اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201277239919094
در دسترس نیست

برای کوهنوردی باید از کجا شروع کنیم؟

برای کوهنوردی باید از کجا شروع کنیم؟

کد: 140201277239919094

، (اخبار رسمی): کوهنوردی یک فعالیت و ورزش های هیجان انگیز و سختی است که مانند هر نوع ورزشی نیازمند آموزش و کسب تجربه دارد تا از یک ورزش دشوار به یکی از تفریحات لذت بخش تبدیل شود.

برای کوهنوردی باید از کجا شروع کنیم؟
خرید کوله پشتی کوهنوردی

قبل از گذراندن دوره آموزشی کوهنوردی، بهتر است ذهنتان را از فعالیت کوهنوردی مطلع و آماده کنید تا بتوانید با پردازش، کوهنوردی را بهتر بشناسید تا به راحتی بتوانید بدن خود را آماده کنید. در این زمینه باید در مورد کوهنوردی تحقیق کنید و تجربیات و اتفاقات کوهنوردان را بشنوید تا ذهن شما از کوهنوردی و اتفاقات لذت بخش و سخت آن مطلع شود.

  • آماده کردن روح و جسم
  • محک زدن روحیات خود

قبل از شروع هر فعالیتی خلق و خو و روحیات خود را محک بزنید، برای مثال در هنگام رخ دادن اتفاق مضطرب می شوید یا با حفظ خونسردی سعی می کنید راه حلی پیدا کنید؟

فرض کنید به صورت گروهی به کوهنوردی رفته اید، در صورت ایجاد اتفاق توانایی کمک کردن به هم گروهی خود را دارید یا فقط خودتان را از اتفاق نجات می دهید؟

فعالیت کوهنوردی برای افراد مضطرب نیز مناسب خواهد چرا که با رفتن به دل طبیعت و لذت بردن از آرامش و جو طبیعت، راحت تر می توانند مانع استرس و انرژی منفی خود شوند، اگر شما نیز جزو افراد مضطرب هستید کوهنوردی و طبیعت گردی بهترین گزینه برای آرامش روحتان خواهد بود.

بعد از اینکه ذهنیتان از کوهنوردی مطلع و روشن شد، نوبت به آماده کردن وضعیت جسمانی می باشد. از آنجایی که در کوهنوردی باید مسیری طولانی و سختی را با حمل یک کوله سنگین طی کنید، باید بدنتان نسبت به حجم کوله و سختی مسیر کاملا آماده باشد و همچنین قبل از شروع هر ورزشی، بدن نیاز دارد به مدت نیم ساعت گرم و آماده شود؛ فعالیت کوهنوردی نیز مانند سایز ورزش ها نیازمند به آماده شدن دارد اما در کوهنوردی باید چند مدت قبل از شروع فعالیت، بدن را آماده کرد.

پیاده روی روزانه، وزنه برداری، طناب، ورزش های صبگاهی، پیاده روی با کوله مورد نظر و…. از جمله فعالیت هایی هستند که می تواند در آماده کردن بدنتان نقش مفیدی داشته باشد.

گذراندن دوره آموزشی

به عنوان یک کوهنورد مبتدی در باشگاه های کوهنوردی آموزش ببینید. با حضور یافتن در این دوره ها علاوه بر آموزش و یادگیری، از تجربه های استادان و کوهنوردان حرفه ایی نیز برخوردار خواهید شد که ارزش بسیار بالایی دارند. حتما از ویدیو های آموزشی کوهنوردان و مقالات آنها هم استفاده کنید.

برای کوهنوردی باید از کجا شروع کنیم؟

  • دوره های آموزشی کوهنوردی
  • آموزش آماده کردن روح و جسم
  • آموزش صعود و فرود از قله، کوه، صخره
  • آموزش خرید تجهیزات مهم
  • آموزش استفاده از تجهیزات کوهنوردی
  • آموزش نکات مهم در هنگام حوادث
  • تحقیق و برنامه ریزی

بعد از آموزش کامل دوره کوهنوردی، بهتر است آماده به سفر نیم روزه یا یک روزه با یک گروه کوهنوردی (کوهنوردان حرفه ای) شوید. شما هم به عنوان یک کوهنورد مبتدی در مورد مکان مورد نظرتان تحقیق کنید؛ شرایط آب و هوایی را بررسی کنید و باتوجه با شرایط آب و هوایی پوشاک و تجهیزات بردارید.

در مورد شرایط غذایی خود برنامه ریزی داشته باشید و از لیست خوراکی های مناسب کوهنوردی لیستی تهیه کنید و با توجه به مدت زمان برنامه و سختی برنامه، مواد غذایی تهیه کنید.

لیست تجهیزاتتان را آماده کنید

بعد از اینکه با تجهیزات کوهنوردی آشنا شدید از تمامی تجهیزات مورد نیاز یک کوهنوردی (مبتدی و حرفه ایی) لیست تهیه کنید تا همیشه داشته باشید. لیست تجهیزات را به ترتیب اولویت و ترتیب مبتدی و حرفه ایی بودن یادداشت کنید.

بعد از تهیه لیست، ابتدا تجهیزات مناسب کوهنوردی مبتدی را خریداری کنید. پوشاک، کفش کوهنوردی، کوله پشتی کوهنوردی، چادر و کیسه خواب کوهنوردی، ست ظروف، عینک از جمله تجهیزات مورد نیاز برای کوهنوردی و طبیعت گردی است.

در هنگام خرید کفش کوهنوردی و خرید لباس کوهنوردی، حتما به نکاتی که آموزش دیده اید توجه کنید و همچنین از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا بتوانید از اطلاعات فروشندگان استفاده کنید.

کوهنوردی را آغاز کنید

همانطور که در بالا اشاره کردیم بعد از برنامه ریزی و تحقیق در یک گروه کوهنوردی شرکت کنید و با کمک هم گروهی ها و آموزش هایی که دیده اید، به کوهنوردی بروید.

کوهنوردی را با کوه های سخت تر ادامه دهید

بعد از اینکه چند بار با شرکت در گروه های کوهنوردی، به کوهنوردی رفتید و تجربه های لازم را کسب کردید بهتر است کم کم کوهنوردی قله های سخت را شروع کنید، برای تبدیل شدن به یک کوهنورد حرفه ایی باید سختی ها را بپذیرید و قوی باشید.

از آنجایی که کوهنوردان مبتدی بی تجربه هستند، در هنگام سفر کار هایی انجام خواهند داد که ممکن است کوهنوردی برایشان سخت تر شود و با حوادث احتمالی روبه رو شوند. به عنوان یک کوهنورد مبتدی موارد زیر را به ذهنتان بسپرید و از انجام دادن آنها پرهیز کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | تجهیزات ورزشی