کد: 140201247234518524
در دسترس نیست

معرفی و خرید انواع باسکول جاده ای

معرفی و خرید انواع باسکول جاده ای

کد: 140201247234518524

، (اخبار رسمی): باسکول جاده ای بزرگترین و صنعتی ترین دستگاه هایی است که برای محاسبه وزن بار در ماشین های سبک و سنگین مثل کامیون، تریلر و واگن باری طراحی شده است. در ادامه با باسکول جاده ای بتن فلز و باسکول جاده ای تمام فلز اشنا خواهید شد. ظرفیت انواع باسکول های جاده ای معمولا از 8 تن شروع و تا 300تن ادامه دارد.

معرفی و خرید انواع باسکول جاده ای
باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

می تواند تمامی صنایع حمل و نقل و ریلی را پوشش دهد. باسکول جاده ای یکی از انواع باسکول صنعتی است که در صورت سرویس دهی در زمان مناسب عمر ان به بیش از بیست سال می رسد. باسکولی جاده ای می تواند در تمامی شرایط آب و هوایی و محیط های صنعتی به فعالیت خود ادامه دهد.

اجزای باسکول جاده

باسکول جاده ساختار پیچیده تری نسبت به باسکول های صنعتی مورد استفاده در کارخانه ها و صنایع تولیدی دارد و مراحل نصب آن ها فرآیندی زمان بر است که باید بسیار دقیق و حساب شده انجام شود. سکو یا کف صنعتی، لودسل، فونداسیون، جعبه توزیع، نمایشگر (نشانگر) و چاپگر از اجزای باسکول جاده ای هستند که تعداد، نحوه نصب و الگوی اجرای آنها با توجه به ظرفیت باسکول جاده تغییر می کند.

خاکبرداری

 اولین مرحله در نصب باسکول جاده ای، خاکبرداری است که باید با توجه به ابعاد و نقشه اولیه باسکول انجام شود. در مرحله دوم به فونداسیون دستگاه می رسد که از مجموعه بسیار محکمی از کلاف های فلزی به هم پیوسته تشکیل شده است که فضاهای میانی آن با بتن پر شده و با قرار گرفتن در زیر صفحه سکو، فشار ناشی از آن را کاهش می دهد. از فرو رفتن آن در زمین جلوگیری می کند. 

وظایف فونداسیون

یکی از مهمترین وظایف فونداسیون، قرار دادن صحیح باسکول در محل نصب و انتقال صحیح بار به زمین است. لازم به ذکر است که اجرای این مرحله بسیار حائز اهمیت است و تا 30 درصد دقت باسکول جاده را تحت تاثیر قرار می دهد.

انواع باسکول روی زمین

  • تمام فلزی
  • بتن فلزی
  • باسکول مرکب یا باسکولی پیش ساخته
  • انواع باسکول داخلی
  • تمام فلزی
  • بتن فلزی
  • کامپوزیت یا پیش ساخته

 فونداسیون : این مرحله مهم ترین مرحله در نصب هر باسکول است، اجرای نادرست و غیر اصولی فونداسیون می تواند چندین تن خطا در وزن ایجاد خواهد کرد. 50 درصد هر باسکول برای کار فونداسیون و 50 درصد دیگر برای دقت سازه، لودسل باسکول و تجهیزات است.

 سازه اصلی (سکو)

بدنه یا صفحه اصلی باسکول را سازه یا سکو می گویند. دلیل ساخت باسکول دستیابی به مجموعه ای که تحمل نیروی با وزن کالا، انتقال نیرو را به درستی انجام بدهد، از این رو ساختار دقیق برای درست طراحی شده است.

 لودسل های باسکول

لودسل ها سنسورهای وزن هستند که در زیر سکوی باسکولی دیجیتال قرار می گیرند و پس از دریافت وزنه، عدد وزن را به نشانگر یا نمایشگر باسکول منتقل می کنند.

 جی باکس

جعبه باسکول برای یکسان سازی خروجی لودسل است اما بهتر است بدانیم که باسکول خوب نیازی به جی باکس در این مورد ندارد. فقط به عنوان یک جعبه تقسیم عمل می کند.

 نشانگر (نمایشگر مقیاس)

 این دستگاه وظیفه نمایش وزن را به اپراتور دارد. سیم خروجی از جعبه تقسیم باسکول به نشانگر متصل می شود و نمایشگر باسکول عدد وزن را نشان می دهد.

 چاپگر

 برای چاپ عدد وزن نمایش داده شده، چاپگر به نمایشگر متصل شده و عدد وزن چاپ می شود.

باسکول های بتنی و فلزی جاده ای در ظرفیت های 5 تن، 10 تن، 20 تن و … طراحی و ساخته می شوند که همانطور که از نام این باسکول پیداست، جنس آن از بتن و فلز است. ویژگی مشترک این نوع باسکول جاده ای و باسکول تمام فلزی شاسی فلزی آنهاست که وظیفه وزن کشی بار و انتقال آن به لودسل ها را بر عهده دارد. شاسی باسکول بتنی فلزی و صفحه باسکول بتنی است.

طراحی و ساخت باسکول جاده بیشترین تاثیر را در استحکام سازه و وزن توزین خواهد داشت به همین دلیل موارد ذکر شده تاثیر بسزایی در قیمت باسکول جاده ای دارد. نصب باسکول بتنی فلزی راه بسیار آسان است و مدت زمان نصب آن با توجه به اجرای فونداسیون تا 75 روز طول می کشد.

باسکول های بتن فلزی که دارای 50 سال سابقه تولید در ایران می باشد دارای ساختار فلزی بسیار مستحکم، دقت بالا و قیمت مناسب می باشد.

باسکول جاده ای تمام فلز

فلزات از مواد اولیه مهم کارخانجات مختلف در تمامی صنایع هستند و نقش مهمی در عرصه صنعت دارند. یکی از صنایعی که فلزات به عنوان یک ماده بسیار مهم در آن به شمار می روند و اساس این صنعت است، صنعت ساخت باسکول و تجهیزات توزین است. 

از فلزات در کارخانه های توزین برای تولید باسکول های تمام فلز و بتن-فلز استفاده می شود.

برای تولید فلس های فلزی با توجه به نوع کاربرد و محل استفاده از آلیاژهای مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال در کارخانه هایی با محیط مرطوب که با مواد شیمیایی سروکار دارند از فلز آلومینیوم یا آلیاژ فولاد با عیار مناسب و فولاد ضد زنگ استفاده می شود. 

شایان ذکر است که واژه تمام فلز، تمام فولاد یا تمام بتن زمانی به کار می رود که صفحه باسکول و اجزای آن فلزی باشد. به عبارت دیگر مواد به کار رفته در قسمت مکانیکی و قسمت الکترونیکی باسکول مورد نظر نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ترازالکترونیک

مجموعه تراز الکترونیک ارائه دهنده ی تجهیزات توزین از قبیل ترازو و باسکول و… همچنین ارائه دهنده ی تجهیزات فروشگاهی از قبیل صندوق های فروشگاهی و کالباسبر و … این مجموعه با سابقه 20 ساله آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید