اطلاعات تماس
  • 021552*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201037212322490
در دسترس نیست

سفید کردن دندان

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

کد: 140201037212322490

، (اخبار رسمی): زیبایی ظاهری برای هر شخصی که مقداری به ظاهر خود اهمیت میدهد بسیار مهم می باشد. زیبایی و آراستگی دندان ها یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان اعتماد به نفس و زیبایی به حساب می آید

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان
تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

زیبایی ظاهری برای هر شخصی که مقداری به ظاهر خود اهمیت میدهد بسیار مهم می باشد. زیبایی و آراستگی دندان ها یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان اعتماد به نفس و زیبایی به حساب می آید و باعث می شود لبخند زیبا تری داشته باشیم. طبق تحقیقات انجام شده سفید و مرتب بودن دندان ها مقدار قابل توجهی در زیبایی افراد تاثیر دارد و تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان همیشه سوالاتی را به خود اختصاص داده است.

یکی از روش هایی که امروزه برای سفید کردن و جلا دادن به دندادن ها استفاده می شود، کامپوزیت و لمینت می با شد. این دو روش جزء رایج ترین متدهای زیبایی به حساب می آید که تفاوت هایی با یکدیگر دارند و ما قصد داریم در این مقاله به مقایسه این دو روش زیبایی دندان بپردازیم.

کاربرد و ویژگی های لمینت دندان

فاصله بین دندان ها را می توان از بین برد.

ترک خوردگی و شکست دندان ها را از بین می برد.

دندان های کج و نافرم را اصلاح می کند.

دندان های لک دار شده را زیبا می کند.
و …

کاربرد و ویژگی های کامپوزیت دندان

دندان های لب پریده را ترمیم می کند.
فاصله های کم و جزئی با این روش از بین می رود.
 افرادی که دارای دندان خرگوشی هستند میتوانند با استفاده از این روش آن را ترمیم کنند.
 دندان‌های بسیار کج برای استفاده از کامپوزیت مناسب هستند.

و…

تفاوت قیمت لمینت و کاپوزیت

هزینه، یکی از تفاوت لمینت و کامپوزیت می باشد که در این اوضاع اقتصادی پارامتر بسیار مهمی به حساب می آید در روش روکش کامپوزیت دندان، شما هزینه بسیار پایین تری نسبت به لمینت را پرداخت می کنید و از آنجایی که دو روش مذکور تحت بیمه های درمانی نمی باشند، قیمت آنها بسیار هائز اهمیت است. 

طول عمر لمینت و کامپوزیت

از قدیم گفتند هرچقدر پول بدهید همانقدر آش می خورید. با توجه به قیمت پایین تری که روکش کامپوزیت نسبت به لمینت دارد به همان میزان نیز طول عمر کمتری در مقایسه با لمینت دارد و معمولا نصف عمر لمینت ماندگاری دارد. با پیشرفت روزافزونی که در ماده رزین صورت گرفته، اما باز هم دوام و ماندگاری مواد لمینت را ندارند و طول عمر کمتری دارند. اگر موارد بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعابت کنیم، مواد لمینت بیشتر از 15سال بدون هیچ مشکلی دوام می آورد. 

مدت زمان نصب

با توجه به زندگی شهری ای که همه افراد درگیر آن هستند، زمان یک پارامتر بسیار مهم می باشد. روکش کامپوزیتی در مدت زمان کمتری نسبت به لمینت سرامیکی نصب می شود و زمان زیادی را از شما نمی گیرد. روکش کامپوزیت معمولا در 1 جلسه انجام می شود و دندان با لایه ای از رزین پوشیده می شود و توسط نوری سفت و محکم می شوند و پس از آن روکش ها جلا پیدا می کنند.

لمینت مدت زمان 2 تا 3 هفته ای را نیاز دارد و ابتدا دندانپزشک مینای دندان ها را تراشیده و پس از قالب گیری، قالب ها را برای ساخت روکش به آزمایشگاه فرستاده می شود تا روکش ها به صورت کاملا استاندارد آماده شوند. سپس دندانپزشک آنها را روی دندان می چسباند

استحکام و مقاومت

مقاومت و استحکام لمینت سرامیکی از روکش های کامپوزیتی بیشتر است و با تکنیک و فرآیند خاصی در لابراتورها ساخته می شوند و در برابر ساییدگی و تغییر رنگ مقاومت بیشتری نسبت به روکش های کامپوزیتی دارد.

روکش های کامپوزیتی از مقاومت کمتری برخوردار هستند و در صورت وارد شدن فشار، احتمال شکستگی و یا ساییدگی وجود دارد و مراقبت بیشتری را خواهان است.

برگشت پذیری

یکی از مزیت هایی که روکش کامپوزیت نسبت به لمینت دارد این است که شما می توانید روکش ها را پس از مدتی از روی دندان ها جدا کنید و از دندان های طبیعی خودتان استفاده کنید زیرا در روش کامپوزیت دندان ها تراشیده نمی شوند و آسیبی به ساختار و بافت دندان ها زده نمی شود  اما در لمینت چنین امکانی وجود ندارد و شما نمی توانید آنها را از دندان هایتان جدا کنید و در واقع برگشت ناپذیر می باشد. با توجه به تمام  مطالبی که ارائه شد تجهیزات و یونیت های دندانپزشکی پیشرفته نیز در نتیجه کار بسیار حائز اهمیت است.

معایب روکش کامپوزیت

زیبایی و شفافیت لمینت ها کاملا شبیه دندان های طبیعی می باشد و به دلیل مواد مصرفی با کیفیت در مقابل خراشیدن و لک برداشتن مقاوم هستند اما روکش کامپوزیت ها در مقابل لک برداشتن مقاومت بالایی ندارند و برای اینکه روکش ها لک برندارند باید مراقب رژیم غذایی و مواد مصرفی خود باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021552*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان