اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203037300122033
در دسترس نیست

شرایط تحصیل در انگلیس + پاسخ به 5 سوال متداول

کد: 140203037300122033

، (اخبار رسمی): آیا قصد تحصیل در دانشگاه‌های یکی از بهترین کشورهای جهان را دارید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، پس حتما به خواندن این مقاله صرافی انگلستان ادامه دهید

شرایط تحصیل در انگلیس + پاسخ به 5 سوال متداول
شرایط تحصیل در انگلیس + پاسخ به 5 سوال متداول

آیا قصد تحصیل در دانشگاه‌های یکی از بهترین کشورهای جهان را دارید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، پس حتما به خواندن این مقاله صرافی انگلستان ادامه دهید زیرا، در این مقاله، تمام امتحانات ضروری و مدارک مورد نیاز برای تحقق رویای تحصیل در انگلیس را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 این مقاله شامل:

1- شرایط مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان در سال 2023

2- کدام آزمون‌های زبان انگلیسی پذیرفته می‌شوند؟

3- شرایط ورود به مقطع کارشناسی

4- شرایط ورود به مقطع کارشناسی ارشد

5- شرایط ورود به مقطع دکتری

6- شرایط ورود به دوره حرفه‌ای

7- سایر الزامات ورود

8- پیشنهاد نامه

9- نامه CAS

10- دانشگاه‌هایی که نامه‌های CAS را با 1000 پوند صادر می‌کنند.

11- والات متداول راجع به تحصیل در انگلیس

شرایط مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس در سال 2023

قبل از اینکه وارد لیست الزامات تحصیل در انگلستان شویم، بیایید بررسی کنیم که چرا انگلستان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی است. این کشور طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها را در سطوح ورودی مختلف، همراه با زندگی پر جنب و جوش و تجربه‌ای جهانی را برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. انگلستان همچنین دارای بیش از 300 دانشگاه است و اکثر دانشگاه‌های آن، با رتبه برتر در جهان با کمترین میزان پذیرش هستند. این آموزش با کیفیت، مسکن نسبتا مقرون به صرفه، بورسیه تحصیلی و مهمتر از همه، فرصت‌های عالی کار پس از تحصیل، از دیگر عواملی هستند که دانشجویان را ترغیب می‌کند تا تصمیم به تحصیل در انگلستان بگیرد.

 کدام آزمون‌های زبان انگلیسی پذیرفته می‌‌شوند؟

 آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی، مهم‌ترین و رایج‌ترین شرایط برای تحصیل در انگلستان هستند.  همه دانشگاه‌ها و دوره‌ها، از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهند تا با ارائه نمرات آزمون‌هایی مانند سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی یا آیلتس، آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) و آزمون پیرسون آکادمیک انگلیسی (PTE Academic) مدرکی برای مهارت زبان انگلیسی ارائه کنند. در حالی که اینها برخی از آزمون‌های رایج پذیرفته شده انگلیسی برای پذیرش هستند، دانشجویان همچنین می‌توانند آزمون‌های انگلیسیDuolingo، گواهی مهارت کمبریج در زبان انگلیسی (CPE) و آزمون‌های زبان انگلیسی امن Trinity (SELT) را نیز به عنوان مدرک، ارسال نمایند.

بیشتر بخوانید: 10 مورد از بهترین دانشگاه های انگلیس

شرایط ورود به مقطع کارشناسی

دانش‌آموزانی که می‌خواهند تحصیلات عالی را بلافاصله پس از پایان دبیرستان، از انگلستان دنبال کنند، باید تحصیلات 10+2 خود را از یک منطقه معتبر به پایان برسانند و برای تحصیل در برنامه و دانشگاه انتخابی خود باید حداقل نمرات و شرایط لازم را داشته باشند. در اینجا، لیستی از شرایط تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی آمده است که می‌توانید با دقت آنها را ملاحظه کنید.

1- گواهی تکمیل تحصیلات 10+2 از یک کشور شناخته شده با حد نصاب نمره.

2- اصل ریز نمرات دانشگاهی از موسسات دانشگاهی قبلی.(در صورت وجود)

3- بیانیه‌ای از هدف تحصیل در انگلیس

4- توصیه نامه‌ها

5- نمرات آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی

6- پاسپورت و سایر مدارک شناسایی

7- صورت‌های بانکی برای ارائه مدرک برای صندوق‌های مالی

8- پیشنهاد نامه

9- ویزای دانشجویی

شرایط ورود به مقطع کارشناسی ارشد

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل در انگلستان را انتخاب می‌کنند. دانشگاه‌های بریتانیا، برخی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی و همچنین دوره‌های منحصربه‌فرد مانندMBA، امور‌مالی، تجزیه و تحلیل تجاری، علوم داده، روان‌شناسی، انگلیسی، علوم کامپیوتر را در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان در این مقطع ارائه می‌دهند تا دانش خود را در زمینه‌های مربوطه افزایش دهند. برای پذیرش در برخی از رشته‌های نام برده شده، ممکن است از دانشجویان خواسته شود که نمرات آزمون‌های استانداردی، مانند GRE/GMAT را ارسال کنند یا دوره‌های امتحان ورودی/مصاحبه مخصوص دانشگاه خود را انجام دهند. در اینجا لیستی از شرایط تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد آمده است که می‌توانید آن ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

1- داشتن مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر در همان رشته یا رشته مرتبط با حدنصاب نمره قابل قبول

2- ریز نمرات رسمی تحصیلی

3- دو توصیه نامه

4- بیانیه‌ای از هدف برای ادامه تحصیل در انگلیس

5- زمون‌های مهارت زبان انگلیسی

6- رزومه مفصل

7- صورت‌های مالی

8- پاسپورت معتبر

9- پیشنهاد نامه

10- ویزای دانشجویی

شرایط ورود به مقطع دکتری

دانشجویان دکترا که مایل به ادامه تحصیل خود در انگلستان هستند، باید مدرک لیسانس (کارشناسی) و فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) خود را از یک دانشگاه معتبر به پایان رسانده باشند. تا بتوانند به عنوان بخشی از شرایط تحصیل در انگلستان برای متقاضیان دکترا پذیرش بگیرند. مدارک تحصیلی باید در همان رشته یا رشته مرتبط با موضوع انتخاب شده باشد. مهمترین شرط دکتری، پروپوزال تحقیقاتی است که همه داوطلبان برای پذیرش باید ارائه کنند. همه برنامه‌های این مقطع شامل یک دور مصاحبه برای انتخاب است و در اینجا نیز لیستی از الزاماتی که دانش پژوهان دکترا باید انجام دهند، برای شما آورده شده است.

1-  مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از یک دانشگاه شناخته شده با حد نصاب نمره در هر دو مقطع

2- ریز نمرات رسمی تحصیلی

3- پیشنهاد پژوهش

4- بیانیه‌ای از هدف تحصیل در انگلستان

5- زمون‌های مهارت زبان انگلیسی

6- یک CV مفصل

7- صورت‌های مالی

8- پاسپورت معتبر

9- پیشنهاد نامه

10- ویزای دانشجویی

شرایط ورود به دوره حرفه‌ای

برای ثبت نام در یک دوره حرفه‌ای پایه، معمولاً به هیچ مدرک رسمی مشابه GCSE نیاز ندارید. تنها صلاحیت‌ها، مهارت‌های سواد و تسلط به زبان انگلیسی است، با این حال باید با دانشگاه یا موسسه‌ای که میزبان شماست، این موضوع را در میان بگذارید و از این موضوع اطمینان حاصل نمایید. زیرا ممکن است هر دانشگاه یا موسسه‌ای، شرایط خاص خود را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به انگلیس + شرایط 4 نوع مهاجرت

سایر الزامات ورود

به غیر از الزامات آکادمیک، چندین الزام دیگر برای شروع و یا ادامه تحصیلات عالی در انگلیس به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی وجود دارد، مانند Offer Letter و CAS Letter.

 پیشنهاد‌نامه

Offer Letter یکی از الزامات ضروری برای تحصیل در انگلستان است. دانشگاه‌های انگلستان، فرم‌های درخواست را بررسی می‌کنند و تمام مدارک ارائه شده توسط دانشجویان را قبل از ارائه نامه پیشنهادی به دانشجویان تأیید یا رد می‌کنند. دو نوع پیشنهاد‌نامه وجود دارد:

1-مشروط

2-بدون قید و شرط

تفاوت این دو نامه در این است که نامه مشروط، زمانی توسط دانشگاه تایید می‌شود که دانشجو تمام شرایط تحصیل را تکمیل نکرده باشد و برای اخذ پذیرش باید آنها را ارسال کند. نامه بدون قید و شرط زمانی توسط دانشگاه تایید می‌شود که دانشجو با موفقیت تمام شرایط ورود به تحصیل در انگلستان را برآورده کند و باید هزینه‌های تایید دوره را بپردازد تا با موفقیت در دانشگاه پذیرفته شود.

نامه  CAS

تاییدیه پذیرش برای تحصیل (CAS) یکی دیگر از شرایط ضروری برای تحصیل در انگلیس است. بدون این نامه، دانشجویان نمی‌توانند برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنند. یک نامه CAS توسط دانشگاه/موسسه انتخابی پس از نامه پیشنهاد بدون قید و شرط دانشجویان صادر می‌شود. CAS نامه‌ای جامع است که به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. این نامه شامل یک شماره مجوز منحصر به فرد است که نشان می‌دهد دانشگاه درخواست شما را پذیرفته و شما را برای تحصیل در موسسه خود دعوت کرده است. همچنین شامل یک واریز هزینه هم است که همه متقاضیان باید به دانشگاه پرداخت کنند. این هزینه می‌تواند بین 0 تا 5000 پوند باشد. این مبلغ در هزینه‌های سال اول دانشجو تنظیم می‌شود و باید قبل از درخواست ویزای دانشجویی پرداخت شود. در اینجا، تمام جزئیات ذکر شده در نامه CAS آمده است.

1- شماره مجوز دانشگاه

2- جزئیات دوره

3- مدت دوره انتخابی شما

4- شهریه دوره

5- مبلغی که قبلاً از شهریه پرداخت شده است.

6- مبلغ پرداختی برای اقامتگاه (در صورت وجود)

7- نمرات آیلتس یا تافل

دانشگاه‌هایی که نامه‌های CAS را به 1000 پوند صادر می‌کنند

اکثر دانشگاه‌های انگلستان، از دانشجویان پذیرفته شده می‌خواهند که هزینه CAS را به عنوان بخشی از لیست شرایط تحصیل در انگلیس واریز کنند. در اینجا لیستی از دانشگاه‌هایی که نامه‌های CAS را با سپرده 1000 پوند یا کمتر برای برنامه‌های مختلف صادر می‌کنند آورده شده است.

لیورپول: کمتر از 1000 پوند

منچستر: 1000-2000 پوند

اسکس: 1000 پوند

کرانفیلد: 1000 پوند

کوئین مری لندن: 500 تا 2000 پوند

ادینبورگ: 500 تا 1500 پوند

سوالات متداول

1-  شرایط اخذ ویزای دانشجویی در انگلستان چیست؟

همه کاندیداها باید قبل از درخواست برای ویزای دانشجویی، تمام شرایط ذکر شده را برای تحصیل در یک رشته در انگلستان انجام دهند. پس از دریافت نامه پیشنهاد بدون قید و شرط و نامه CAS از دانشگاه شما، دانشجویان می‌توانند برای درخواست ویزای دانشجویی اقدام کنند. شرایط لازم برای ویزای دانشجویی عبارتند از گذرنامه معتبر، صورت‌های مالی، پاسپورت، نامه پیشنهاد بدون قید و شرط و نامه  CAS.

 2- آیا می توانم بعد از مقطع دوازدهم، در انگلستان تحصیل کنم؟

بله، امکان تحصیل در انگلستان بعد از امتحانات دوازدهم نیز وجود دارد. بسیاری از دانشگاه‌های مستقر در انگلستان دارای رشته‌های کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی در طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها هستند. معیارهای واجد شرایط بودن برای این رشته‌ها، تکمیل استاندارد مقطع دوازدهم، بیانیه هدف، توصیه نامه و آزمون‌های مهارت انگلیسی است.

3-  کدام مدرک در انگلستان مورد تقاضا است؟

 انگلستان، مرکز بین‌المللی آموزش، فناوری و امور مالی است. محبوب‌ترین رشته‌ها در کشور انگلستان، کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر، امور مالی، مدیریت بازرگانی، علوم داده و… است.

4- هزینه تحصیل در انگلستان چقدر است؟

هزینه تحصیل در انگلستان، به شهریه دوره، شهر محل تحصیل، دانشگاه، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های متفرقه دانشجو بستگی دارد.

5- اگر شرایط زبان انگلیسی دوره مورد نظر را برآورده نکنم چه می شود؟

اگر شرایط زبان انگلیسی را نداشته باشید، دانشگاه‌های انگلستان، آمادگی زبان انگلیسی اضافی را به عنوان بخشی از دوره شما ارائه می‌دهند.

7  مزیت تحصیل در انگلیس

در ادامه این مقاله، به بررسی 7 مزیت تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان می‌پردازیم که می‌تواند به شما در تصمیم گیری‌هایتان کمک کند.

مدت‌هاست که دانشجویان در سراسر جهان، به دنبال تحصیل در انگلیس هستند. انگلستان، به واسطه ارائه آموزش‌های با کیفیت در سطوح بالای جهانی و البته تنوع شهرهای مناسب دانشجویی شناخته می شود. همین موارد انگلیس را به مکانی عالی برای تحصیل، تبدیل کرده است.

 در سال‌های اخیر، انگلستان نیز مشوق‌های بیشتری را برای جذب دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. مانند تغییراتی در فرآیند گرفتن ویزا و ایجاد سیاست‌های مهاجرتی دوستانه‌تر. به طور کلی، انگلستان امیدوار است که تا سال 2030، بتواند سالانه 600000 دانشجوی بین‌المللی را در دانشگاه‌های این کشور جذب کند. در سال 2019-2020، دانشجویان بین‌المللی 22 درصد از جمعیت کل جامعه دانشجویی انگلستان را تشکیل می‌دادند!

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که اصلا چرا باید به تحصیل در انگلیس فکر کرد؟

1- انگلستان، خانه دانشگاه‌های برتر جهان

دانشگاه‌های انگلستان، جزو معتبرترین دانشگاه‌های جهان هستند. در واقع، بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2021، هشت دانشگاه انگلستان، در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. این دانشگاه‌ها عبارتند ‌از:

  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • امپریال کالج لندن
  • دانشگاه کالج لندن
  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه منچستر
  • کینگز کالج لندن

دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن

دانشگاه‌های انگلستان، به‌خاطر قابلیت‌های تحقیق و توسعه، پزشکی و دوره‌های هنر و علوم انسانی مشهور هستند و بیش از ۱۰۰ دانشگاه وجود دارد که می‌توانید متناسب با رشته مورد نظر، یکی از آنها را برای تحصیل خود انتخاب کنید. برای اینکه ببینید کدام دانشگاه‌ها در انگلستان، در زمینه تحصیلی مدنظر شما برتر هستند، می توانید به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی  QS مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: افتتاح حساب بانکی در انگلستان و بررسی 7 مورد رایج

2-  تنوع بسیار زیاد

14 درصد از جمعیت انگلستان در خارج از کشور متولد شده اند، یعنی چیزی حدود 9.5 میلیون نفر. این بدان معناست که دانشجویان بین‌المللی که به انگلستان مهاجرت می‌کنند، می‌توانند این فرصت را داشته باشند تا در مورد فرهنگ‌های مختلف بی‌شماری بیاموزند و با افرادی از سراسر جهان دوست شده و با آنها معاشرت نمایند. به ویژه اگر قصد مهاجرت و اقامت دائم دارید، جایی که 35 درصد از جمعیت آن در خارج متولد شده‌اند، می‌تواند جذاب باشد. شما می‌توانید از طریق شرکت در رویدادهای اجتماعی با فرهنگ دیگر مهاجران ارتباط برقرار کنید. این فرصت می تواند، به درمان دلتنگی و شوک فرهنگی ایجاد شده برای شما نیز کمک کنند.

3- حمایت از دانشجویان خارج از کشور

حمایت زیادی از دانشجویان بین المللی در انگلستان وجود دارد. این حمایت ممکن است از طریق دانشگاه شما، یا از طریق دولت محلی باشد. به عنوان مثال، هر دانشگاه دارای دفتری است که برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان بین‌المللی و پاسخگویی به سؤالات مربوط به شهریه، مسکن، و پشتیبانی تحصیلی و غیره ایجاد شده است. همچنین می‌توانید قبل از درخواست برای دانشگاه نیز با این دفتر در تماس باشید.

شورای امور دانشجویان بین‌المللی انگلستان، یک نهاد مشورتی برای دانشجویان بین‌المللی است. این شورا اطلاعات بسیار زیادی از جمله منابعی در مورد حمایت از سلامت روان، مسکن، کار و مهاجرت را در وب‌سایت خود منتشر کرده است.

4- تحصیل در انگلیس، مهارت‌های انگلیسی شما را بهبود می‌بخشد

برای تمرین و یادگیری زبان انگلیسی، چه جایی بهتر از انگلستان خواهد بود! جایی که این زبان از آنجا سرچشمه گرفته است. با تحصیل در انگلیس، این شانس را خواهید داشت که با لهجه‌های مختلف بریتانیایی از جمله انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی و ولزی نیز آشنا شوید.

از آنجایی که مهاجران در بریتانیا بسیار متنوع هستند، شما همچنین در معرض لهجه‌های مختلف انگلیسی از سراسر جهان خواهید بود و تجربه‌ای از شنیدن در دنیای واقعی را خواهید داشت که ممکن است هیچ‌گاه در خانه نتوانید آن را تجربه کنید!

5- فرصت‌های شغلی پس از فارغ التحصیلی

در ماه مارس سال 2022، دولت اعلام کرد که به‌زودی، مسیر درخواست‌ تمدید اقامت را برای فارغ‌التحصیلان باز می‌کند. اقدامی که قرار است دانشجویان بیشتری را برای تحصیل در انگلستان جذب کند. از ماه ژوئیه، دانشجویان بین المللی لیسانس و فوق لیسانس می‌توانند برای 2 سال پس از فارغ التحصیلی برای اقامت درخواست دهند، در حالی که دانشجویان دکترای بین المللی می‌توانند 3 سال اقامت داشته باشند. این امر باعث می‌شود که فارغ التحصیلان، راحت‌تر مستقر شده و شغل خود را در بریتانیا شروع کنند.

همچنین فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد، به خصوص اگر در لیست مشاغل کمبود بریتانیا فعالیت می‌کنید. در بریتانیا کمبود پرستار، داروساز، معلم، مهندس و غیره وجود دارد و دولت فعالانه در حال جذب افراد حرفه‌ای برای این موقعیت‌ها از خارج است.

6- مکانی عالی برای زندگی

 زندگی در بریتانیا چگونه است؟ افراد در بریتانیا، رضایت عمومی خود را از زندگی 6.8 از 10 رتبه‌بندی کردند (که بالاتر از میانگین OECD است). بریتانیا همچنین در مواردی مانند شغل، تحصیلات و مهارت‌ها و ارتباطات اجتماعی بالاتر از حد متوسط ​​است، مواردی که ممکن است برای زندگی مهاجران مهم باشند.

7- در نهایت، شما بسیار لذت خواهید برد!

 از لندن تا گلاسکو، منچستر تا ناتینگهام، بریتانیا خانه طیف وسیعی از شهرهای بزرگ دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌توانند در آنها به گردش بپردازند.

ممکن است بخواهید در طول شب‌های دانشجویی، از گالری‌ها و موزه‌های هنری در سطح جهانی دیدن کنید. شما این فرصت را خواهید داشت که قلعه‌های چند صد ساله را بگردید و شهرهای زیبا را از نزدیک ببینید.

در نهایت باید بدانید که انگلستان، اهمیت ویژه‌ای برای افرادی که می‌خواهند در این کشور به تحصیل بپردازند قائل است و سعی دارد تمام موارد لازم برای این امر را برای دانشجویان از سراسر جهان فراهم کند تا آنها بتوانند در نهایت آرامش و بدون دغدغه، صرفا به تحصیل پرداخته و بتوانند به مدارج مورد نظر خودشان در بهترین دانشگاه‌های جهان برسند. اگر تمایل دارید در مورد دانشگاه‌های پر‌طرفدار در انگلیس بیشتر بدانید، به مقالات قبلی بخش بلاگ صرافی انگلستان مراجعه نمایید.

صرافی انگلستان با دارا بودن مجوزهای قانونی، برای حواله پوند مورد نظر شما برای هزینه های مربوط به تحصیل در انگلیس با بهترین قیمت پوند در کنار شما است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش