اطلاعات تماس
  • 099016*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203077305418318
در دسترس نیست

راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید و تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی

کد: 140203077305418318

، (اخبار رسمی): کولر گازی یا همان اسپلیت، دستگاهی است که این روزها بودنش برای هر خانه ای ضروری است. دستگاههای قدیمی ( کولر های آبی )، به دلیل تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا دیگر پاسخگو نیستند. کولر های گازی سرما و گرمای بهتر و به دلیل تصفیه هوا منزل و عدم نفوذ هوای بیرون به داخل خانه بسیار کارامدتر است.

راهنمای خرید و تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی
راهنمای خرید و تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی

معروف ترین نمونه های کولر گازی در بازار طبق لیست جهانی عبارتند از: گری، ال جی، اجنرال، میتسوبیشی، دایکین، هیتاچی؛ که رده های اول تا ششم بازار را در اختیار دارند.

راهنمای خرید و تشخیص کولر گازی اصلی از قلابی

کولر گازی یا همان اسپلیت، دستگاهی است که این روزها بودنش برای هر خانه ای ضروری است. دستگاههای قدیمی ( کولر های آبی )، به دلیل تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا دیگر پاسخگو نیستند. کولر های گازی سرما و گرمای بهتر و به دلیل تصفیه هوا منزل و عدم نفوذ هوای بیرون به داخل خانه بسیار کارامدتر است.

برند های بسیاری به ساخت انواع کولر گازی روی آورده اند که هر کدام محصولاتی با کیفیت و مخصوص به خود دارند. معروف ترین نمونه های کولر گازی در بازار طبق لیست جهانی عبارتند از: گری، کولر گازی ال جی، اجنرال، میتسوبیشی، دایکین، هیتاچی؛ که رده های اول تا ششم بازار را در اختیار دارند.

در این مقاله به معرفی راهنمای خرید کولر گازی، طریقه شناسایی اصالت کالا و قیمت کولر گازی در تمامی جوانب می پردازیم.

برای شروع بهتر است بدانیم کولر گازی انواع گوناگونی دارد که بهتر است در مورد آنها اطلاع داشته باشیم.

انواع کولر گازی

کولر گازی 2 تکه یا اسپلیت

کولر گازی دیواری یا دو تکه یا همان اسپلیت؛ همان گونه که از نامش پیداست از دوقسمت اصلی پنل و موتور تشکیل شده است. پنل در داخل منزل و موتور بیرون خانه نصب می شود. پنل و کمپرسور توسط لوله هایی از جنس مس و یا آلومینیوم به هم وصل می شود. عملیات خنک کنندگی در کمپرسور صورت گرفته و گاز خنک به داخل پنل فرستاده می شود.

پنل گاز خنک شده را می گیرد و هوایی دلنشین و بدون آلودگی را در محیط پخش می کند. در کولر گازی های دیواری می توان با کمک هیتر، هوای گرم نیز تولید نمود.

لازم به ذکر است که کولر گازی های دو تکه خود به دو نوع دیواری و ایستاده تقسیم بندی می شود. نوع ایستاده آن معمولا در سایز بندی بزرگ بالای 30000 و برای مکانهای بزرگ مانند: فرودگاهها، سالنهای پذیرایی و ورزشی و سایر موارد استفاده می شود.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل در سایز های کوچک تولید می شوند. دلیل آن را می توان قرار گیری همزمان موتور و اوپراتور و سایر قسمت ها در همان دستگاه دانست. هوای گرم تولید شده در پرتابل با کمک لوله خرطومی باید به خارج از محیط منتقل گردد.

کولر گازی پرتابل به مانند نمونه دیواری آن حالت سرمایش و گرمایش را می تواند همزمان داشته باشد.

کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای تنها دارای کندانسور است. در این دستگاه که باید بر روی پنجره و یا حد فاصل بین فضای بیرون و داخل قرار گیرد، هوا از یک سمت دمیده، خنک و از قسمت دیگر خنک شده به داخل محیط فرستاده می شود.

سایر انواع کولر گازی

کولر گازی های سقفی ( کاستی )، داکت ( کانالی ) و چند شعبه ( مولتی وی ) همگی نمونه های دیگری از کولر گازی به حساب می آیند که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند.

راهنمای انتخاب کولر گازی برای منزل یا محل کار

قبل از همه این را بدانیم که محل مورد استفاده در این تعریف باید استاندارد باشد. در این حالت برای هر 2.7 متر می توان از یک BTU استفاده کرد. برای نمونه برای یک فضای 50 تا 60 متر باید از کولر گازی 24000 استفاده نمود.

