اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394120253244791

بررسی تبلیغات مناسبتی در ایران و کشورهای دیگر

مقایسه تبلیغات مناسبتی در ایران و دیگر کشورها

کد: 1394120253244791

http://j.mp/20NkE30

، مشهد , (اخبار رسمی): نبود یک نماد زیبا برای تبلیغات در مناسبت‌های کشورمان مسأله‌ای است که هنوز در تبلیغات مناسبتی کشور ما جایگاهی ندارد، ولی در کشورهای دیگر برخی نمادها به کمک تبلیغات مناسبتی آمده است؛ مثلا تبلیغات ولنتاین در سراسر دنیا با رنگ مخصوص به خودش قرمز همراه است و یا تبلیغات در کریسمس با درخت کاج و یا عناصر زمستانی مانند برف همراه می‌شود.

مقایسه تبلیغات مناسبتی در ایران و دیگر کشورها

ما در کشور مناسبت‌خیزی زندگی می‌کنیم و البته تیزرها یا سایر تبلیغات مناسبتی در ایران معمولا با تبریکی خشک و خالی یا نهایتا نوید فروشی ویژه همراه هستند که به هیچ وجه جذابیت ندارند. در واقع این آثار فاقد عنصر خلاقیت هستند و گاهی چنان بد اجرا می‌شوند که به ضدتبلیغ تبدیل می‌شوند

تبلیغات مناسبتی چیست؟

تبلیغات مناسبتی یکی از مهم‌ترین انواع تبلیغات در کشورهایی است که نگاهی علمی نسبت به تبلیغات دارند، مانند  تبلیغات کریسمس، تبلیغات ولنتاین … و در کشور ما تبلیغات در عید نوروز، تبلیغات در ماه رمضان، در ماه محرم و … که در هریک از آنها تمرکز بر خلاقیت در این دوران است. منظور از این تبلیغات آن است که مناسبت‌های گوناگون در بدنه اصلی این تبلیغات قرار گیرد و با عنصر خلاقیت همراه شود. بسیاری معتقد هستند که یک کار تبلیغاتی قوی سریع‌ترین راه برای انتقال پیام است. حال اگر آثار تبلیغاتی به نوعی با مناسبت‌هایی که برای مخاطبین اهمیت داشته و خاطره‌انگیز هستند پیوند بخورند، مسلما اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

 

تبلیغات مناسبتی در ایران و دیگر کشورها چه تفاوتی دارد؟

ما در کشور مناسبت‌خیزی زندگی می‌کنیم و البته تیزرها یا سایر تبلیغات مناسبتی در ایران معمولا با تبریکی خشک و خالی یا نهایتا نوید فروشی ویژه همراه هستند که به هیچ وجه جذابیت ندارند. در واقع این آثار فاقد عنصر خلاقیت هستند و گاهی چنان بد اجرا می‌شوند که به ضدتبلیغ تبدیل می‌شوند، علت چیست؟ فرهنگ به‌کارگیری خلاقیت برای اثربخشی بهتر، در آثار تبلیغاتی ایران تازه در حال فراگیر شدن است، با این حال این فرهنگ در مناسبت‌ها به کلی فراموش شده و فقط دیده شدن صرف اثربخش تلقی می‌شود.

خوشبختانه ما هم در کشوری زندگی می‌کنیم که سراسر روزهای سال پر است از مناسبت‌های گوناگون مانند روز مادر، روز پدر، عید نوروز، روز پرستار، روز جوان، روز معلم، هفته سلامت و … اما متاسفانه کمتر شاهد استفاده مناسب از این دوران در تبلیغات هستیم. اگر هم شاهد تبلیغات مناسبتی باشیم، به‌گونه‌ای رقم می‌خورند که هیچ گونه تازگی برای مخاطب ندارد، چراکه در همه آنها بسنده می‌شود به درج «سال نو مبارک» تا استفاده از عنصر خلاقیت. ناگفته نماند که تبلیغات مناسبتی به گونه‌ای تمایز را برای مخاطب به همراه دارند.

نکته جالب توجه تبلیغات در مناسبت‌ها این است که همزمان هم تبلیغ و هم ایجاد نوعی جایگاه‌سازی برای شخصیت و روح برند شکل می‌گیرد، اما در استفاده از این نوع تبلیغات نکته‌ای که نیاز به توجه جدی دارد، بحث زمان‌بندی درست این تبلیغات است. نکته دیگر این است که حتما در حین عبور از اتوبان‌ها و بزرگراه‌های سطح شهر هنوز با بنر‌های تبلیغاتی زیادی که مربوط به شروع سال نو بودند مواجه می‌شوید. واقعا دلیل اینکه چرا صاحبان کالا‌ها و حتی سازمان زیباسازی به جمع‌آوری این تبلیغات در خارج از زمان مقتضی اقدام نمی‌کند جای سوال است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس http://goo.gl/33ZdSv مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رصد رسانه

سایت رصد رسانه با ارائه مقالات تخصصی، انتشار اخبار و رویدادها، بررسی انواع خلاقیت ها در این صنعت تلاش می کند سطح دانش و اطلاعات فعالین حوزه تبلیغات و علاقمندان به این رشته را ارتقاء دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی