اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203097311522860
در دسترس نیست

مزایای استخدام پرستار در منزل

کد: 140203097311522860

، (اخبار رسمی): بسیاری از افراد برای مراقبت و نگهداری از کودکان، سالمندان، زنان باردار، معلولان، جانبازان و بیمارانی که تازه از بیمارستان مرخص شده‌اند؛ یک پرستار در منزل استخدام می‌کنند. پرستارهایی که در منزل خدمات ارائه می‌دهند، با تمام خدمات پزشکی و پرستاری آشنایی کامل دارند.

مزایای استخدام پرستار در منزل
مزایای استخدام پرستار در منزل
مزایای استخدام پرستار در منزل
مزایای استخدام پرستار در منزل
مزایای استخدام پرستار در منزل
مزایای استخدام پرستار در منزل

با توجه به کمبود وقت، مشغله‌های کاری زیاد، مشکلات اقتصادی و بالا بودن هزینه‌های بستری در مراکز درمانی استفاده از خدمات پرستاری در منزل مقرون‌به‌صرفه‌ترین و بهترین روش نگهداری از کودکان، سالمندان، معلولان و بیماران به شمار می‌رود. در این مقاله ابتدا قصد داریم به معرفی انواع پرستار در منزل بپرداریم و سپس درباره مزایای استخدام پرستار در منازل صحبت کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
انواع پرستار در منزل شامل چه مواردی است؟
انواع پرستاری در منزل عبارت‌اند از:
پرستاری در منزل کودک
یکی از انواع پرستاری در منزل که بیشتر پدر و مادرهای شاغل از آن بهره‌مند می‌شوند، خدمات پرستاری در منزل کودک است. زمانی که والدین در منزل حضور ندارند، به جای اینکه فرزند خود را به مهد کودک بسپارند؛ یک پرستار کودک در منزل استخدام می‌کنند. پرستار وظیفه مراقب، نگهداری و رسیدگی به کودک را بر عهده دارد. استخدام پرستار کودک مزایای زیادی برای خانواده‌ها و کودکان دارد؛ از مهم‌ترین مزایای پرستار کودک در منزل می‌توان به مواردی مانند انجام خدمات پرستار کودک با بهترین کیفیت، برقراری ارتباط بهتر کودک با والدین، رشد بهتر و سلامت جسمی و روحی کودک، کمک به مادرهای جوان و بی‌تجربه اشاره کرد. برنامه‌ریزی تعذیه‌ای، برنامه‌ریزی دارویی، تعویض پوشک بچه، بردن کودک به حمام، نظافت کودک، برنامه‌ریزی برای سرگرمی و تفریح کودک، کمک به برنامه‌های درسی و انجام امور خانه‌داری از مهم‌ترین خدمات پرستار کودک در منزل به شمار می‌روند.
پرستاری در منزل سالمندان
پرستار سالمند یکی دیگر از انواع خدمات پرستاری در منزل است. خانواده‌هایی که وقت کافی برای نگهداری و مراقبت از والدین سالمند خود را ندارند، برای کاهش هزینه‌های درمانی و بستری سالمندان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترجیح می‌دهند که یک پرستار در منزل استخدام کنند. انواع مختلف خدمات پرستاری از سالمندان در منزل عبارت‌اند از: رسیدگی به پروسه درمان فرد سالمند و دادن داروهای او در ساعات مشخص، انجام امور بهداشتی، حفظ نظافت فرد سالمند و محل خواب او، صحبت کردن با فرد سالمند برای روحیه بخشیدن و تقویت امید به زندگی.
پرستاری در منزل بیماران
یکی دیگر از انواع پرستاری در منزل که برای مراقبت از بیماران تازه عمل شده، بیماران مبتلا به سرطان، بیماران مبتلا به اعصاب و روان، معلولان و جانبازان کاربرد دارد، پرستار در منزل بیماران است. خدمات پرستاری در منزل بیماران عبارت‌اند از: تزریقات، پانسمان، فیزیوتراپی، برنامه‌ریزی غذایی، تمیز کردن زخم‌ها و جراحت‌های بیمار، کنترل فشار خون، قندخون، ضربان قلب، مدیریت زمان مصرف داروهای بیمار، انجام امور نظافتی و بهداشتی بیمار، کمک به بیمار در انجام فعالیت‌های روزانه.
پرستاری در منزل زنان باردار
یکی از خدمات پرستار در منزل نگهداری و مراقبت از زنان باردار است. زنان باردار در دوران حاملگی و بعد از زایمان به مراقبت‌های زیادی نیاز دارند. با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی بارداری و بزرگ شدن جنین انجام امور روزانه مانند آشپزی، نظافت منزل، خرید کردن، حمام رفتن برای زنان باردار دشوار می‌شود. پرستار به جای مادر باردار تمام کارهای خانه را انجام می‌دهد و هنگام مراجعه به پزشک او را همراهی می‌کند.
استخدام پرستار در منزل چه مزایایی دارد؟
مهم‌ترین مزایای استخدام پرستار در منزل شامل موارد زیر است.
کمک به کاهش هزینه‌ها
با استخدام یک پرستار در منزل می‌توان هزینه‌های مراقبت و نگهداری از بیماران و سالمندان را کاهش داد. بستری شدن در مراکز درمانی هزینه‌های بسیار زیادی به همراه دارد؛ به ویژه اگر مرکز درمانی مورد نظر یک مرکز خصوصی باشد‌. هزینه استخدام پرستار از هزینه‌های بستری در بیمارستان به مراتب کمتر است.
صرفه‌جویی در وقت
افراد با دریافت خدمات پرستاری در منزل می‌توانند در وقت خود صرفه‌جویی کنند. دیگر لازم نیست که افراد بیمار یا سالمندان ساعت‌ها برای دریافت خدماتی مانند تزریق آمپول، تزریق سرم و ... در صف مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتظر بمانند‌. پرستار به موقع تزریقات را در منزل انجام می‌دهد‌.
دریافت خدمات پرستاری در محیط بهداشتی منزل
محیط منازل نسبت به محیط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهداشتی‌تر است. هیچ ویروس یا باکتری در محیط منزل شیوع پیدا نمی‌کند. این در حالیست که احتمال شیوع بیماری‌های عفونی در محیط آلوده بیمارستان و مراکز درمانی به مراتب بیشتر از محیط منزل است. پرستاری در منزل جزو خدمات امن و بهداشتی به شمار می‌رود و به بهبودی بیماران، جانبازان، سالمندان و زنان باردار کمک زیادی می‌کند.
تسریع روند درمان و بهبودی سریع بیمار
یکی از مزایای مهم خدمات پرستاری در منزل تسریع روند درمان و بهبودی سریع بیمار است. تحقیقات نشان می‌دهد، بیمارانی که در منزل پرستار دارند، خیلی سریع‌تر از بیماران بستری شده در بیمارستان روند درمان را طی می‌کنند و بهبودی خود را به دست می‌آورند. پرستار در منزل وظیفه دارد که تنها به یک بیمار رسیدگی کند؛ اما پرستاران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی موظف‌اند که همزمان خدمات درمانی چندین بیمار را انجام دهند؛ به همین دلیل روند بهبود در بیمارستان سرعت کمتری دارد.
کمک به والدین برای رشد و توسعه فردی
یکی دیگر از مزایای استخدام پرستار کودک در منزل این است که والدین برای رشد، توسعه فردی و پیشرفت شغلی خود فرصت بیشتری در اختیار دارند. همچنین زمانی که پدر و مادر شاغل، نگهداری و مراقبت از فرزند خود را به یک پرستار خوب و باتجربه می‌سپارند، آینده روشنی را برای کودکشان رقم می‌زنند.
در امان ماندن مادران از آسیب‌های بعد از بارداری
مادران به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری پس از زایمان با مشکلات متعددی مانند اضافه وزن، افسردگی پس از زایمان، دیابت و ... مواجه می‌شوند. از طرفی نگهداری و مراقبت از نوزاد برای یک مادر جوان و بی‌تجربه کار بسیار سختی است. با استخدام یک پرستار در منزل سلامت روحی و جسمی مادران سریع‌تر به حالت قبلی باز می‌گردد.
دریافت خدمات پرستار در منزل از شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه
خانواده‌ها برای دریافت بهترین خدمات پرستار در منزل می‌توانند به سایت یکی از شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه مراجعه کنند. این شرکت‌ها با بهره‌گیری از پرستاران باتجربه و آشنا به علم روانشناسی، باکیفیت‌ترین خدمات نگهداری و مراقبت از کودکان، معلولان، جانبازان، زنان باردار و بیماران در منزل را با مناسب‌ترین هزینه به خانواده‌ها ارائه می‌دهند. پرستاری که برای منزل خود استخدام می‌کنید، باید دارای ویژگی‌هایی مانند مهارت برقراری ارتباط، احترام به مددجو، دلسوزی، همدلی، مهربانی، دقت بالا، رعایت نکات ایمنی، انعطاف‌پذیری و سرعت عمل بالا باشد. امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان