اطلاعات تماس
  • 091049*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202267287319389
در دسترس نیست

انتصاب استاد سید حسن طیبی به عنوان ریاست سابق کمیته دفاع شخصی و سلاح‌های سرد

استاد سید حسن طیبی ریاست سابق کمیته دفاع شخصی و سلاح‌های سرد

کد: 140202267287319389

، تهران , (اخبار رسمی): انتصاب استاد سید حسن طیبی به عنوان ریاست سابق کمیته دفاع شخصی و سلاح‌های سرد سبک جهانی اسپرت مدرن کیک بوکسینگ از کانچو محمد بیات

استاد سید حسن طیبی ریاست سابق کمیته دفاع شخصی و سلاح‌های سرد
تمدید حکم ریاست سابق کمیته دفاع شخصی و سلاح های سرد سبک اسپرت مدرن کیک بوکسینگ کشور

تمدید انتصاب استاد سید حسن طیبی در سبک جهانی اسپرت مدرن کیک بوکسینگ در تاریخ ۱۳۹۳ توسط کانچو محمد بیات

طی تمدید حکمی از سوی کانچو محمد بیات ریاست سبک جهانی اسپرت مدرن کیک بوکسینگ در تاریخ ۱۳۹۳/۰۱/۰۱ به شماره حکم ۱۲۷/م ، جناب آقای تاپ مستر سید حسن طیبی به عنوان ریاست کمیته دفاع شخصی و سلاح های سرد کشور در سبک جهانی اسپرت مدرن کیک بوکسینگ منصوب و حکم ایشان تقدیمشان گردید .

_ تعریف سلاح سرد به هر نوع سلاحی که برای دفاع یا تهاجم مورد استفاده قرار بگیرد و از حیطهٔ باروت، شلیک و انفجار گلوله خارج باشد می‌گویند. 

انواع چاقو، زنجیر، پنجه بوکس، قمه، انواع افشانه‌های اشک‌آور، خواب‌آور و بیهوش‌کننده و شوکرهای الکتریکی، تفنگ و کلت بادی شبیه سلاح گرم، انواع پرتاب‌کننده‌های سوزن‌های سمّی و آغشته به مواد شیمیایی و بیولوژیکی و سلاح‌های بی‌حس‌کنندهٔ جانوران سلاح سرد محسوب می‌شوند.

یکی از سلاح‌های پر طرف دار سلاح سرد نانچاکو می باشد ، نانچاکو (ヌ ン チ ャ ク) یک سلاح سرد سنتی ژاپنی (اوکیناوایی) است که از دو میله باریک تشکیل می‌شود که در انتها با یک زنجیر یا طناب کوتاه به هم متصل شده‌اند. این سلاح اغلب از ۲ بخش چوبی ۳۰ سانتی‌متری و یک زنجیر یا طناب یک اینچی تشکیل می‌شود. نانچاکو بیشتر در هنرهای رزمی مانند کوبودو اوکیناوایی ، کاراته و همچنین یکی از کمیته های سلاح های سرد سبک جهانی استریت فایتر استفاده می‌شود.

یک باور عامیانه بسیار معروف می‌گوید که نانچاکو در اصل یک ابزار خرمن‌کوبی برای جداکردن برنج از شلتوک بوده که کشاورزان ژاپنی آن را به شکل یک سلاح مرگبار درآوردند تا با آن به نبرد سامورایی‌ها بپردازند. اما در حقیقت کشاورزان اوکیناوایی نانچاکو را با تغییر در نوعی لگام اسب در سدهٔ هفدهم ابداع کردند. در آن زمان دایمیو ایالت ساتسوما که اوکیناوا را به نیز تصرف کرده بود، نگهداری سلاح برای کشاورزان را ممنوع کرده بود، به همین دلیل کشاورزان به سراغ سلاح‌های جایگزین دیگری رفتند. ظاهر نانچاکو طوری بود که مأموران حکومت آن را با نوعی اسباب بازی یا یک تکه چوب بی‌خطر اشتباه می‌گرفتند. در حالی‌که این تکه چوب معمولی در واقع سلاح دفاعی مؤثری بود.

با این حال نانچاکو Nunchaku در گذشته سلاح محبوبی نبود. این حقیقت را می‌توان از این نکته دریافت که در هیچ‌ یک از ده‌ها کاتای سنتی کاراته از این وسیله استفاده نمی‌شود. این موضوع احتمالاً به دلیل کارایی ناچیز این سلاح در مقابل سلاح‌های دورزن همچون شمشیر و چوب بوده‌است، البته شخصی که مهارت خوبی در استفاده از نانچاکو داشت به راحتی می‌توانست چندین شخص مجهز به خنجر یا بی‌سلاح را شکست دهد. همچنین مخفی نگهداشتن نانچاکو هم بسیار آسان بود، در نتیجه در اوکیناوا نانچاکو در درجهٔ اول به عنوان یک وسیلهٔ دفاع شخصی در مقابل دزدان و اوباش مورد استفاده بود.

در دوران معاصر نانچاکو با توجه به ساختار ساده و کارآمدی بالا در مبارزهٔ خیابانی تولد دوباره‌ای یافته‌است. بخشی از این محبوبیت نیز به فیلم‌های بروس لی مربوط می‌شود. بروس لی از این سلاح در فیلم‌های خشم اژدها، راه اژدها، اژدها وارد می‌شود و بازی مرگ بهره جست.

از آن‌جا که نانچاکو یکی از سلاح‌های سنتی اوکیناوایی معروف به کوبودو است ارتباط نزدیکی با کاراته دارد و بسیاری از تکنیک‌های آن در کاراته موجود است. این سلاح وارد سبک‌های کره‌ای همچون تکواندو ، استریت فایتر و هاپکیدو نیز شده‌ است. در اسکریما هنر رزمی فیلیپینی نیز سلاحی بسیار شبیه به نانچاکو به نام تاباک تویوکو مورد استفاده است. شیوهٔ استفاده از این سلاح سبک‌های متفاوتی دارد. در سیستم اوکیناوایی بیشتر برای تکنیک‌های قفل‌کننده و خفه‌کننده از آن استفاده می‌شود اما در سیستم فیلیپینی بیشتر تکنیک‌های ضربه‌ای با آن انجام می‌شود.

_ بنیانگذار و ریاست جهانی فدراسیون جهانی استریت فایتر کیوشی دکتر سید حسن طیبی و ریاست و بنیانگذار جهانی دانشگاه جهانی هنر دکتر سید حسن طیبی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سبک جهانی استریت فایتر

بنیانگذار و ریاست جهانی فدراسیون جهانی استریت فایتر کیوشی دکتر سید حسن طیبی بنیان شده در سال ۲۰۰۵

اطلاعات تماس
  • 091049*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش