اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201097215422512
در دسترس نیست

بام سبز چیست و چگونه آن را بسازیم؟

کد: 140201097215422512

، (اخبار رسمی): بام سبز را می توان به عنوان یکی از بهترین و قوی ترین مدل های بام در نظر گرفت که ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده است. این مدل از انواع بام به گونه ای طراحی شده است تا پوشش گیاهی غنی را در خود جای داده باشد.

بام سبز چیست و چگونه آن را بسازیم؟
بام سبز چیست و چگونه آن را بسازیم؟
بام سبز چیست و چگونه آن را بسازیم؟
بام سبز چیست و چگونه آن را بسازیم؟
بام سبز چیست و چگونه آن را بسازیم؟
بام سبز چیست و چگونه آن را بسازیم؟

جالب است بدانید که این بام هم به زیبا سازی ساختمان کمک کرده و هم می تواند برای عایق کردن آن مورد استفاده قرار گیرد. از جمله دیگر نام های این بام می توان به بام زندگی هم اشاره کرد. این مدل از انواع بام می تواند افراد را برای چند لحظه از دغدغه های زندگی در شهر دور کند. لازم به ذکر است که مدل ها و ساختار های مختلف این بام می توانند زیر شاخه های متنوعی داشته باشند. امروز ما قصد داریم تا در مورد چیستی و کاربرد انواع بام سبز همچون بام سبز چمن مصنوعی با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

بهترین راه ایجاد انواع بام به صورت سبز کدام است؟

اگر شما به دنبال استفاده بام سبز روف گاردن تهران هستید و دوست دارید تا از بام های سبز مدرن برای زیبا تر کردن خانه خود استفاده نمایید، می توانید هم اکنون خدمات کلی و جامع مجموعه گامان تزیین جاوید را مورد استفاده قرار دهید. این مجموعه در زمینه ارائه خدمات مربوط به فنس چمنی هم فعالیت کرده و خدمات خود را به صورت تضمینی در اختیار مشتریان قرار می دهد. شما می توانید روند خرید تایل ترموود برای زیبا سازی بام سبز را نیز از طریق این مجموعه دنبال نمایید. جالب است بدانید که طراحی بام سبز اپارتمان کار راحتی نبوده و افراد برای انجام این فعالیت باید به متغیرهای زیادی توجه داشته باشند.

بام سبز چیست؟

بیایید تا کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم شروع کنیم: بام سبز چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که بام سبز پشت بام به حالتی گفته می شود که شما گیاه ها و گل های مختلفی را بر روی بام خانه خود پرورش دهید. این مدل از انواع بام ویژگی های مثبت زیادی داشته و می تواند به روند زیبا سازی خانه شما کمک بسیار زیادی بکند. از آنجایی که زندگی اکثر انسان ها در حال صنعتی شدن بوده و اکثر ما به دنبال آپارتمان های مختلفی هستیم، فضای سبز از زندگی انسان ها روز به روز دور تر می شود. این مسئله می تواند مشکلات خاص خود را ایجاد کند. انتخاب گیاهان مناسب برای بام سبز کار راحتی نیست. ریسه آکادئونی از جمله گیاه هایی به حساب می آید که در این موقعیت به کار می رود.  

اینجاست که استفاده از بام سبز مطرح می شود. با استفاده از این بام شما خیلی راحت می توانید فضای سبز را با سبک زندگی و آپارتمان خود ترکیب نمایید. جالب است بدانید که این بام می تواند به اکوسیستم جهان هم کمک کند. این محصول نه تنها بر روی شما از نظر فیزیکی و روانی، بلکه بر روی محیط اطرافتان هم تاثیر گذار خواهد بود. پرنده ها با استفاده از این بام می توانند یک محیط خوب برای زندگی پیدا کنند. این پوشش گیاهی به مقاوم تر شدن بام شما کمک می کند و جدا از همه این موارد بام سبز اپارتمان می تواند به ایجاد یک پوشش چشم نواز در خانه شما کمک کند. در ضمن، این بام سطح آلودگی محیطی را کاهش داده و کیفیت هوا را نیز افزایش می دهد.

بررسی کاربرد های بام سبز

به خاطر داشته باشید که لیست کاربرد های بام سبز یک لیست طولانی است. چرا که این بام فواید و مزایای زیادی را در خود جای داده است. اولین کاربرد این بام مربوط به صرفه جویی در انرژی می باشد. با ساخت بام های سبز، افراد می توانند دمای اطراف ساختمان خود را به صورت کامل متعادل کنند. مصالح ساختمانی نور خورشید را به صورت مستقیم جذب کرده و آن را مجددا به عنوان گرما منتشر می نمایند. جالب است بدانید که سبک زندگی شهر نشینی باعث شده تا دمای کره زمین تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

جدا از این مسئله، بام سبز می تواند به عنوان یک فیلتر طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. این مدل از انواع بام به گونه ای طراحی شده است تا آلاینده های هوا و دی اکسید کربن را به صورت مستقیم جذب کند. لازم به ذکر است که بیماران آسمی، با خیال راحت می توانند شرایط و وضعیت خود را با استفاده از این بام بهبود ببخشند. البته، به خاطر داشته باشید که این کاربرد بام سبز بسته به نوع و پوشش گیاهی آن متغیر است.

مهم ترین ویژگی های این بام

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های بام سبز کدام اند؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که بام های سبز یک سری ویژگی ها و قابلیت های خاص را در خود جای داده اند. اولین ویژگی مهم این بام مربوط به فراهم کردن محیط مناسب می باشد. با استفاده از این بام شما می توانید یک فضای مناسب برای رشد گیاهان فراهم کنید.

جدا از این مسئله، این بام ها وزن کمی داشته و هزینه ای که شما باید برای ایجاد آنها پرداخت کنید هم به شدت معقولانه می باشد. به خاطر داشته باشید که مدل ها و ساختار های مختلف این بام می توانند به صورت مستقیم بر روی اکوسیستم یک ساختمان تاثیر گذار باشند.

نکات مهم برای ساخت بام سبز

در نهایت، اگر شما هم به دنبال طراحی و ساخت بام سبز هستید باید یک سری مراحل خاص را دنبال کنید. اولین مرحله مربوط به آماده سازی لایه پوشش گیاهی می باشد. شما باید پوشش گیاهی خوبی را تامین کنید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. در مرحله بعد محیط کشت آماده می شود. این محیط باید وزن کمی داشته باشد و بتواند پذیرای گیاهان مختلف باشد. در سومین مرحله شما باید لایه زهکش را هم طراحی کنید.

 

مرحله چهارم ساخت بام سبز مربوط به لایه محافظ است. شما باید از یک لایه محافظ استفاده کنید تا از چکه کردن و نشتی آب در سقف جلوگیری نمایید. پس اگر بخواهیم به صورت کامل دسته بندی کنیم، باید بگوییم که این بام در ابتدا از یک لایه محافظتی تشکیل شده است. بر روی محافظ لایه زهکش، محیط کشت و در نهایت پوشش گیاهی قرار می گیرد. به این ترتیب شما با کلیت طراحی و ساخت یک فضای زیبای بام سبز آشنا شدید. برای خواندن مطلب بیشتر حتما سری به سایت gamantj.com بزنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان