اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203097311122858
در دسترس نیست

آیا ارتودنسی نامرئی واقعیت دارد؟

کد: 140203097311122858

، (اخبار رسمی): آیا ارتودنسی نامرئی واقعیت دارد یا تنها جنبه تبلیغاتی دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بلکه ارتودنسی نامرئی وجود دارد. شاید تا چند سال گذشته تنها راه صاف کردن و مرتب کردن دندان ها استفاده از بریس ها و سیم های فلزی بوده است.

آیا ارتودنسی نامرئی واقعیت دارد؟
آیا ارتودنسی نامرئی واقعیت دارد؟
آیا ارتودنسی نامرئی واقعیت دارد؟
آیا ارتودنسی نامرئی واقعیت دارد؟
آیا ارتودنسی نامرئی واقعیت دارد؟
آیا ارتودنسی نامرئی واقعیت دارد؟

اما امروزه به غیر از سیم کشی دندان ها روش های نوین دیگری به نام ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین برای اصلاح نامنظمی های دندانی به روی کار آمده است. در این نوشتار قصد داریم که درباره اینکه ارتودنسی نامرئی چیست، چگونه کار می کند و چه مزایا و معایبی دارد، بیشتر صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین چیست؟

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یکی از پیشرفته ترین روش های درمان ارتودنسی دندان است. در این روش بهترین متخصص ارتودنسی به کمک یک سری پلاک های شفاف باعث تغییر موقعیت و تراز کردن دندان ها می شود. از جمله تفاوت های بریس های سنتی و ارتودنسی نامرئی در این است که اولا دیگران متوجه درمان ارتودنسی شما نمی شوند و ثانیا امکان برداشتن الاینرها و خارج کردن از دهان توسط بیمار وجود دارد.

آیا ارتودنسی نامرئی برای همه افراد مناسب است؟

اولین قدم برای تشخیص اینکه شما برای درمان ارتودنسی نامرئی مناسب هستید یا خیر این است که به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. 

متخصص ارتودنسی با توجه به معاینات و عکس برداری های انجام شده تشخیص می دهد که شما برای این روش درمانی مناسب هستید یا خیر. اصولا افرادی که ناهنجاری های جزئی تا متوسط دندانی دارند برای ارتودنسی نامرئی مناسب هستند. البته در مرحله آخر این شما هستید که با توجه به هزینه ارتودنسی در سال 1402، کدام روش را برای درمان انتخاب می کنید.

الاینرهای ارتودنسی چگونه کار می کنند؟

الاینرهای ارتودنسی به مرور باعث تنظیم شدن دندان ها می شوند. متخصص ارتودنسی تا پایان درمان تعداد الاینر به شما می دهد که باید هر کدام را دو هفته استفاده کنید تا به مرور دندان های شما به موقعیت اصلی خود حرکت کنند. شما موظف هستید هر 6 هفته یکبار برای بررسی موقعیت دندان ها به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید.

الاینرها با تصاویر سه بعدی و نرم افزارهای اختصاصی به گونه ای طراحی شده اند که کاملا با دهان و دندان های شما مطابقت داشته باشد. با اینکه الاینرها از نوع ارتودنسی متحرک هستند اما شما باید هر روز حدود 22 ساعت از آنها استفاده کنید؛ بنابراین حتما پس از غذا خوردن، نوشیدن و مسواک زدن مجدد الاینرها را در دهان خود بگذارید. 

مزایای ارتودنسی نامرئی چیست؟

از جمله مزایای ارتودنسی نامرئی به نسبت بریس های سنتی عبارتند از:

  • بدون درد است: فرد برخلاف مواقعی که از براکت های فلزی و سنتی استفاده می کند در هنگام استفاده از الاینرهای پلاستیکی هیچ گونه احساس درد یا ناراحتی نخواهد داشت. همچنین به دلیل اینکه الاینرهای شفاف برخلاف بریس های فلزی صاف و مسطح هستند بنابراین منجر به تحریک دهان نمی شوند و از ایجاد زخم یا آسیب های دهانی و زبانی جلوگیری می کند.
  • زیبایی لبخند: به دلیل اینکه الاینرها شفاف هستند؛ بنابراین تاثیر منفی در لبخند شما نمی گذارد. اما در صورت استفاده از بریس های فلزی به دلیل اینکه سیم کشی دندان کاملا قابل مشاهده است می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس افراد در حین لبخند زدن شود. 
  • متحرک بودن الاینرها: الاینرهای شفاف برخلاف بریس های سنتی متحرک هستند و شما می توانید در هنگام غذا خوردن، آشامیدن، مسواک زدن و یا استفاده از نخ دندان، الاینرها را از دهانتان خارج کنید.
  • راحت بودن رعایت بهداشت دهان و دندان: به دلیل اینکه الاینرها متحرک هستند بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار راحت تر از مواقعی است که از بریس های ثابت استفاده می شود. بنابراین در طول درمان ارتودنسی نامرئی خطر ابتلا به بیماری های لثه و پوسیدگی های دندانی به دلیل رعایت بهداشت دهان و دندان کاسته می شود.

معایب ارتودنسی نامرئی چیست؟

  • نیاز به همکاری از سوی بیمار دارد: در صورتی که بیمار پس از هر بار خارج کردن الاینرها از دهان فراموش کند که مجدد آنها را بر روی دندان های خود قرار دهد امکان نتیجه بخشی درمان بسیار کم است. در صورتی درمان ارتودنسی شما به نتیجه می رسد که روزانه 22 ساعت از الاینرها استفاده کنید.
  •  تغییر رنگ الاینرها: در صورتی که از الاینرها به خوبی مراقبت نکنید و روزانه چندین بار آنها را نشویید امکان تغییر رنگ یا تغییر شکل الاینرها وجود دارد.
  • برای تمامی ناهنجاری های دندانی مناسب نیستند: اینویزیلاین ها قادر به درمان مشکلات شدید ارتودنسی نمی باشند. برای درمان مشکلات شدید مال اکلوژن مانند اوربایت، کراس بایت، شلوغی بیش از حد دندان ها و .... نیاز به بریس های ارتودنسی ثابت است.

مراقبت های حین درمان ارتودنسی نامرئی

  •  به دلیل اینکه احتمال تغییر رنگ یا لکه دار شدن الاینرها وجود دارد بنابراین حتما روزانه چندین بار الاینرها را بشویید.
  • در هنگام غذا خوردن الاینرها را از دهان خود خارج کنید.
  • در هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن الاینرها از دهانتان خارج کنید.
  • در مواقعی که الاینرها بر روی دندان هایتان است از خوردن نوشیدنی های رنگدانه دار پرهیز کنید.
  • توصیه می شود در طول درمان ارتودنسی از خمیر دندان ها و مسواک های باکیفیت استفاده کنید. 
  • پس از هر بار خارج کردن الاینرها از دهان آنها را در قالب مخصوص خود قرار دهید تا از گم شدن و آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.
  •  در طول درمان ارتودنسی نامرئی آب فراوان بنوشید تا تمیز باقی بمانند.
  • برای تمیز کردن الاینرها می توانید از مسواک نرم استفاده کنید؛ حداقل روزی یک بار الاینرها را مسواک بزنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی