کد: 140202087255518524
در دسترس نیست

خرید و هزینه تعمیر و نگهداری باسکول جاده ای

خرید و هزینه تعمیر و نگهداری باسکول جاده ای

کد: 140202087255518524

، (اخبار رسمی): از باسکول جاده ای برای تعیین وزن ماشین های گوناگون به صورت فلزی یا پیش ساخته بتنی استفاده می شود. در زمان قدیم برای تولید باسکول از قطعات فلزی اهرم، ساچمه استفاده می کردند. قیمت مناسب و کیفیت بیشتر باسکول بتنی جایگزین باسکول فلزی شده است.

خرید و هزینه تعمیر و نگهداری باسکول جاده ای
باسکول

باسکول جاده ای

از آنجایی که خودروهای سنگین بین جاده ها حرکت می کنند و کمتر در شهرها دیده می شوند، به جاده معروف شده اند.

 قیمت باسکول جاده

قیمت باسکول بر اساس مدل و برند لوازم جانبی مانند انواع لودسل، مواد و ابعاد سکو، هزینه های نصب، اجرا و … تعیین می شود.

 ظرفیت های انواع باسکول دیجیتال

باسکول جاده ای 60 تنی

ابعاد باسکول 60 تنی 16*3 متر و دارای 6 یا 8 لودسل است.

باسکول جاده ای 50 تنی

ابعاد باسکول 50 تنی 8*3 متر است و در ساخت آن از 4 لودسل استفاده شده است.

باسکول جاده ای 40 تنی

ابعاد باسکول 40 تنی 3*6 متر است و در ساخت آن از 4 لودسل استفاده شده است.

نکات مهم هنگام نصب باسکول های مختلف جاده

فضای مناسب و کافی برای انواع باسکول جاده ای است. به خاطر داشته باشید که باید فضای کافی برای دسترسی به باسکول وجود داشته باشد.

وجود مسیرهای صاف و مستقیم در دو طرف باسکول ضروری است و طول آنها باید متناسب با طول صفحه نصب شده در آن محل (4 متر، 6 متر، 8 متر یا 16 متر) از باسکول باشد.

بهتر است خودرو به گونه ای نصب شود که خودرو پس از توزین نیازی به چرخش نداشته باشد و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج شود.

 فضای مناسب برای تخلیه بار ماشین توسط جرثقیل

باید فضای قابل قبول و مناسبی برای جرثقیل وجود داشته باشد که صفحه فلزی یا بتنی (مناسب روی صفحه) را از کامیون یا تریلر خارج کند تا بتواند عملیات برداشتن صفحه و قرار دادن آن در محل استراحت را انجام دهد. به خوبی مقیاس کنید

 استحکام و نوع خاک در محل نصب باسکول ریلی

نوع خاک باید علاوه بر حداکثر ظرفیت و بار باسکول ریلی، فشار وزن باسکول را نیز تحمل کند. به این ترتیب ساخت محل نصب باسکول بسیار مهم است و می تواند از عواقب بعدی جلوگیری کند. در نصب باسکول جاده ای لازم است اتاقی برای قرار دادن چاپگر و نمایشگر ساخته شود

یک اتاق جداگانه برای قرار دادن مانیتور و چاپگر لازم است. این اتاق اغلب در فاصله کمی از باسکول ساخته می شود و متصدی باسکول می تواند محل قرارگیری وسایل نقلیه را قبل و بعد از توزین مشاهده کرده و پس از اتمام مراحل توزین به راننده اطلاع دهد.

به این نکته توجه کنید که برای چاپگر و نمایشگر در این مکان حتما باید از برق تک فاز استفاده کنید و در صورت نوسان برق می توانید از استابلایزر یا یو پی اس استفاده کنید. همچنین باسکول جاده نباید در منطقه انفجاری یا خطرناک ساخته شود. نکات ذکر شده همگی در قیمت باسکول ریلی جاده موثر است.

 عوامل آب و هوایی جغرافیایی یا جوی

عوامل جوی مانند گرمای بیش از حد، باد شدید و … باید در نظر گرفته شود و تاثیر این عوامل بر دستگاه به حداقل برسد. در مکان هایی که بارش برف شدید است می توانید نرده ای بسازید تا برق روی صفحه باسکول جمع نشود یا اگر بادهای شدید دائماً در آن مکان می وزد می توان بادگیرها را مناسب دانست.

ایجاد خروجی آب اضافی و مواد زائد 

محل چاه فاضلاب باید در نقشه حفاری و زیرسازی مقیاس اعمال و اجرا شود. همچنین باید از تجمع آب در اطراف مقیاس و داخل محل گودبرداری اطمینان حاصل شود. چاه ارت نیز از تجمع بار الکترونیکی در محیط بر روی لودسل ها جلوگیری کرده و از سوختن آن ها جلوگیری خواهد کرد.

 برای نصب باسکول جاده، نصب موانع و ایجاد شب رنگی ضروری است. واضح است که ایجاد موانع و شب رنگ می تواند اتاق، ابزار و تجهیزات مجاور باسکول را از وسایل نقلیه مختلفی که ممکن است منحرف شده و به سیستم آسیب برساند محافظت کند.

پیدایش فلس های بتنی و فلس های فلزی

باسکول جاده برای تعیین وزن خودرو در تناژهای مختلف از فلز یا بتن پیش ساخته استفاده می شود. که در ابتدا یکسان به نظر می رسند، اما یک سری تفاوت در طراحی و ساخت دارند. در گذشته برای ساخت باسکول از قطعات فلزی مانند اهرم، توپ و تیغه استفاده می شد و باسکولها تماماً از فلز ساخته می شدند و به مرور زمان با معرفی قطعات الکترونیکی، لودسل ها و نمایشگرهای دیجیتال باسکول، سازه های بتنی معرفی شدند.

استفاده از کدام یک سودمندتر است

در واقع مقیاس بتن آرمه نسبت به مقیاس فلزی و بالعکس مزیت خاصی ندارد. یعنی هر کدام از ماشین های توزین جاده دارای ویژگی هایی هستند که در نگاه اول می توان آنها را یک مزیت دانست. ماشین آلات بتن در اکثر کارگاه ها و کارخانه ها، سردخانه ها، باسکول عمومی و غیره کاربرد فراوانی دارد.

فلس های 60 تنی داخل گود و فلس های 60 تنی در سطح دارای مزایای زیادی هستند که یکی از مزیت های آنها ضخامت صفحات آنهاست که مقاومت بالایی نیز دارند. سایر مزایای این باسکول ها در زیر ذکر شده است.

• نصب سریع و آسان

• قدرت فوق العاده

• مقاومت بالا در برابر بارهای دینامیکی و استاتیکی

• جابجایی، تمیز کردن و تعمیر آسان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ترازالکترونیک

مجموعه تراز الکترونیک ارائه دهنده ی تجهیزات توزین از قبیل ترازو و باسکول و… همچنین ارائه دهنده ی تجهیزات فروشگاهی از قبیل صندوق های فروشگاهی و کالباسبر و … این مجموعه با سابقه 20 ساله آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار