اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203047301522838
در دسترس نیست

معرفی کامل چسب‌ 123 و کاربردهای آن

کد: 140203047301522838

، (اخبار رسمی): امروز قصد داریم در مجله اینترنتی چسب خونه با معرفی کامل چسب‌ 123 و کاربردهای آن وچسب های 123 موجود در فروشگاه مطلع شویم.تا آخر این مطلب همراه وبلاگ اموزشی چسب خونه باشید تا معرفی کامل و جامعی از این نوع چسب پر کاربرد خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی کامل چسب‌ 123 و کاربردهای آن
معرفی کامل چسب‌ 123 و کاربردهای آن

معرفی کامل چسب‌ 123 و کاربردهای آن،نام تجاری و اصلی چسب 123 ، سیانوآکریلات است. ماده ای شیمیایی که برای ساخت چسب های قطره ای قوی کاربرد بسیار دارد.

به دلیل وجود سیانوآکریلات در ترکیبات چسب 123 و قطره ای ، در مدت زمان بسیار کوتاهی بر روی سطح خشک میشوند.

بنابراین بعد از باز کردن پلمپ چسب حداکثر تا یک ماه باید از ان استفاده کنید.

در چه سطوحی میتوان از چسب 123 استفاده نمود؟

به طور خلاصه ، همه ی سطوح! از این چسب در سطوح چوبی ، پلاستیکی ، فلزی ، چرمی و….. استفاده نمود.

البته باید به این نکته توجه داشت که محیط استفاده و فشاری که چسب قرار است تحمل کند در طول عمر و قدرت چسب بسیار تاثیر گذار است. مثلا در سطوحی که دما بسیار بالا باشد نمیتوان به چسب 123 اطمینان نمود.

چسب های یک دو سه ، معمولا با یک اسپری شتاب دهنده به بازار عرضه میشوند. این اسپری نقش سرعت بخشی به روند چسبیدن را دارد. استفاده از اسپری همیشه الزامی نیست.

چسب با استفاده از دو عنصر رطوبت و هوا چسبندگی ایجاد میکند. در محیط های سرد و خشک که رطوبت کمتری در هوا موجود است باید از اسپری شتاب دهنده استفاده نمود.

کاربرد‌های چسب 123

همانطور که بالاتر ذکر شد ، کاربرد چسب 123 فقط به مصارف خانگی محدود نمیشود. درز گیری تانکرهای آب ، چسباندن کاشی و پارکت ، اتصال مدارات الکتریکی ، اتصال سطوح پلاستیکی و…. تنها گوشه ای از کاربرد های این چسب قدرتمند هستند.

برخی صنایع که کاربرد چسب 123 در آن ها غیر قابل انکار است عبارتند از :

  • صنایع خانگی
  • صنایع پزشکی، مخصوصا زیبایی
  • صنایع فلزی
  • صنایع چوبی و ام دی اف
  • صنایع بتنی
  • صنایع ساختمانی
  • صنایع پلاستیکی

در برخی موارد ممکن است به دلیل خشکی بیش از حد سطح، چسب روی آن خشک نشود. خوشبختانه، این یک مشکل ساده است و می‌توان آن را با استفاده از یک لایه نازک آب روی سطح حل کرد. اما این روش ممکن است روی همه مواد کارایی نداشته باشد. زیرا برخی از مواد، مانند پلاستیک‌های مقاوم در برابر حرارت، تمایل به دفع رطوبت دارند. در این صورت باید از رزین اپوکسی برای چسباندن این مواد استفاده کنید.

تحمل حرارتی چسب یک دو سه

 در رابطه با تحمل حرارتی چسب های 123 دو نکته قابل توجه است. اول اینکه این چسب به حرارت پایین واکنش خوبی نشان میدهد. یعنی اگر محل اتصال کمی گرم باشد ، مولکول های موجود در چسب شروع به حرکت کرده و در نتیجه سرعت چسبیدن افزایش پیدا میکند.

اما نکته دوم در این رابطه این موضوع است که چسب 123 تحمل حرارت بالا را اصلا ندارد. به طوری که این چسب به هیچ عنوان نباید در دمای بالا 80 درجه به کار گرفته شود. اگرچه حرارت کم در قدرت چسب تاثیر میگذارد ولی حرارت بالا کاملا برعکس عمل میکند. بنابراین از به کار بردن چسب در محیط های داغ پرهیز کنید.

نکات امنیتی در رابطه با استفاده از چسب 123

 این نوع از چسب ، به خودی خود حساسیتی در افراد ایجاد نمیکند. حساسیت به چسب 123 به دلیل استشمام بخارات یا اسپری خشک کننده است. این مسکل به علت حساسیت راه های تنفسی بدن انسان اتفاق میوفتد. چسب خونه به شما پیشنهاد میکند که برای جلوگیری از تحریک دستگاه تنفسی توسط بخار چسب ۱۲۳، از استشمام آن خودداری کنید و سعی کنید هنگام استفاده، ماسک یا شیلد داشته باشید. همچنین، تا حد امکان از این چسب در فضاهای بسته استفاده نکنید.

عوارض اسپری چسب 123

 در رابطه با عوارض اسپری شتاب دهنده چسب های 123 به 3 مورد میتوان اشاره کرد.

قابلیت اشتعال زایی : این اسپری در برخورد با پنبه و مواد طبیعی ایجاد گرما و بعضا آتش میکند. پس به هیچ عنوان ظرف اسپری را سوراخ نکنید یا در آتش نیاندازید.

سمی بودن : بخاری که هنگام استفاده از چسب 123 از آن خارج میشود ، سمی بوده و قابلیت آسیب زدن به دستگاه تنفسی را دارد. طبیعی است که از استشمام این بخار پرهیز کنید.

ایجاد حساسیت : همانطور که در بالا گفتیم استشمام بخارات این چسب میتواند در برخی افراد ایجاد حساسیت نماید. بهتر است در فضای باز از این چسب و اسپری آن استفاده نمایید.

نحوه استفاده از چسب 123

ابتدا و قبل از هرکاری دستکش و ماسک بپوشید. سپس سطح مورد نظر خود را به خوبی تمیز کنید تا عاری از هرگونه گرد و خاک و چربی باشد. سطح مورد نظر را به اسپری شتاب دهنده آغشته کنید. سپس مقدار مناسبی از چسب 123 را روی سطح بریزید. سعی کنید این لایه نازک و یکنواخت باشد. حالا سطح ثانویه را بر روی سطح اولیه قرار دهید و با وارد کردن فشار دست تان، به چسبندگی کامل هر دو لایه کمک کنید.

معرفی چسب های 123 موجود در فروشگاه:

چسب 123 یوروفیکس : یوروفیکس یکی از معروف ترین برند ها در زمینه تولید انواع چسب است.

چسب یوروفیکس بسیار قوی بوده و به سرعت خشک میشود. از دیگر ویژگی های این چسب میتوان به قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن اشاره کرد.

چسب 123 گریزلی : کیفیت این چسب نسبت به قیمتش بسیار بالا است و برای چسباندن سطوحی که نا همواری دارند مناسب است. قدرت چسبندگی بالا و قیمت مناسب از ویژگی های این چسب است.

چسب  پک لورد:بسته بندی جدید،قیمت مناسب،کیفیت عالی

چسب 123 آریافیکس:بسته بندی فوق العاده منعطف که به راحتی مایع 123 خارج میشود.که اکثر صنعت کاران بخصوص سنگ کاران وکاشی کاران وبرق کاران برایشان این مساله مهم است.

123 میتراپل:برند خوشنام وقدیمی بازار که با کیفیت مرغوب خود مشتریان بسیاری دارد.

معرفی کامل چسب‌ 123 و کاربردهای آن

جهت تهیه چسب های 123 لطفا به سایت چسب خونه مراجعه فرمایید.

www.chasbkhone.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید