بیتشال، مجموعه ای فعال در حوزه صرافی آنلاین ارز دیجیتال است. رسالت ما این است که با در اختیار قرار دادن بستری مطابق با استانداردهای جهانی، چراغ راه شما در معاملات پیش رو باشیم، که در راستای تحقق آن از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز نموده ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه