اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202257285719094
در دسترس نیست

کیسه خواب کوهنوردی چیست؟

کیسه خواب کوهنوردی چیست؟

کد: 140202257285719094

، (اخبار رسمی): کیسه خواب کوهنوردی همانطور که از نامش پیداست، کیسه یا محفظه گرمی است که کوهنورد برای استراحت کردن و خوابیدن به آن مراجعه می‌ کند. باد شدید، دمای زیر صفر و... شب‌ های کوهستان را بسیار خطرناک و طاقت فرسا می‌ کند؛

کیسه خواب کوهنوردی چیست؟
کیسه خواب کوهنوردی چیست؟

استفاده از این وسیله ضروری است. در غیر این صورت شما با مسائلی همچون سرمازدگی و حتی مرگ روبه‌رو خواهید بود. بنابراین در خرید بهترین کیسه خواب هیچ گاه دچار تردید نشوید.

راهنمای خرید کیسه خواب کوهنوردی

کیسه خواب کوهنوردی همراه وفادار هزاران مورد از ماجراجویی های شماست. این وسیله، از جمله لوازم جانبی بسیار مهمی است که باید انتخاب آن را با دقت و توجه فراوان یاد بگیرید. زیرا راحتی و کیفیت استراحت شما در طول شب بسیار مهم است. در واقع ده ها و شاید صدها نوع کیسه خواب در اندازه، شکل و ظرفیت های مختلف برای حفظ گرمای بدن وجود دارد که برای کمپینگ در روزهای گرم پاییزی یا بهاری مناسب هستند. کیسه خواب های تا 0 درجه، کیسه خواب 20-  درجه و کیسه خواب 40- درجه مناسب برای کوهنوردی و طبیعت گردی زمستانی در کوهستان های مرتفع یا در شرایط سخت می باشند.

پیدا کردن کیسه خواب کوهنوردی مناسب، کار آسانی نیست. شما باید اطلاعات جامعی در زمینه خرید کیسه خواب داشته باشید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین آن را برای خود تهیه کنید. اما سوال اینجاست که راهنمای خرید کیسه خواب کوهنوردی شامل چه مواردی می‌ شود؟ در ادامه به این موارد می‌ پردازیم.

انواع کیسه خواب کوهنوردی

کیسه خواب‌ ها با توجه به شکل ظاهری و میزان فضای موجود به 4 نوع مختلف تقسیم می‌شوند. کیسه خواب‌ های مستطیلی، نیمه مستطیلی، مومیایی و دو نفره از جمله اصلی‌ ترین انواع کیسه خواب به شمار می‌ روند. انواع دیگری از کیسه خواب‌ ها نیز وجود دارد؛ برای مثال می‌ توان به کیسه خواب بدون زیپ، کیسه خواب‌ های مخصوص پا و... اشاره کرد. اما در اینجا به بررسی کیسه خواب مستطیلی، نیمه مستطیلی، مومیایی و دونفره می‌ پردازیم.

کیسه خواب مستطیلی (Rectangular)

این کیسه خواب به صورت مستطیلی است و فضای زیادی در اختیار کوهنورد قرار می‌ دهد. در واقع این کیسه خواب برای افرادی مناسب است که در هنگام خواب به فضای زیادی نیاز دارند. (تحرک آنها در خواب زیاد است). از طرف دیگر در اختیار گذاشتن فضای بیشتر به این معنا است که دمای کیسه خواب، نسبت به مدل‌ های دیگر (مدل مومیایی)، تا حدودی پایین‌ تر می‌ باشد.

کیسه خواب نیمه مستطیلی (Tapered)

 این نوع کیسه خواب کوهنوردی از نظر فضای درونی، بین کیسه خواب مستطیلی و کیسه خواب مومیایی قرار می‌ گیرد. این کیسه خواب در قسمت سر شانه مانند کیسه خواب مومیایی است اما با این تفاوت که در ناحیه پا، فضای بیشتری (نسبت به کیسه خواب مومیایی) در اختیار کاربر قرار می‌ دهد.

کیسه خواب کوهنوردی مومیایی (Mummy)

کیسه خواب مومیایی مرسوم‌ ترین مدل کیسه خواب است که کوهنوردان از آن استفاده می‌ کنند. این کیسه خواب به بدن شما می‌ چسبد. (فضای اضافی در اختیار شما قرار نمی‌ دهد) و باعث می‌ شود تا گرمای بدن شما به صورت کامل حفظ شود. از طرف دیگر این کیسه خواب‌ ها کم حجم و سبک هستند و حمل کردن آنها به راحتی انجام می‌ شود.

کیسه خواب دونفره (Double)

اگر قصد کوهنوردی به همراه همسر خود را دارید؛ کیسه خواب‌ های دو نفره می‌ توانند انتخاب خوبی برای شما باشند، اما این کیسه خواب‌ ها تا حدودی سنگین هستند و فضای زیادی را اشغال می‌ کنند. این نوع کیسه خواب‌ ها از نظر حفظ گرما خوب عمل می‌ کنند و مانع از سرمازدگی شما و همسرتان می‌ شوند.

اصطلاحات مربوط به دما در کیسه خواب کوهنوردی

حتما لفظ‌ های دمای کامفورت (Comfort temperature) و لیمیت ( limit) و اکسترم (extreme) به گوش شما خورده است.

دمای کامفورت

 اگر شما در فضایی قرار بگیرید که از دمای کامفورت کیسه خواب کمتر باشد، سرما را احساس می‌ کنید و نمی‌ توانید به راحتی بخوابید. این دما بهترین حالت برای استراحت آرامش بخش در کیسه خواب می باشد.

دمای لیمیت

اگر در دمایی پایین تر از دمای لیمیت کیسه خوابتان قرار بگیرید با وجود احساس سرما می توانید با حداقل یک پوش کامل لباس کوهنوردی همچنان به استراحت خود ادامه دهید.

دمای اکسترم

 اگر در دمایی پایین‌ تر از دمای اکسترم کیسه خواب قرار بگیرید، مشکلاتی مانند سرمازدگی و حتی مرگ نیز احتمال بروز دارند. بنابراین سعی کنید کیسه خواب کوهنوردی با کیفیت و مرغوب خریداری کنید.

جنس کیسه خواب کوهنوردی

مانند کاپشن‌ های پَر، کیسه خواب‌ ها نیز از دو نوع پر طبیعی و پر مصنوعی ساخته می‌ شوند. کیسه خواب‌ هایی که از الیاف پَر طبیعی ساخته شده اند، بسیار بهتر و کارآمدتر هستند.

قیمت کیسه خواب کوهنوردی

قیمت کیسه خواب کوهنوردی با توجه به پارامتر های مختلفی سنجیده می‌ شود. برند، نوع الیاف، نوع کیسه خواب، تراکم پَر موجود و... از مواردی هستند که بر روی قیمت کیسه خواب تاثیر مستقیم می‌ گذارند. قیمت کیسه خواب معمولا از یک میلیون شروع می‌ شود و تا 10 الی 15 میلیون نیز ادامه پیدا می‌ کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | تجهیزات ورزشی