اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202107257822606
در دسترس نیست

چگونه کودکان بازیگوش رابه شنیدن قصه صوتی ترغیب کنیم؟

قصه صوتی در شنوایی و کسب مهارت کلامی به کودکان کمک می کند

کد: 140202107257822606

، (اخبار رسمی): این بازیگوشی یادگیری را در کودکان با مشکل مواجه می کند. وقتی قصه صوتی برای کودکان خوانده می شود، آنها مجبور به شنیدن می شوند تا بفهمند قصه صوتی پخش شده چه می گوید. البته شاید کودک بازیگوش شما به قصه صوتی هم گوش ندهند پس چه راهکاری را باد در نظر بگیریم؟!

قصه صوتی در شنوایی و کسب مهارت کلامی به کودکان کمک می کند
قصه صوتی در شنوایی و کسب مهارت کلامی به کودکان کمک می کند

این علاقه کودکان باعث می شود تا اندوخته های ذهن کودکان بازآفرین شود. قصه صوتی این امکان را فراهم می کند تا با قصه گویی کودکان از قصه صوتی، هم ذهنشان فعال شود و هم آنها به یادگیری علاقه مند شوند.

یکی از ویژگی های مثبت قصه صوتی در کودکان، اجبار کودکان به شنیدن است. کودکان خصوصاً در سنین پایین بسیار بازیگوش هستند. این فعالیت و بازیگوشی به معنای سلامت جسمی و روانی کودکان است و جای نگرانی ندارد. اما این بازیگوشی یادگیری را در کودکان با مشکل مواجه می کند. وقتی قصه صوتی برای کودکان خوانده می شود، آنها مجبور به شنیدن می شوند تا بفهمند قصه صوتی پخش شده چه می گوید. البته شاید کودک بازیگوش شما به قصه صوتی هم گوش ندهند پس چه راهکاری را باد در نظر بگیریم؟!

چگونه کودکان بازیگوش رابه شنیدن قصه صوتی ترغیب کنیم؟

کودکان بازیگوش، صفات غریزی و کودکانه خود را دارند و شاید رفتارهای آن ها از نظرما غیرقابل تحمل باشد اما از نظرروانشناسان کاملاً طبیعی هستند. کودکان بازیگوش را نمی توان وادار به شنیدن و یا خواندن قصه نمود چراکه که ساکن بودن را دوست ندارند. به همین دلیل برای آرام کردن آنها نمی توان برایشان قصه خواند. بهترین کاربرای این کودکان همراه شدن با شیطنت های کودکانه شان است. مزیتی که قصه صوتی دارد نیاز به خواندن ندارد. شما می توانید قصه صوتی را برای کودک پخش کنید و در حالی که او در حال بازی است ازاو بخواهید که ماجرای قصه صوتی را نیز برای شما بگوید.

قصه گویی کودکان برای والدین با قصه صوتی  

کودکان با قصه صوتی از افسانه‌ها، اسطوره‌ها و قصه‌های قومی که در جهان و اطرافشان است اطلاعاتی را به دست می‌آورند و در ذهن خود به آرزوهایشان می رسند. کودکان دوست دارند که آروهایشان صحبت کنند و وقتی چیزی می شنوند، می بینند و یا یاد می گیرند دوست دارند تا درباره آن با اطرافیان خود صحبت  کنند. این علاقه کودکان باعث می شود تا اندوخته های ذهن کودکان بازآفرین شود. قصه صوتی این امکان را فراهم می کند تا با قصه گویی کودکان از قصه صوتی، هم ذهنشان فعال شود و هم آنها به یادگیری علاقه مند شوند.

تکرار پیام در قصه صوتی و تاثیر آن در ذهن کودکان در قصه صوتی ما با تکرار پیام مواجه هستیم. تکرار پیام در قصه صوتی یعنی داستان قابل پخش به کررات است وکودک می تواند بارها آن را بشنود. شنیدن چندین باره قصه صوتی به معنای گوش دادن تمام قصه صوتی از ابتدا تا پایان نیست بلکه ممکن است کودک به کار خود مشغول باشد درحالی که قصه صوتی درحال پخش است. در این حالت، تکرار داستان، ناخواسته در ذهن جای می گیرد به طوری که ممکن است کودک تمام قصه صوتی شنیده شده را بتواند بازگو کند بدون آنکه حتی یک بار آن را به طورکامل و با تمرکز گوش داده باشد. این ویژگی را در گوش دادن به هر نوع موسیقی می توان مشاهده نمود.

نقش قصه صوتی در انتقال مفاهیم به کودکان

قصه صوتی می تواند مجموعه ای از مفاهیم پیچیده علمی را به کودکان بدون توجه به سن و سطح یادگیری کودکان منتقل کند. داستان هایی همانند سفر به اعماق زمین که همه ما با آن خاطرات زیادی داریم، نمونه ای از قصه و داستان است که می تواند در قالب قصه صوتی برای کودکان درباره کره زمین و علم زمین شناسی صحبت کند. کودکان علاوه بر آنکه با ماجراجویی های زیبا سرگرم می شوند حتی از همان سن کم نیز با علومی آشنا می شوند که در آینده و در دوران مدرسه به درد آنها می خورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | رسانه‌ها