اطلاعات تماس
  • 021877*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203087308922763
در دسترس نیست

آمار مهاجرت کاری ایرانیان به خارج از کشور

کد: 140203087308922763

، (اخبار رسمی): دلیل مهاجرت کاری ایرانیان چیست؟ | بررسی آمار مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور

آمار مهاجرت کاری ایرانیان به خارج از کشور
آمار مهاجرت ایرانیان

برخی از این مؤسسات دارای مجوز رسمی بوده و برخی فاقد استانداردهای کافی هستند. مؤسسه راهکارهای مثبت نیکان، یکی از مؤسسات معتبر در این زمینه است

آمار مهاجرت کاری ایرانیان به خارج از کشور

در حال حاضر، مهاجرت به خارج از کشور برای ایرانیان به یک امر بدیهی تبدیل شده است. عادی شدن مهاجرت کاری در ایران دلایل بسیاری را در بر می‌گیرد .

اگرچه آمار مهاجرت ایران، از چند دهه قبل، همیشه قابل توجه بوده است، اما در اواخر سال ۲۰۲۰، گزارشی از شکل‌گیری موج مهاجرت‌های توده‌ای در ایران منتشر شد. در این گزارش آمده بود که قشرهای مختلف مردم، برای تجربه زندگی و اقتصاد امن و با ثبات‌تر دست به مهاجرت می‌زنند. البته قبل از این، نگرانی‌ها بیشتر متوجه خروج استعدادها و نخبگان ایرانی بود، اما پس از آن، خروج و مهاجرت از ایران، در طبقه‌های گوناگون اجتماعی، به ویژه در دهک‌های پایین اقتصادی، به سرعت افزایش پیدا کرد.

دلایل مهاجرت ایرانیان 

پس از انقلاب ۱۳۵۷، ایرانیان چندین موج مهاجرتی مختلف را تجربه کردند. در بیان دلایل این موج‌های مهاجرتی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. اولین موج مهاجرتی به دلایل سیاسی صورت گرفت که بیشتر مهاجرت‌ها به سمت ایالات متحده صورت گرفت.
  2. دومین موج مهاجرتی به دلایل سیاسی و عقیدتی در ابتدای دهه 60 هجری شمسی صورت گرفت که بیشتر به سمت اروپا بود.
  3. سومین موج مهاجرتی به دلایلی همچون داشتن کیفیت زندگی و رفاه بالاتر صورت گرفت که  به سمت کشورهای کانادا و استرالیا بود.
  4. چهارمین موج مهاجرتی باز هم به دلایل سیاسی از سال ۱۳۸۸ و پس از بحران‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران در جریان تظاهرات سراسری صورت گرفت که به سمت کشورهای آمریکایی، اروپایی و حتی سایر کشورهای آسیایی بود.

طبق گزارش رصدخانه مهاجرت ایران، در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ میلادی، به‌ صورت متوسط سالانه حدود ۸۶ هزار ویزا یا اجازه اقامت غیرتوریستی برای ایرانیان صادر شده است.

مهاجرت کاری با کاریابی بین المللی راهکارهای مثبت نیکان

در حال حاضر، ایرانیان بسیاری به دنبال روش‌های امن و مطمئن مهاجرتی به سایر کشورها هستند. شرکت‌های مهاجرتی مختلفی در این زمینه ایجاد شده‌اند که در زمینه روش‌های مهاجرت، دریافت جاب آفر (پیشنهاد کار خارجی)، دریافت اقامت و... به افراد مشاوره می‌دهند. اما با توجه به اینکه کاریابی و داشتن جاب آفر از جمله شروط اصلی مهاجرت به خارج از کشور است، مؤسسه مهاجرت کاری راهکارهای مثبت نیکان در زمینه کاریابی بین المللی برای مهاجران ایرانی دست به اقدام زده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021877*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | شهر و جامعه