اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14020307730607715
در دسترس نیست

نکات مهم در پروازهای خارجی

کد: 14020307730607715

، کرج , (اخبار رسمی): سفر رفتن جزء یکی از هیجان انگیز ترین اتفاقات زندگی هر فرد می باشد.در واقع سفر کردن و ثبت خاطرات چیزی است که برای همه ما در طول زندگی خود اتفاق افتاده اما زمانی که پای یک سفر خارجی به میان می آید حساسیت های زیادی به دنبالش به وجود می آید که مستلزم یکسری مقدمات و برنامه ریزی های قبل از سفر می باشد.

نکات مهم در پروازهای خارجی
نکات مهم در پروازهای خارجی مجله اینترنتی خرید ناب

مهلت و اعتبار گذرنامه

هر جای دنیا که بخواهید بروید حتی اگر قرار باشد پای‌تان را یک قدم آن طرف مرز بگذارید باید گذرنامه (پاسپورت) داشته باشید؛ اما نکته‌ مهم‌تر اینجاست که گذرنامه‌تان باید برای ۶ ماه بعد از تاریخ بازگشت‌تان اعتبار داشته باشد، در غیر این صورت در همان مراحل اول به مشکل برخورد می‌کنید.

حواستان به ویزا هم باشد

منظورمان این است که وقتی می خواهید درخواست صدور ویزا را برای کشور مقصدتان ارسال کنید، حتما بدانید که نوع سفر شما چیست؟ و چه قدر قرار است در این کشور بمانید. چراکه ویزاهای تفریحی، تحصیلی، کاری، دیپلماتیک و… با قوانین و مدت اعتبارهای مختلفی صادر می شوند.

البته بای بدانید که کشورهایی مثل اندونزی و آذربایجان، در فردوگاه هم برای شما ویزا صادر می کنند. و کشورهایی مثل ترکیه و مالزی هم اجازه ورود بدون ویزا را برای ایرانی ها صادر کرده اند.

عوارض خروج از کشور

یکی دیگر از مدارک مهمی که بعضی از مسافران آن را فراموش می‌کنند، فیش پرداختی عوارض خروج از کشور است. با وجود اینکه شعبه‌ بانک ملی برای پرداخت این هزینه در فرودگاه امام خمینی تهران وجود دارد، پیشنهاد ما به شما این است که چند روز قبل از سفر در یکی از شعبه‌های بانک ملی مبلغ موردنظر برای پرواز خارجی خود را پرداخت کنید. چون شعبه‌ بانک ملی در فرودگاه امام معمولا آن‌قدر شلوغ است که حتی امکان دارد پرواز خود را به‌خاطر صف طولانی آن از دست بدهید. ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه‌ شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، نیازی به پرداخت این مبلغ ندارند.

چه بپوشم؟ چه ببرم؟

سبک سفر کردن اصلا به این معنی نیست که یکسری وسایل ضروری و به دردبخور را حذف یا فراموش کنیم. در مقاله لوازم ضروری سفر در مجله اینترنتی خرید ناب به این موضوع اشاره کردیم.

چمدان مسافر باید آن قدر سبک باشد که حمل کردنش را سخت نکند و آن قدر کامل که چند روزی نیازهای مسافر را در شهری که خانه او نیست، برآورده کند.

مهم ترین اصل برای این که بدانیم چه چیزهایی ببریم و چه چیزهایی را از چمدان خارج کنیم، این است که نسبت به جایی که می رویم و مدلی که سفر می کنیم و امکاناتی که در مقصد خواهیم داشت، آگاهی داشته باشیم.

لباسی که در سفر می پوشید باید راحت و سبک باشد. کفش مناسب پیاده روی بردارید و عینک آفتابی را هم فراموش نکنید. جوراب و لباس های زیر را جدا از بقیه بگذارید نظم چیدن وسایل را در چمدان رعایت کنید.

حواستان به فصل سفر و آب و هوای مقصد باشد. احتمال شب های سرد را در نظر بگیرید و یک ژاکت با خودتان بردارید. اگر هوای مقصد گرم است یا نزدیک دریا هستید لباس های خنک و نازک بیشتر به دردتان می خورد.

لباس های غیرضروری با خودتان حمل نکنید. چند عددپیراهن یا تی شرت در فصل تابستان و چند پیراهن گرم و ژاکت برای زمستان کافی است.

احتمال خرید کردن در مسافرت را هم در نظر بگیرید.

وزن چمدان هایتان را مدیریت کنید

حتما این نکته را می دانید که یکی از چالش برانیگزترین قوانین فرودگاهی، قانون مربوط به اضافه بار است. سالانه افراد زیادی بدون توجه به این قانون، به فرودگاه مراجعه می کنند و آن جا با مشکلات متنوعی مواجه می شوند.

بنابراین لازم است که قبل از مراجعه به فرودگاه، از وزن چمدان هایتان اطلاع داشته باشید. چراکه این کار به شما کمک می کند تا از جریمه اضافه بار در امان بوده و در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید. البته باید بدانید که اگر قرار است از پرواز ترانزیت استفاده کنید هم باید از میزان بار مجاز پرواز بعدی تان هم باخبر باشید تا بارتان از میزان آن تجاوز نکند.

باید بدانید که میزان بار مجاز در هرکدام از فرودگاه ها و ایرلاین های دنیا با یک دیگر فرق دارد. و بهتر است که قبل از سفر، اطلاعات لازم درباره میزان بار مجاز پروازتان را به دست آورده و باتوجه به آن، برای مدیریت بار سفرتان برنامه ریزی کنید.

کلام آخر

در مطلب نکات مهم در پروازهای خارجی تلاش کردیم تا همه آنچه که باید درباره پروازهای خارجی بدانید را با شما درمیان بگذاریم. فراموش کردن هرکدام از آن ها، ممکن است شما را با چالش های جدی و دشواری مواجه کند. پس توصیه مجله اینترنتی خرید ناب به شما این است که یک بار دیگر، این مقاله را مرور کرده و عناوین هر بخش را روی یک کاغذ یادداشت کنید تا چیزی را از قلم نینداخته و سفرتان را با خاطرات خوش و بدون اتفاقات پیش بینی نشده به پایان برسانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی خرید ناب

تیم جدید فروشگاه اینترنتی خرید ناب تشکیل شده است از : تیم جدید فروشگاه اینترنتی خرید ناب براساس تجربه و تخصص تشکیل شده است و حضور دکتر محمد مهدی زمانی بعنوان یک متخصص در کنار میثم دانشی مدیر و موسس سایت خرید ناب نوید بخش روزهای همراه با موفقیت برای این سایت خواهد بود. میثم دانشی دکتر محمد مهدی زمانی دکتر احسان سلیمی ( دکتر داروساز)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]