اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202247284422760
در دسترس نیست

کلاس خصوصی زبان بهتره یا حضوری

کلاس خصوصی زبان بهتر است یا حضور عمومی

کد: 140202247284422760

، (اخبار رسمی): بی شک آموزش آنلاین یکی از مهم‌ترین داشته‌های بشر در عصر حاضر است و قطعا مزایای خودش را دارد.

کلاس خصوصی زبان بهتر است یا حضور عمومی
تفاوت کلاس خصوصی زبان با کلاس های عمومی

بی شک آموزشزبان خصوصی یکی از مهم‌ترین داشته‌های بشر در عصر حاضر است و قطعا مزایای خودش را دارد. اما در دوران پسا کرونا و وقتی دنیا به حالت عادی خود برگردد، آیا باز هم اقبال عمومی به سمت کلاس آنلاین خواهد بود؟ آیا یادگیری آنلاین خواهد توانست در رقابت با کلاس حضوری پیروز از میدان نبرد خارج شود؟ آموزش آنلاین یا کلاس حضوری، مساله این است؟

جهان درگیر با کرونا مدام در حال تغییر است و تمام انسان‌ها فارغ از رنگ، نژاد، سن و محل زندگی با چالش‌های جدیدی روبرو هستند. از آنجایی که هیچ نقطه توقفی در امر یادگیری وجود ندارد، مدرسان و زبان آموزان در سرتاسر جهان هم از این قضیه مستثنی نبوده و همواره مجبور به وقف دادن خود با شرایط هستند. در این دوران جدید، ارتباط با دوستان و نزدیکان از طریق واتساپ، فیس‌تایم و شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد. آموزش هم مسیر آنلاین را دنبال کرده است.

آموزش زبان خصوصی یادگیری را برای همه قابل دسترس می کند!
یادگیری آنلاین سیستم آموزشی قدیمی و سنتی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. اگر افراد در فضای فیزیکی و حضوری دور هم جمع شوند و آموزش ببینند، مطالعه سنتی معنا پیدا می کند، اما در دوران کرونا و به دلیل فاصله گذاری اجتماعی، این امر با محدودیت هایی مواجه است. بنابراین بهترین راه حل استفاده از کلاس های آنلاین در محیط امن خانه است.

یکی دیگر از مزایای آموزش زبان خصوصی این است که فرصت های یادگیری را برای افراد بیشتری فراهم می کند. آموزش آنلاین این فرصت را برای همگان ایجاد کرده است که بدون توجه به محل زندگی خود، مهارت های جدیدی را از بهترین کارشناسان فنی بیاموزند و به کمک آن بتوانند مهارت های شغلی خود را ارتقا داده و در کسب و کار خود پیشرفت کنند.

کارمندان رسمی و تمام وقت نیز از مزایای یادگیری زبان خصوصی بهره مند شده اند و بدون نیاز به ترک محل کار می توانند با خیال راحت در دانشگاه ها و رشته های مورد علاقه خود تحصیل کنند.

آیا دانش آموزان در کلاس های آنلاین بیشتر یاد می گیرند؟
اگر این سوال را از خود پرسیده باشید که "در یک کلاس زبان خصوصی چقدر یاد خواهم گرفت؟" باید بدانید که محققانی که در مورد اثربخشی آموزش از راه دور تحقیق می‌کنند دریافته‌اند که دانش‌آموزان آموزش از راه دور در امتحانات و نمرات کمی بهتر از دانش‌آموزان کلاس‌های سنتی عمل می‌کنند، اما در مجموع میانگین عملکرد دانش‌آموزان تفاوت چندانی ندارد. و هر دو گروه به یک اندازه چیزهای جدید یاد می گیرند.

همچنین زبان آموزانی که در پلتفرم های مختلف کلاس های زبان جدیدی را یاد می گیرند، بدون توجه به بعد جغرافیایی و محل زندگی خود، این امکان را دارند که با زبان مادری ارتباط برقرار کنند و زبان جدید را دقیق تر و صحیح تر صحبت کنند. از طریق آموزش آنلاین امکان پذیر است.
تعامل و مکالمه با زبان مادری یک راه اثبات شده برای کسب مهارت های زبانی مورد نظر است و پلتفرم های آنلاین می توانند ارتباط بین دانش آموزان و افراد بومی دیگر کشورها را تسهیل کنند.

نقش فناوری در تسهیل آموزش
در یک کلاس (چه حضوری و چه آنلاین)، فناوری راه‌های جدیدی را برای توضیح مطالب به استاد ارائه می‌کند. علاوه بر این، استفاده از فناوری، نقش بازی را پر رنگ تر کرده است که می توان آن را یادگیری مبتنی بر بازی در سیستم آموزش آنلاین یا گیمی فیکیشن نامید.

یادگیری مبتنی بر بازی معمولاً در برنامه‌های یادگیری زبان دیده می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهند کلمات مورد نظر خود را از طریق مجموعه‌ای از محتوای مجازی یاد بگیرند و آنها را به حافظه بلندمدت خود متعهد کنند. مزیت این برنامه ها این است که افراد می توانند کلمات را با سرعت خود و در اوقات فراغت خود یاد بگیرند.

محدودیت های یادگیری آنلاین
یادگیری آنلاین کلاش خصوصی زبان نیاز به مهارت های متفاوتی نسبت به کلاس های حضوری دارد. مخصوصاً با همه‌گیری کرونا، معلمان کلاس‌های سنتی مجبور شدند این مهارت‌ها را بیاموزند و خود را وقف این شرایط جدید کنند تا بتوانند به دانش‌آموزان آنلاین آموزش دهند. عدم آگاهی از تکنیک ها و مهارت های آنلاین، به ویژه با توجه به اینکه دانش آموزان باید با سیستم یادگیری آموزش آنلاین نیز سازگار شوند، می تواند میزان یادگیری را تا حد زیادی کاهش دهد.

برای اینکه آموزش آنلاین یا از راه دور به خوبی کار کند، محتوای ارائه شده و نحوه ارائه آن بر پیشرفت دانش‌آموز تأثیر می‌گذارد و باید از استاندارد بالایی برخوردار باشد تا جایگزین مناسبی برای کلاس‌های حضوری باشد.

کلید موفقیت در محیط یادگیری آنلاین، تعامل است.

یکی از موانع یادگیری، ناتوانی معلم در برقراری ارتباط با دانش آموزان در بسترهای آنلاین و شناسایی نیازهای آنهاست. کسب این توانایی زمانی دشوارتر خواهد بود که معلم نتواند زمانی را با دانش آموزان خود در یک کلاس درس فیزیکی بگذراند، به خصوص اگر در مقایسه با کلاس های خصوصی با تعداد کمی از افراد یا در محیط های انفرادی، یادگیری آنلاین برای تعداد زیادی دانش آموز و در پلتفرم برنامه ریزی آنلاین.

ضمناً در جاهایی که دانش آموزان به آخرین فناوری ها دسترسی ندارند یا اینترنت آنها ضعیف است، مشکل اتصال به جلسه آنلاین می تواند آنها را با مشکل مواجه کند. همچنین دانش دیجیتال به طور مساوی بین دانش آموزان توزیع نمی شود و همه زبان آموزان درک و دانش و آموزش لازم را ندارند تا بیشترین بهره را از سیستم آموزش مجازی ببرند.
اگر اساتید مهارت یا زمان لازم برای پشتیبانی را نداشته باشند، ممکن است دانشجویان نتوانند از کلاس های آنلاین استفاده کنند و از یادگیری عقب بمانند.

کلاس های حضوری هم مشکل داره!

محل زندگی دانش آموزان و پیشینه اجتماعی-اقتصادی آنها می تواند مانعی در دسترسی آنها به آموزش باشد. با توجه به اینکه ظرفیت کلاس ها محدود به ظرفیت مدرسه می باشد و مدارس فقط زبان آموزان بومی آن منطقه را می پذیرند، تدریس منحصراً حضوری به همان شیوه سنتی مانع از تحصیل گروهی از افراد می شود.

اگرچه این روش سنتی سالهاست که اصلی ترین روش یادگیری جوامع بوده است، اما برای همه دانش آموزان در دسترس نیست و ممکن است با شخصیت دانش آموزان در تضاد باشد. بسیاری از مردم از صحبت کردن در مقابل همکلاسی های خود می ترسند و این امر تعامل و فرصت های بازخورد ارزشمند آنها را محدود می کند. زمانی که فعالیت های کلاس آنلاین هستند، شرکت در بحث های کلاس برای این دانش آموزان آسان تر است.

اما در نهایت برنده این نبرد سخت و نفس گیر کیست؟ کلاس حضوری یا کلاس آنلاین؟

در کلاس حضوری، جایگاه یا ارزش معلم بسیار پر رنگ و ملموس است. برای گرفتن بهترین نتیجه، نقش استاد به عنوان محرک، مشوق و ارزیاب بسیار مهم است، ایفای این نقش ها در کلاس های آنلاین می تواند برای معلم چالش برانگیز باشد. فناوری می تواند به عنوان یک مکمل موثر در کلاس های حضوری مورد استفاده قرار گیرد.
به عنوان مثال، ترکیب انیمیشن، محتوای ویدیویی و یادگیری مبتنی بر بازی به زبان آموزان اجازه می دهد تا لذت یادگیری آنلاین را تجربه کنند.

تعامل، شخصی سازی و ارتباط موثر عناصر کلیدی یادگیری موفق هستند. تحقیقات انجام شده مکالمه دو طرفه را موثرترین راه ارتباطی نشان داده است و این موضوع در آموزش اهمیت ویژه ای دارد. آموزش مبتنی بر پرسش و پاسخ زمانی که دانش‌آموزان در یک اتاق هستند یا اگر در یک محیط آنلاین در حال یادگیری هستند به راحتی به دست می‌آید، باید تعامل داشته باشند.

در کلاس حضوری، حتی فراتر از مکالمه معلم و دانش آموز، می توان یادگیری و رابطه معلم و دانش آموز را با سایر تعاملات بهبود بخشید.

اغلب فرض بر این است که دانش‌آموزان بهترین نتایج را زمانی می‌گیرند که مطالب را رو در رو یاد بگیرند. اینکه این ایده چقدر درست است به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم ترین آنها سبک یادگیری زبان آموز است.

به نظر شما برنده این نبرد سخت و نفس گیر کیست؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش