اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960626261220005

تنها یک سوم ساکنان خانه های نوساز به امن بودن خانه هایشان اعتقاد دارند

اینفوگرافیک صنعت ساختمان: مقاوم سازی منازل مسکونی در ایران از دید مردم

کد: 13960626261220005

https://goo.gl/8sFJUY

، تهران , (اخبار رسمی): ایرانیان چقدر به مقاومت منزل مسکونی خود در برابر زلزله و سیل اهمیت می‌دهند؟ چقدر خانه‌های خود را امن می‌دانند و برای امنیت منازل خود چه می‌کنند؟ پلتفرم تحقیقات بازار آنلاین نظر بازار در یک اینفوگرافیک، پاسخ مردم به این سوالات را نمایش داده که به طور اختصاصی از طریق اخبار رسمی منتشر و توزیع شده است.

کارشناسان و متخصصان صنعت ساختمان، همواره امنیت و مقاومت پایین خانه‌ها در ایران در برابر زلزله را به عنوان یک معضل جدی در کشور مطرح کرده‌اند، اما نظر مردم در اینباره چیست؟

به گزارش پلتفرم تحقیقات بازار نظر بازار، امنیت منازل مسکونی و مقاوم سازی در برابر زلزله و سیل، در ایران همواره سوژه بحث برانگیز رسانه‌ها در زمان وقوع زلزله‌های مرگبار در ایران بوده است. اما فارغ از بحث‌های رسانه‌ای بعد از هر فاجعه، کارشناسان و متخصصان دولتی و خصوصی صنعت ساختمان، همواره امنیت و مقاومت پایین خانه‌ها در ایران را به عنوان یک معضل جدی در کشور مطرح کرده‌اند.

اما واقعا دیدگاه مردم در این زمینه چیست؟ آنها چقدر این مساله را جدی می‌دانند و چقدر حاضرند برای رفع آن دست به کار شوند؟ و یا اینکه راهکاری برای امنیت بیشتر خانه‌هایشان در نظر دارند چیست؟

اینها سوالاتی است که پلتفرم تحقیقات آنلاین نظربازار از مردم پرسیده تا با کنکاش در این مساله، به دولت، کارشناسان و اهالی صنعت ساختمان دیدگاه‌های مردم را منتقل کند.

در این نظرسنجی که جامعه آماری آن از 1100 نفر متشکل از زن و مرد بین 18 تا 55 ساله تشکیل شده است، سوالاتی مرتبط با امنیت منزل مسکونی‌شان و راه‌هایی که به نظر آنها به امنیت بیشترشان کمک می‌کند پرسیده شده است.

 

نتایج مهم و جالب نظرسنجی امنیت ساختمان:

اما نتیجه حیرت آور این نظرسنجی این است که تنها 34 درصد پرسش شوندگانی که منازلشان زیر 5 سال عمر دارد فکر می‌کنند که خانه‌هایشان به اندازه کافی امن است و 4 درصد هم گفته‌اند که اصلا به امن بودن یا مقاوم بودن منازلشان اهمیتی نمی‌دهند. در واقع تنها یک سوم ساکنان خانه‌های نوساز به امن بودن آن باور دارند.

این درصد از پاسخ دهندگان که به امن بودن منازلشان باور دارند در ساکنین منازل تا 20 سال هم تکرار شده است.

در سایر دسته‌ها، 29 درصد کسانی که در منازل با عمر بیش از 20 سال زندگی می‌کنند گفته‌اند که راهکارشان برای امنیت بیشتر، نقل مکان به منزلی دیگر و 32 درصد، مقاوم سازی منزل فعلی را به عنوان راهکارشان معرفی کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی که به صورت آنلاین و در اواخر تابستان 96 انجام شده، طی یک اینفوگرافیک نمایش داده شده است که به صورت اختصاصی از طریق پلتفرم توزیع محتوای اخبار رسمی در اختیار خبرنگاران و رسانه‌های کشور و علاقه‌مندان مبحث ایمن سازی ساختمان قرار می‌گیرد.

گفتنی است نظربازار با هدف آگاه سازی افکار عمومی از این مساله مهم، از بهره‌برداری و بازنشر این اینفوگرافیک استقبال می‌کند.

 

اینفوگرافیک: امنیت و مقاوم سازی ساختمان و منزل در صنعت ساختمان از دید مردم
اینفوگرافیک: امنیت و مقاوم سازی ساختمان و منزل در صنعت ساختمان از دید مردم

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نظربازار

نظربازار بستر تحقیقات بازار آنلاین مبتنی بر تلفن همراه است. کسب‌وکارها برای تصمیم‌گیری‌های جاری‌شان می‌توانند به سرعت از نظرات گروه هدفشان مطلع شوند. کاربران نیز در ازای پاسخگویی‌شان مشوق‌هایی دریافت می‌کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]