فضای استاندارد باید از دیوار و پنجره استاندارد، آفتاب گیر بودن به اندازه، سقف استاندارد تا 3 متر و بدون لوازم گرمازا باشد. برای مثال در منزل اگر فضایی 60 تا 70 متر و دارای آشپزخانه و مطبخ داریم بهتر است از یک سایز بزرگتر مثلا 27000 یا 30000 استفاده شود.

تاثیرات محیط نیز بسیار مهم است. برای نمونه اگر برای محیط 60 متر در شمال از کولر گازی 24000 استفاده بکنیم، همین محیط در جنوب کشور به دلیل گرمای بالای هوا سایز 30000 را طلب می کند.

انتخاب برند کولر گازی

معتبرترین برند های کولر گازی در سال 2022 به ترتیب شامل کولر گازی گری، ال جی، اجنرال، میتسوبیشی، دایکین و هیتاچی می باشند. این رتبه بندی بر اساس کیفیت کالا، رضایت مندی مشتری و قیمت دستگاه تعیین می شود.

در خاورمیانه و ایران در سال 2021 بیشترین فروش متعلق به دو شرکت گری و ال جی بود که پیش بینی می شود این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

طریقه شناسایی اصالت کولر گازی

قیمت بالاتر برند های معتبر همواره عده ای سودجو را به فکر تقلب در این محصولات می اندازد. تقلب مختص کولر گازی نیست. تقلب در گوشی های موبایل، انواع لوازم خانگی، محصولات بهداشتی، لوازم جانبی، محصولات غذایی و تقریبا در هر چیزی امکان دارد اتفاق بیفتد.

در مورد کولر گازی به صورت تخصصی راهکار های بسیار ایمنی و تقریبا 100% برای شناسایی محصولات اورجینال از تقلبی وجود دارد که در صورت رعایت می توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

البته تقلب در کولر گازی به حالت کم مصرف بودن ان نیز مربوط می شود. موارد رعایت و شناسایی اصالت به شرح زیر است:

  • مطابقت ظاهر دستگاه با نمونه عکس وبسایت شرکت سازنده
  • شکل ظاهری کنترل دستگاه
  • جعبه دستگاه
  • بازنمودن موتور دستگاه
  • خرید از فروشگاه معتبر و با اصالت

مطابقت ظاهر دستگاه با نمونه عکس وبسایت سازنده

مطابقت ظاهر دستگاه با وبسایت سازنده مطمئن ترین راه برای شناسایی کالای اصلی از قلابی است. دستگاههای اورجینال هر کدام مدل و ظاهر مختص به خود را دارند. برای مثال کولر گازی اجنرال در وبسایت شرکتی مادر با عکس مخصوص به خود نشان داده شده است.

اگر شما کولر گازی اجنرال خرید کردید، مدل و عکس دستگاه را از فروشنده بخواهید. مدل را در اینترنت سرچ کرده و داخل وبسایت رسمی اجنرال شوید. به راحتی عکس ارسالی فروشنده را با عکس شرکتی مقایسه نمایید. در صورتی که یکی باشد کالای شما حتما اصلی است.

این راه را می توانید در مورد بقیه برند و مدل ها نیز امتحان نمائید.

  • شکل ظاهری کنترل دستگاه

هر کدام از برند های کولر گازی، کنترل های مخصوص به خود را دارد. به هیچ عنوان کنترل هیچ دستگاهی شبیه به هم نیست. این را هم بدانیم که بعضی از شرکتها چندین طرح کنترل کولر گازی دارند.

  • جعبه کولر گازی

جعبه کولر گازی های اورجینال و خارجی دارای یک لایه نازک روغنی و یا رنگی است. جعبه کولر گازی های فیک تماما کارتن معمولی است. به همین دلیل در صورت خیس شدن، کاملا خمیر می شود.

  • باز نمودن کمپرسور برای تشخیص برد اینورتر

کولر گازی اینورتر دارای یک عدد برد بر روی موتور است. به سهولت می توان با یک عدد پیچ گوشتی، پیچ های روی موتور را باز و برد اینورتر که داخل محفظه مخصوص به خود است را مشاهده نمود.

کولر گازی های غیر اینورتر دارای یک عدد برد کوچک و خازن هستند که برد کنار خازن قرار گرفته و داخل محفظه نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 099016*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل