اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960127246115904

هوشمند سازی مدارس چیست؟

کد: 13960127246115904

https://goo.gl/nCZWu0

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی یکی از دغدغه های آموزش و پرورش کشور ایران، ایجاد بستری مناسب جهت ایجاد محیط آموزشی و یادگیری هوشمند مطابق با فناوری های روز دنیا برای تربیت دانش آموزان در مدارس که خانه دوم بچه ها است، می باشد.

هوشمند سازی مدارس چیست؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی یکی از دغدغه های آموزش و پرورش کشور ایران، ایجاد بستری مناسب جهت ایجاد محیط آموزشی و یادگیری هوشمند مطابق با فناوری های روز دنیا برای تربیت دانش آموزان در مدارس که خانه دوم بچه ها است، می باشد. در واقع هوشمند سازی مدارس یکی از دستاوردهای مهم در روند برنامه های آموزش و پرورش است که فوائد و نتایج خوبی را به همراه دارد و تحولی نوین در امر آموزش همراه با تجارب واقعی محیط زندگی دانش آموزان و فردای آنها خواهد بود.

هوشمند سازی مدارس چیست؟

اگر بخواهیم تعریف کلی درباره اینکه هوشمند سازی مدارس چیست؟ بگوییم این است که مدرسه هوشمند در واقع مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن مبتی بر فناوری اطلاعات کامپیوتر و شبکه انجام می گیرد که در جهت فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورت سیستمی نظام یافته سازمان دهی می شود تا کودکان و دانش آموزان را برای عصر اطلاعات آماده سازد.

مهم ترین اهداف و مزایای هوشمند سازی مدارس در محیط آموزشی به سبک تکنولوژی جدید عبارتند از: رشد همه جانبه دانش آموزان (ذهنی، جسمی، عاطفی و روانی) – ارتقاء توانایی ها و قابلیت های فردی – تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فن آوری است.

از جمله تجهیزات کمک آموزشی که در هوشمندسازی مدارس مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

-    برد های هوشمند که جای تخته های سیاه را گرفتند. با استفاده از نرم افزارهای موجود قابل نصب امکانات مختلفی شامل امکان نوشتن، ضبط تصویر و دروس، ورود و خروج فایل های صوتی و تصویری و نوشتاری را فراهم می کند.
-    زنگ هوشمند مدارس که به صورت اتوماتیک وار جهت اطلاع رسانی از کلاس ها مورد استفاده قرار می گیرد.
-    استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ و تبلت های هوشمند که امکان نصب برنامه های مختلف را جهت ارتقاء سطح آموزش دانش آموزان را فراهم می کند.
-    دبتا ویدئو پروژکتور که وسیله ای است تصاویر موجود در کامپیوتر را بر روی پرده نمایش و یا برد هوشمند انتقال می دهد و امکان مشاهده تصاویر زنده و جذاب را برای دانش آموزان فراهم می کند.
-    سیستم ساختمان هوشمند جهت مدیریت مصارف انرژی و کنترل نور، دما، ورود و خروج، نشت آب ، اتفای حریق و .... را انجام می دهد.
-    دستگاه حضور و غیاب که ورود و خروج دانش آموزان و کارکنان مدارس را ثبت می کند و اطلاع از ورود و خرج دانش آموزان را در اختیار اولیا قرار می دهد.

تبدیل مدارس سنتی به مدارس هوشمند آن را به یک سازمان یادگیری پیشرفته و به روز با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا می کند که باعث رشد و پیشرفت چشمگیر دانش آموزان و معلمان و مدیران و همچنین تشویق علایق فکری می شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش