اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040759855491

دیتاسنتر های گوگل چگونه کار می کند

کد: 1395040759855491

http://goo.gl/ZQJHT9

، شاهین شهر , (اخبار رسمی): دیتاسنتر های گوگل مغز اینترنت هستند و به عنوان موتور کار می کنند، دیتاسنتر ها ساختمان های بزرگ با کلی خنک کننده و کامپیوتر ها هستند،ماشین هایی هستند که درکنار هم مشغول کارند تا گوگل بتواند کار کند.

دیتاسنتر های گوگل چگونه کار می کند
دیتاسنترهای گوگل
دیتاسنتر های گوگل چگونه کار می کند
دیتاسنترهای گوگل
دیتاسنتر های گوگل چگونه کار می کند
دیتاسنترهای گوگل
دیتاسنتر های گوگل چگونه کار می کند
دیتاسنترهای گوگل
دیتاسنتر های گوگل چگونه کار می کند
دیتاسنترهای گوگل
دیتاسنتر های گوگل چگونه کار می کند
دیتاسنترهای گوگل
دیتاسنتر های گوگل چگونه کار می کند
دیتاسنترهای گوگل

به گزارش میزبان فا، دیتاسنتر های گوگل قلب تپنده اینترنت هستند. من عاشق عملکرد دیتاسنتر ها هستم، من جو کاوا معاون رئیس دیتاسنتر های گوگل هستم، من مسئول تیم طراحی و مدیریت دیتاسنتر های گوگل هستم، همچنین من مسئول محافظت از محیط زیست در برابر گاز های گلخانه ای حاصل از دیتاسنتر های گوگل هستم.

دیتاسنتر های گوگل و نحوه عملکرد آن ها 

این دیتاسنتر در کارولینای جنوبی واقع شده و این یکی از نود شبکه بزرگ دیتاسنتر در کل دنیا محسوب می شود، از بین کارمندان گوگل فقط درصد کمی اجازه ورود به دیتاسنتر های گوگل را دارند و مردان و زنان زیادی در این دیتاسنتر به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته مشغول به کار هستند و به کارشان علاقه دارند.

 من مدیرساماندهی یکسری افراد غیر قابل کنترل در دیتاسنتر google هستم، من مدیر اداره سخت افزار های جانبی هستم، چراغ ها را روشن می کنم و روشن نگه می دارم، و از انجام این کار ها لذت می بریم.

 کارمندان دیتاسنتر های گوگل به سختی و با علاقه کار می کنند، بنابراین ما محیط های شاداب و پر انرژی رو براشون فراهم کردیم تا بتوانند به همین سختی هم که کار می کنند بازی کنند و سرگرم باشند، ما تا همین الان مرز 3 میلیون ساعت کاری بدون اطلاف وقت رو گذراندیم، سه میلیون ساعت کاری خیلی زیاد است و با این تعداد کارمندی که در دیتاسنتر های گوگل کار می کنند موقعیت های شغلی شگفت انگیزی ایجاد می شود و در نتیجه دستاورد های شگفت انگیزی را هم به همراه دارد.

من تصور می کنم که دیتاسنتر های گوگل سطح امنیتی بالایی دارند که تقریبا تا حالا هیچ شرکتی نتوانسته آن ها رو برای خودش پیاده سازی کنه، ما یه تیم امنیتی واقعا متخصص داریم که تو کارشون مهارت زیادی دارند، تا حالا شنیدین که میگن فلانی انقدر راجع به یه موضوعی بلده که کتاب هم نوشته ؟ در واقع تیم امنیتی ما درباره امنیت اطلاعات کتاب هم نوشتن و به همین دلیل حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران گوگل، برای ما در بالاترین درجه اهمیت قرار داره.

ما از چندین لایه امنیتی استفاده کردیم که هرچقدر به مرکز کمپ گوگل نزدیک می شویم امنیت و سطح آن ها افزایش پیدا میکند و برای ورود به مجموعه فقط باید کارت من جزء افرادی باشد که اجازه ورود به مجموعه را دارند  ولی برای ورود به قسمت های دیگر مجموعه سطح های امنیتی دیگری تعیین شده و برای ورود به ساختمان امنی که منتهی میشود به قسمت اصلی دیتاسنتر باید مراحل امنیتی دیگری طی شود و در اصل اتاق اصلی دیتاسنتر و اتاق شبکه دیتاسنتر از بالاترین سطح امنیتی برخوردارند و مسلما تکنولوژی که برای هر قسمت استفاده کردیم کاملا متفاوت است ما از اشعه لیزر در کف زمین برای شناسایی ورود های غیر مجاز استفاده می کنیم و حالا میخواهم ورود به سالن امن را به شما نمایش بدهم و در مرحله اول اثر انگشت من باید جزء افراد مجاز برای ورود به اینجا باشد و در مرحله بعدی اسکنر های پیشرفته چهره من را بررسی می کنند تا هویتم کامل تایید شود.

ما الان در طبقه مرکزی دیتاسنتر هستیم و اولین چیزی که اینجا حس میشود گرمای خیلی زیاد اینجاست که تقریبا معادل 80 درجه فارنهایت است، گوگل سعی می کند دیتاسنتر را گرم تر از همه جا نگه دارد چون بازدهی بالاتری دارد، و همینطور که می بینید کابل های ولتاژ بالای توزیع برق هستند که از بالا یعنی از حیات وارد اینجا می شود و از طریق میله های باس توزیع می شود که همان پریز ها هستند که سیم های رابط برق به آن متصل می شود.

رک های دیتاسنتر گوگل شبیه به رک های متداول نیست چون این رک ها فقط برای سرور های گوگل طراحی و بهینه شده است. باتوجه به ابعاد سرور های ما میشود تعداد بیشتری سرور را داخل هر رک قرار داد، این که بعضی وقت ها درایو ها یا هارد ها آسیب می بیند درست است که ممکن است دیگر قابل استفاده نباشد و ما یک چرخه دقیق برای مدیریت این درایو ها داریم از زمانی که خارج میشود تا زمانی که به یک قفس امن منتقل میشود تا اطلاعاتشان کاملا پاک شود و بعدش در صورت لزوم آن ها را خرد می کنیم، یعنی هر درایوی که صد در صد از پاک بودنش اطمینان نداریم اول توسط دستگاه خرد میشود و بعد به یک خرد کننده صنعتی چوب منتقل می شود تا به قطعات ریز  تبدیل شود.

داخل مدت زمانی که من در گوگل کار کردم یعنی تقریبا 16 سال و نیم، گوگل تکنولوژی های خنک کننده دیتاسنتر را  در حدود 5 بار عوض کرده است، بیشتر دیتاسنتر ها قسمت های تهویه هوا دارند که در اطراف دیوار ها قرار گرفته و هوای سرد را از کف وارد میکند و از جلوی سرورها رد میکند و به بالا میبرد تا سرور ها خنک شود اما تکنولوژی ما کاملا متفاوت است، ما سرور ها و رک ها را در مقابل واحد های تهویه هوا گذاشتیم و همچنین از جریان دادن آب سرد در لوله های فلزی  استفاده می کنیم تا هوای گرم  سرور ها در این منطقه نگهداری شود  و از لا به لای این لوله های مسی رد  و حرارت هوا به آب سرد داخل لوله های مسی منتقل شود. سپس آب گرم از دیتاسنتر خارج و به واحد های خنک کننده میرسد و در برج های خنک کننده آب دوباره سرد میشود و به دیتاسنتر برمیگردد و این فرآیند دائما تکرار میشود.

چیزی که داخل پایگاه های داده google مرا شگفت زده میکند همین نوآوری و سرعت در انجام کارهاست،

تصاویر دیتاسنتر های گوگل در سر تا سر جهان

تصاویری که آلبوم تصویری می بینید، تصاویر دیتاسنتر های گوگل در سرتاسر جهان هستند که توسط عکاسان حرفه ای از دیتاسنتر های گوگل گرفته شده است،

وقتی شما وب سایت گوگل را مشاهده می کنید یا  جستجو می کنید در حقیقت شما به یکی از این سرور های قدرتمندی که در تصاویر  می بینید متصل می شوید، البته سرور های گوگل در سرتاسر جهان وجود دارند،

به شما پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله این گزارش تصویری جذاب را در لینک دیتاسنتر های گوگل چگونه کار می کنند مشاهده فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میزبان فا

میزبان فا ارائه دهنده سرویس های هاست و دامنه و میزبانی وب می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]