اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970403301809021

محتوای متنی ،گونه‌ی حساس محتوا است!

محتوای متنی چیست و چه انواعی دارد؟

کد: 13970403301809021

https://goo.gl/ypkqy5

، تهران , (اخبار رسمی): محتوای متنی یا محتوای نوشتاری یکی از مهم‌ترین و اولین انواع محتوا است که در زمینه‌های گوناگون و شرایط مختلف ایجاد می‌شود. محتوای متنی از یک جمله کوتاه روی یک قوطی کبریت تا یک کتاب چند ده جلدی را شامل می‌شود.

محتوای متنی چیست و چه انواعی دارد؟
یک وبلاگ موفق، وبلاگی است که بررسی‌های دقیق ساختاری درباره آن انجام شده باشد و بر اساس ویژگی‌ها...

یک وبلاگ موفق، وبلاگی است که بررسی‌های دقیق ساختاری درباره آن انجام شده باشد و بر اساس ویژگی‌های اصولی کار تولید محتوای متنی را شروع کند و ادامه دهد

هر آنچه به قصد انتقال پیام نوشته می‌شود محتوای متنی است. محتوای متنی این روزها در حوزه دیجیتال مارکتینگ به محتوایی گفته می‌شود که با هدف افزایش آگاهی مخاطبان از برند مورد نظر و محصولات یا خدمات آن، در بسترهای گوناگونی تولید و منتشر می‌شود.

محتوای متنی خود انواع گوناگونی دارد که هر کدام کارکرد‌های ویژه خود را دارند و البته با اهداف گوناگون اما منحصربه‌فردی تولید و منتشر می‌شود.

در بازاریابی محتوایی چندین نوع محتوای متنی وجود دارد که یک کسب و کار می‌تواند از تمام یا بعضی از آن‌ها بسته به استراتژی محتوایی خود استفاده کند.

انواع محتوای متنی در بازاریابی محتوایی

هر کدام از این انواع محتوای متنی در پلتفرم‌های خاص خود باید به نمایش دربیاید. در نگارش و تولید هر یک از این انواع محتوا باید ویژگی‌ها، امکانات و محدودیت‌های هر پلتفرم در نظر گرفته شود. این بررسی‌ها در مرحله تدوین استراتژی بازاریابی محتوا انجام می‌شود.

برای بررسی بهتر و واضح‌تر در ادامه به بیان هر یک از انواع محتوای متنی و کارکرد آ‌ن‌ها پرداخته خواهد شد.

مقالات وبلاگ

مقالات وبلاگ به آن دسته از محتوای متنی گفته می‌شود که در پلتفرم بلاگ یک سایت یا بلاگ شخصی و مجزا منتشر می‌شود. خوانندگان وبلاگ در ایران خوانندگان وفاداری بوده و خوانندگان وبلاگ یا جذب یک وبلاگ نمی‌شوند یا اگر جذب آن شوند، در فاصله‌های زمانی خاصی به وبلاگ سر می‌زنند و با آن از طریق گذاشتن کامنت یا نظر، عضویت در خبرنامه، اشتراک‌گذاری مقاله‌های وبلاگ و … ایجاد ارتباط می‌کنند.

برای سایت‌هایی که بخش مقالات را در سایت ندارند وبلاگ بهترین جایگزین است. شاید داشتن یک وبلاگ در نگاه اول کار ساده یا حتی پیش ‌پا افتاده‌ای باشد، اما؛ واقعیت این است که فقط یک وبلاگ ساختارمند و اصولی می‌تواند یک وبلاگ موفق باشد، وبلاگی که به صورت نامنظم و بدون برنامه زمانی خاصی محتوا تولید و منتشر می‌کند، چندین پله از یک وبلاگ منظم و دارای استراتژی عقب‌تر خواهد بود.

مقالات وبلاگی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پیش از هر چیز یک وبلاگ باید دارای موارد زیر باشد:

  • تقویم محتوایی

در تقویم محتوایی هر وبلاگ باید فاصله‌های زمانی که قرار است یک پست یا مقاله منتشر شود، تعیین شود، برای مثال در تقویم محتوایی باید ذکر شود که در هر هفته باید ۴ مقاله در وبلاگ منتشر شود، این تقویم به این معنا است که شما برای مخاطبان و عادت‌های آنان ارزش قائل می‌شوید و می‌دانید که آن‌ها مدام به وبلاگ شما سر می‌زنند تا آخرین مقاله‌های شما را ببینند.

مخاطب برای پیگیری به روز رسانی‌های وبلاگ شما حداکثر دوبار به وبلاگ شما سر می‌زند، در صورتی که در این دوبار سر زدن شما مقاله تازه‌ای منتشر نکرده باشید، مخاطب از به روزرسانی وبلاگ شما ناامید می‌شود و ممکن است دیگر به آن سر نزند!

  • دسته‌بندی موضوعی 

نوشتن مقاله بدون دسته‌بندی موضوعی، یعنی بی‌برنامگی! اگر یک وبلاگ دارای برنامه هدفمند باشد، پیش از هر چیز در این برنامه هدفمند تعیین می‌کند که درباره چه موضوعاتی می‌خواهد تولید محتوای متنی کند. چه موضوعاتی برای وبلاگ و خوانندگانش دارای اهمیت است. دسته‌بندی موضوعی باید در فاصله‌های زمانی خاصی و باتوجه به نیاز وبلاگ به روز شود، قسمت‌هایی از آن حذف شود یا قسمت‌هایی دیگر به آن اضافه شود.

  • کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در بعضی از استراتژی‌ها به صورت افراطی هدف و تعیین کننده همه چیز هستند! اما یک استراتژی متعادل محتوایی، باید سهم درست و کافی کلمات کلیدی را در نظر داشته باشد، بسیاری از نیازهای مخاطبان وبلاگ شما ممکن است در کلمات کلیدی‌ که برای وبلاگ شناسایی کرده‌اید نباشد! پس یا کلمات کلیدی درستی شناسایی نکرده‌اید یا مخاطبان‌تان را به خوبی تحلیل نکرده‌اید! به هر روی برای نوشتن محتوای متنی داشتن کلمه کلیدی مناسب یک پیش‌نیاز اساسی است، کلمات کلیدی را شناسایی کنید و مدام آن‌ها را بررسی کنید تا از کوچکترین تغییرات آن‌ها بی‌خبر نمانید و بتوانید تصمیم به موقعی برای ادامه کار تولید محتوای متنی بگیرید.

  • لحن و صدای منسجم و یکدست 

ماندگاری یک برند در ذهن مخاطب و در نهایت خرید و دریافت خدمت آرزوی برندی است. مخاطب با سخنان پراکنده، شعارهای مختلف و بی‌ربط، تصاویر نامرتبط و هزار رنگ ما را به یاد نمی‌آورد! ذهن آدمی راحت‌طلب است، دوست دارد چیزها را بدون زحمت و سریع به خاطر بیاورد. بنابراین در ساختن خاطراتش از برند ما باید راحت‌ترین چیزها را برایش در نظر داشته باشیم.

انسجام لحن برند یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری خاطره برند در ذهن مخاطب است. اگر در تمام پلتفرم‌ها، کانال‌ها و انواع محتوایی که تولید می‌کنیم، یک لحن و صدای منحصربه‌فرد، سالم، راحت و مناسب با برند در اختیار بگیریم، در ذهن مخاطب راحت‌تر و سریع‌تر جا می‌گیریم! از کوچکترین جزء محتوای متنی، تا بزرگترین آن باید دارای یک لحن باشد، لحنی که هویت برند بر اساس آن شکل‌گرفته است.

  • تیترها یا عنوان‌های از پیش تعیین شده با توجه به نیاز مخاطب 

برای روشن‌تر شدن آینده و مسیری که برای تولید محتوای متنی پیش رو دارید، باید چندین تیتر و عنوان، با توجه به نیازهای مخاطبانی که شناسایی کرده‌اید تولید کنید. تیتر و عنوان یکی از مهم‌ترین و اولین عوامل تعیین کننده حضور مخاطب در وبلاگ هستند، یک تیتر جذاب مانند یک طعمه هیجان‌انگیز باید ذهن مخاطب را تحریک کند تا روی لینک مقاله شما کلیک کند.

  • ساختار تعیین شده مقاله 

این که یک تعداد کلمه را پشت سر هم در صفحه‌ای بنویسیم یک مقاله نیست! یک صفحه به ظاهر بی‌ارزش است که در چند ثانیه توسط مخاطب بسته خواهد شد و دیگر هیچ مخاطبی را به خود نخواهد دید!

در حالی که می‌توان همین تعداد کلمه پشت سر هم را به صورت یک ساختار دارای مکث، میان‌تیتر، تصویر، نکته‌های برجسته تنظیم کرد و جلوی مخاطب گذاشت! به چشمان خوانندگان خود اهمیت بدهید، فونت مناسب، میان‌تیترها، تصویرها و نکته‌های برجسته از خستگی چشمی و ذهنی مخاطب برای خوانش متن شما کم می‌کند و او را از خواندن دلزده و خسته نمی‌کند!

یک وبلاگ موفق، وبلاگی است که بررسی‌های دقیق ساختاری درباره آن انجام شده باشد و براساس ویژگی‌های اصولی کار تولید محتوای متنی را شروع کند و ادامه دهد.

در قسمت دوم این مقاله به بررسی ویژگی‌های مقالات سایت پرداخته می‌شود.

*قسمت اول

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولید محتوای واژه‌بان

ما گروهی هستیم که برای ارائه و تولید محتوای ارزشمند و انحصاری گرد هم‌آمده‌ایم. محتوا و تولید آن نیاز به دانش تخصصی دارد، ما این دانش و تجربه را کسب کرده‌ایم و می‌خواهیم با تولیدمحتوای استاندارد آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. واژه‌بان فقط به تولید محتوای متنی می‌پردازد؛ چرا که تمرکز باعث افزایش کیفیت تولید می‌شود، بنابراین تمرکز و توجه خود را بر تولید محتوای نوشتاری و متنی قرار داده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | رسانه‌ها