اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961215286108135

جای خالی متولیان دولتی و تشکل‌های موثر خصوصی در سالنامه

تعویق انتشار سالنامه صنعت ترابری هوایی

کد: 13961215286108135

https://goo.gl/oJs89G

، تهران , (اخبار رسمی): به منظور جلب مشارکت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و تشکل‌های موثر خصوصی حمل‌و‌نقل هوایی و بخش‌های مرتبط؛ انتشار سالنامه تا اردیبهشت ماه سال 97 به تعویق می‌افتد تا با بازنمایی عملکرد کلی بخش دولتی در روند فعالیت‌های برنامه‌ای و اجرایی صنعت حمل‌و‌نقل هوایی سال 1396 حداکثر جامعیت موضوعی سالنامه محقق شود.

تعویق انتشار سالنامه صنعت ترابری هوایی
تعویق انتشار سالنامه صنعت ترابری هوایی

سالنامه صنعت ترابری هوایی در حالی آماده انتشار می‌شود که جای متولیان دولتی صنعت در آن خالی مانده است

سالنامه صنعت ترابری هوایی با هدف ایجاد تعامل و هم افزایی بین متولیان دولتی و فعالان بخش خصوصی در توسعه راهبردی صنعت حمل‌و‌نقل هوایی کشور، پس از 3 ماه فعالیت و با همکاری تعدادی از متخصصان حوزه، در حالی آماده انتشار می‌شود که جای متولیان تاثیرگذار صنعت در آن خالی مانده است. با وجود مکاتبات و تماس‌های مکرر سالنامه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و تشکل‌های خصوصی در بخش‌های مختلف فرودگاهی، هواپیمایی، صنایع و خدمات مرتبط و گردشگری، احتمالاً به دلیل مشغله‌های پایان سال، تاکنون پاسخ درخوری از ایشان دریافت نکرده‌ایم. البته تحریریه سالنامه از آمارها، گزارش‌ها و مصاحبه‌های انتشار یافته سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها در تهیه و تنظیم مطالب نهایت استفاده را کرده است. همچنین همکاری تعدادی از متخصصان حوزه که اغلب در مصدر پست‌های مدیریتی و اجرایی در ارگان‌های دولتی و بخش‌خصوصی هستند، به ما در تهیه و تنظیم مطالب راهبردی و بازنمایی فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت کمک بسیار کرد.

با اینکه مطالب نخستین شماره سالنامه آماده انتشار شده، به منظور جلب مشارکت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و تشکل‌های عمده خصوصی متولی حمل و نقل هوایی و بخش‌های مرتبط؛ انتشار سالنامه تا اردیبهشت ماه سال 97 به تعویق می‌افتد و ما به تلاش برای بازنمایی دقیق و مستند سیاست‌ها و اقدامات و برنامه‌های صنعت هوایی کشور ادامه می‌دهیم. بلکه بتوانیم با بازنمایی عملکرد کلی دست اندرکاران و بازیگران اصلی در روند فعالیت‌های برنامه‌ای و اجرایی صنعت حمل‌و‌نقل هوایی در سال 96 جامعیت موضوعی و  وجهه‌ی تعاملی سالنامه را ارتقا دهیم.

عناوین مطالب آماده شده برای سالنامه 1396 صنعت حمل و نقل هوایی کشور: 

1 - سرمقاله (راهبرد کلان توسعه حمل‌و‌نقل هوایی از منظر سیاست‌گذاری)

2 - حمل‌و‌نقل هوایی جهان در سال 2016 (گزارش ایکائو)

3 - تحلیل موقعیت استراتزیک حمل‌و‌نقل هوایی در ایران

4 - اقدامات اجرایی در برنامه‌های توسعه صنعت حمل‌و‌نقل هوایی (مطالعه تطبیقی)

5 - ضرورت و روش‌های تامین مالی در خرید هواپیما

6 - ضرورت استفاده از رویکردی نوین در انتخاب و خرید هواپیماهای تجاری 

7 - الزامات استفاده بهینه از فضا به منظور افزایش ظرفیت پروازی آسمان کشور

8 - اقدامات برنامه‌ای و اجرایی برای سودآوری فرودگاه‌ها

9 - فرصت‌ها، موانع و ظرفیت‌های بخش تعمیر و نگهداری 

10 - نقش خدمات فورواردری در رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز

11 - استراتژی گردشگری

12 - خلاصه: "مزایای گردشگری در سال 2017 ( گزارش IHLG)"

13 - مفاهیم و کارکردهای آزاد سازی صنعت حمل‌و‌نقل هوایی

14- اقدامات کلی و تحلیل آماری صنعت حمل‌و‌نقل هوایی کشور در سال 1396

15- آمارهای مقایسه ای و تطبیقی

به دلیل اهمیت و حجم فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در صنعت حمل‌و‌نقل هوایی در سالی که گذشت، سالنامه صنعت حمل‌و‌نقل هوایی بار دیگر آمادگی خود را برای انعکاس نکات و مطالب مورد نظر متولیان حمل‌و‌نقل هوایی کشور به ویژه وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور، فرودگاه‌ها، اتحادیه صنایع هوایی، انجمن هواپیمایی و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اعلام می‌کند تا بتواند تصویری جامع‌تر از صنعت حمل و نقل هوایی در سال 1396 ارائه کند. نیز به دلیل خودکفایی مالی و عدم وجود هیچگونه حمایت مالی امیدواریم این تاخیر بتواند با جذب حمایت‌های مالی دولتی و خصوصی در قالب اسپانسر و رپرتاژ بخشی از هزینه‌های انتشار سالنامه را پوشش دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سالنامه ترابری هوایی

سالنامه ترابری هوایی یک مجله تخصصی مستقل در حوزه حمل و نقل هوایی است. این سالنامه به عنوان رسانه فراگیر سازمانها، موسسات و بنگاههای بخش خصوصی و متخصصان حوزه حمل و نقل هوایی کشور، در پی فراهم کردن زمینه تعامل و هم افزایی برای طرح مباحث و چالشهای صنعت حمل و نقل هوایی و همچنین گردشگری کشور است. شماره اول سالنامه در اسفند ماه سال جاری به همراه چکیده انگلیسی مطالب آن منتشر می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]