اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961110279216210

بازار شوینده افغانستان و تاثیرپذیری آن از رسالت برند صحت در تولید محصولات گیاهی؛

رونق صادرات، رشد صنایع، اقتصاد خودکفا

کد: 13961110279216210

https://goo.gl/UPFC14

، تهران , (اخبار رسمی): نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان و حضور شرکت صنعتی و بازرگانی صحت در این رویداد تجاری، فرصتی را فراهم کرد که نگاهی به بازار شوینده، بهداشتی و آرایشی این کشور که متاثر از ماموریت سازمانی برند ایرانی صحت در تولید محصولات شوینده‌ی گیاهی است؛ شود.

رونق صادرات، رشد صنایع، اقتصاد خودکفا
تنوع و تعدد برندهای مقلد برند صحت در کشورهای افغانستان، عراق، تاجیکستان و ...

یقینا این حجم از تعدد و تنوع برندهای مقلد برند صحت، حکایت از ضریب نفوذ بالای محصولات این برند در بازار کشورهای همسایه دارد که گواه اثربخشی تلاش صورت گرفته جهت بازارسازی و بازاریابی محصولات گیاهی است.

نمایشگاه مشترک ایران-افغانستان یکی از رویدادهای تجاری خاورمیانه در پاییز سال جاری محسوب می‌شود که با همکاری پاویون تجاری و بازرگانی جمهوری اسلامی‌ایران در کشور افغانستان، شهر هرات از تاریخ 19 لغایت 26 آذرماه سال جاری برگزارشد. این نمایشگاه بعنوان نمایشگاه اختصاصی کشور ایران در افغانستان یکی از رویدادهای تجاری محسوب می‌شود که شرکت‌های مختلف در صنایع متفاوت در آن حضور داشتند که از جمله شرکت کنندگان در این نمایشگاه می‌توان به شرکت صنعتی و بازرگانی صحت، گروه صنعتی انتخاب (اسنوا)، شهاب سیکلت، پتروشیمی‌ خراسان، داروسازان ایران، صنایع غذایی دلوسه، سپاهان دانه پارسیان، سیم و کابل یزد و... اشاره کرد.

گزارش این نمایشگاه بهانه‌ای برای بررسی بازار یکی از برندهای پیشرو در صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی در کشور افغانستان شد. بیش از 15 سال است که برند صحت سبد کامل محصولات خود را با تاکید بر گیاهی و استاندارد بودن، در این کشور عرضه کرده است و بعنوان یکی از اولین صادرکنندگان در حوزه‌ی شوینده، بهداشتی و آرایشی به افغانستان محسوب می‌شود.

 در آذرماه سال جاری این شرکت با برپایی یک غرفه در این نمایشگاه به ارائه ی محصولات جدید و بحث و تبادل نظر با خریداران، مشتریان و مصرف کنندگان پرداخت.

در این میان مشاهدات فروشندگان و تجربیات مصرف کنندگان افغان حاکی از تولید و توزیع محصولات تقلبی با شباهت زیاد به برند صحت است. بطوری که در گروه محصولات مختلف شامل شامپو، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، مایع سفیدکننده و ضدعفونی کننده و ... اقدام به تولید محصولات تقلبی با لوگو، لیبل و رسم و خط مشابه برند صحت می‌‌کنند.

بطور قطع این حجم از تعدد و تنوع برندهای تقلید شده از برند صحت، حکایت از ضریب نفوذ بالای محصولات این برند در بازار کشورهای افغانستان، تاجیکستان، عراق و .. دارد که گواه این مهم است که تلاش و سرمایه‌ی مصروفی که این تولیدکننده‌ی ایرانی جهت نیازسنجی، بازارسازی، معرفی و عرضه ی محصولات گیاهی در فرآیند صادرات متحمل می‌شود؛ نتیجه بخش و مثمرثمر بوده است، آنچنان که کشورهای وارد کننده از این بستر آماده بهره برده و با تولید و توزیع محصولات مشابه برند صحت، به تولید و رقابت داخلی می‌پردازند.

بی هیچ تردیدی برای هر تولیدکننده، توسعه بازار خارجی نسبت به بازار داخلی به مراتب سخت‌تر است؛ لذا نگهداشت آن مستلزم توجه همه جانبه‌تری است. عواملی چون تقلیل عوارض گمرکی ایران نسبت به رقبای تجاری، بازنگری در قوانین گمرکی و تفریشات اداری به نفع صادرکننده، کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالاها در مبادی گمرکات، اعطای تسهیلات و اعتبارات جهت تولیدات صادراتی، ثبات قوانین صادراتی، کاهش نرخ مبادلات ارزی، حمایت از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی و... اقداماتی است که می‌تواند به تداوم حضور برندها در کشورهای خارجی و صادرات محصولات ایرانی، بیانجامد و در نتیجه رونق اقتصاد غیرنفتی و خودکفا ، افزایش سود ناخالص ملی ، ارزآوری و شکوفایی اقتصادی را ثمر بخشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صحت

اولین و بزرگترین تولید کننده ی مواد شوینده ی بهداشتی گیاهی در ایران.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش