اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040859955464

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

پایداری تولید محصولات کشاورری با تنظیم سیاست های بازرگانی

کد: 1395040859955464

http://j.mp/28XppD8

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر جهاد کشاورزی گفت: تنظیم و مدیریت صحیح سیاست های بازرگانی نقش مهمی در پایداری تولید محصولات کشاورری داشته است.

پایداری تولید محصولات کشاورری با تنظیم سیاست های بازرگانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست مشترک با دبیر و اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور با بیان این این که تجربه تلخ کاهش تعرفه شکر درسال های 84 و 85 موجب واردات 2.5 میلیون تنی شکر و کاهش شدید و ناپایداری تولید این محصول راهبردی شد،اظهار داشت: در دو سال اخیر با تنظیم سیاست های تجاری کشاورزی و مدیریت مناسب تولید شکر به 1.5 میلیون افزایش یافت و رکورد تولید این محصول در کشور شکسته شد.

در این نشست، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیز با بیان این که خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی با حداقل امکانات و اعتبارات بیشترین پیشرفت و بهره وری را در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی داشته است،تصریح کرد:وزارت جهاد کشاورزی می تواند الگوی سایر دستگاه های اجرایی کشور در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی باشد.
 دژپسند با اشاره به محدودیت های مالی کشور گفت:باید تلاش کنیم با حداقل امکانات،بیشترین بهره وری را در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف اقتصادی داشته باشیم.
در این نشست،معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز تخصیص کافی و به موقع اعتبارات را برای رعایت زمان بندی اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی ضروری عنوان کرد و افزود:در صورت تامین کافی و به موقع اعتبارات، این وزارت آمادگی دارد سالانه 400 هزار هکتار از اراضی مستعد را به سامانه های نوین آبیاری تجهیز کند.
در این نشست،  آقامحمدی عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز در سخنانی با اشاره به مولد بودن و کارآمدی بخش کشاورزی در اقتصاد کشور بر لزوم تبیین نقش و توانمندی های بخش کشاورزی برای جذب سرمایه گذاری ها در این بخش تاکید کرد. 
وی اضافه کرد:لازم است اطلاع رسانی گسترده تری از اهمیت و پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی برای آگاهی افکارعمومی انجام شود.
همچنین در این نشست،برخی از مجریان طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی گزارش از اجرای این طرح ها در سال 94 و برنامه های پیش بینی شده سال جاری ارایه کردند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی