اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970426305418217

چاپ دیجیتال؛ انتخابی مناسب برای چاپ بنر

کد: 13970426305418217

https://goo.gl/9AJzaJ

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه فرآیند و شیوه‌های چاپ دیجیتال گسترده است و شامل چاپ افست لیتوگرافی، چاپ فلکسوگرافی، چاپ دیجیتال و چاپ گراور است.

چاپ دیجیتال؛ انتخابی مناسب برای چاپ بنر
چاپ دیجیتال حرفه ای در خانه طراحان سام
چاپ دیجیتال؛ انتخابی مناسب برای چاپ بنر
چاپ دیجیتال مستقیم روی کاشی در خانه طراحان سام
چاپ دیجیتال؛ انتخابی مناسب برای چاپ بنر
چاپ دیجیتال مستقیم روی شیشه در خانه طراحان سام

انواع چاپ عبارتند از چاپ افست لیتوگرافی، چاپ فلکسوگرافی، چاپ دیجیتال و چاپ گراور

امروزه فرآیند و شیوه‌های چاپ دیجیتال گسترده شده است و اغلب اوقات موارد زیر به گوش می‌رسد. 

چاپ افست لیتوگرافی
چاپ فلکسوگرافی 
چاپ دیجیتال
چاپ گراور

البته تکنیک‌های دیگر چاپ مثل چاپ فلوک، چاپ لترپرس، اینتالی، چاپ بالشتکی پدپرینتینگ و ترموگرافی هم توسعه یافته است و کاربرد خاصی دارند. در این مقاله منحصرا چاپ دیجیتال معرفی می‌شود. در این مقاله با انواع چاپ دیجیتال، ویژگی‌ها و برتری‌های آن آشنا خواهید شد و به این ترتیب خواهید توانست تصمیم درستی در انتخاب نوع چاپ داشته باشید.

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال فرآیند چاپ یک عکس دیجیتالی (image) روی انواع مختلف پلتفورم‌ها است. عکس می‌تواند یک لوگو، سند، تصویر و هر چیز دیگری باشد. هرگونه رزوناس ساکن یا ایستایی که با بارگذاری روی یک دستگاه یا پلتفورم تبدیل شده و می‌تواند عکس دیجیتال چاپ کند. 

اگر کمی پیچیده‌تر بیان شود، چاپ دیجیتال فرآیند تبدیل عکس و سند از دستگاه به حافظه‌ی محلی یا ابری به لایه‌ها یا کدهای دوتایی است که فرآیند انتقال دیجیتال را فراهم می‌کند. عمل تبدیل عکس یا سند به کدهای دوتایی در فرآیند ذخیره‌سازی  و باز تولید انجام می‌گیرد. 

چاپ دیجیتال به 2 روش متفاوت می‌تواند انجام بگیرد:

چاپ دیجیتال جوهرافشان (Inkjet)

در یک چاپگر جوهر افشان تصویری که باید چاپ شود، توسط قطرات کوچکی از جوهر شکل می‌گیرد این قطرات از یک یا چند دهانک موجود در چاپگر منتقل می‌شوند. با چاپگرهای جوهرافشان می‌توان روی انواع  مواد مثل کاغذ، پارچه، بوم، پلاستیک، حتی روی چوب و کاشی فرآیند چاپ را انجام داد. 

از چاپ جوهرافشان بیشتر برای چاپ پوسترها و چاپ بنرهای تجاری استفاده می‌کنند. همچنین از آن  برای چاپ نشریه‌ها، عکس کتاب‌ها و کتاب‌های کوچک نیز استقبال می‌شود. چاپ دیجیتال جوهرافشان گاهی اوقات برای درج داده‌های متغیر روی برگه‌های خروجی با سایر انواع چاپ ترکیب می‌شود. 

عکسی که در این مطلب ملاحظه است یک دستگاه جوهرافشان است که  HP PageWide C500 نام دارد و برای چاپ روی کارتن‌ها طراحی شده است. 

چاپ دیجیتال لیزری یا زیروگرافی (Xerography)

در چاپگرهای زیروگرافی مثل چاپگرهای لیزری؛ عکسی که باید چاپ شود به صورت انتخابی با اتصال بار به نوعی سیلندر فلزی به نام درام انجام می‌گیرد. بار الکتریکی برای جذب ذرات تونر استفاده می‌شود. این ذرات به رسانه‌ای که باید چاپ شوند تبدیل می‌شوند. برای اطمینان از اینکه تونر به درستی معین شده است، آن‌ها را از طریق یک فریزر عبور می‌دهد که تونر را به محیط واسطه متصل کند.

پرینترهای لیزری نه تنها در دفاتر (اداره‌ها)  استفاده می‌شوند بلکه برای چاپ کتاب‌های کوچک، بروشورها و سایر سندها نیز استفاده می‌شود. از این چاپگرها حتی برای چاپ تراکنش‌های مالی (صورت‌حساب، اسناد بانکی، و غیره) و ایمیل مستقیم استفاده می‌کنند. 

امروزه چاپ دیجیتال جایگزین چاپ‌هایی مثل افست، فلکسو و اسکرین پرینت شده است. اما چاپ دیجیتال تنها دو مورد گفته شده نیست بلکه روش‌های دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

چاپگرهای حرارتی یا دای سابلیمیشن Dye-Sublimation

در این روش فرآیند چاپ با کمک گرفتن از گرما اجرا می‌شود. طوری که از گرما برای انتقال رنگ روی سطح متریال استفاده می‌شود. از چاپگرهای رنگی به طور عمده برای چاپ روی پارچه استفاده می‌شود. معمولا برای چاپ عکس کاربرد زیادی دارد. برخی از چاپگرها می‌توانند بر روی موادی مانند پارچه، کاغذ و پلاستیک عمل چاپ را انجام دهند. 

چاپ با حرارت مستقیم Direct Thermal Printing 

از گرما برای تغییر رنگ پوشش چاپ شده روی سطح استفاده می‌کنند. این فرآیند معمولا در چاپ پول همچنین در بازاریابی و فروش برای افزودن شماره سریال روی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار از جوهر ترنسپرنت استفاده می‌شود که وقتی لیزر گرما را به آن می‌رساند تغییر رنگ می‌دهد.

فرآیند انتقال جوهر حرارتی Thermal Ink Transfer Printing

در فرآیند انتقال جوهر حرارتی، گرما برای خنک کردن یک روبان و بر روی سطح چاپ استفاده می‌شود. از این روش برای مقاوم‌سازی سطح چاپ استفاده می‌کنند اما به نظر می‌رسد که به تدریج از بازار خارج می‌شود.

7 دلیل اصلی استفاده از چاپ دیجیتال 

چاپ دیجیتال جالب‌ترین اتفاقی بود که در 30 سال اخیر در صنعت چاپ پدید آمد. اما ممکن است بیشتر افراد آن را به درستی نشناسند!

آیا می‌دانستید که چاپ دیجیتال برای چاپ در تعداد کم موثر است و این کار را روز به روز سریع‌تر  انجام می‌دهد. برخلاف چاپ افست که به روش سنتی از قالب‌ها و نوارها استفاده می‌کند؛ در این نوع چاپ شما فایل را انتخاب و آن را به راحتی چاپ می‌کنید. 

تاجران و فعالان تجاری اگر قیمت چاپ دیجیتال را بدانند، از این تکنولوژی جدید سود کلانی به دست می‌آوردند. البته اگر درباره‌ی آن بدانند!

1-  در چاپ با تعداد کم، حتی یک برگه، خیلی با صرفه‌تر است. به طور جدی هزینه چاپ پایین می‌آید حتی اگر کار  تمام رنگی باشد. اما در چاپ افست مشتری‌ها همیشه مجبور هستند بیش از نیاز خود چاپ کنند. هنوز هم بیشتر مردم 30 درصد از چاپ را هدر می‌دهند. 

2- بروشورهای شرکت را می‌توان با تعداد کم در زمان برنامه‌ریزی شده چاپ کرد. چاپ دیجیتال سرعت خیلی بالایی دارد، به طوری‌که می‌توان در یک سفر کاری در عرض چند دقیقه کارت ویزیت‌ها را فوری به چاپ رساند. 

3- می‌توانید بروشور یا خبرنامه‌هایی را برای بازارهای مختلف چاپ کرده و بعد از بررسی اثربخشی آن را به چاپ انبوه رساند. 

4- با تکنولوژی جدید  «Subset» چاپ دیجیتال می‌توان داده‌های متغیر را روی کارت پستال‌ها و سایر فایل‌های خود تغییر داد. با این روش می‌توان بازاریابی را شخص به شخص انجام داد. طوری‌که محتوای هر یک از آن‌ها منحصر به فرد باشد. برای این که کارت جذاب‌تر، اثربخش‌تر و شخصی‌تر باشد، قالب و برخی از محتوای آن ثابت و برخی متغیر هستند. 

5- هر یک از مدیران فروش یا نماینده‌ها می‌توانند سند منحصر به فرد خود را داشته باشند که به شیوه خاص نام و نشانی و مخاطب مخصوص آن‌ها روی برگه‌ی چاپ شده باشد. 

6- با چاپ دیجیتال هر چند ماه یک‌بار می‌توان محتوای بروشور را به روزرسانی و چاپ کرد. برای مثال به جای اینکه 8000 نسخه را در یک سال به چاپ رساند می‌توان هر دو ماه یکبار 2000 نسخه بروز شده چاپ داشته باشید. 

7- با این روش دیگر از چاپ زیاد و غیرقابل استفاده بودن مطالب چاپ شده عذاب وجدان نخواهید داشت و به مقدار نیاز چاپ می‌کنید. 

چاپ دیجیتال ممکن است به همه نیازها جواب ندهد ولی برای چاپ به تعداد دلخواه و سرعت بسیار زیاد در چاپ گزینه خیلی خوبی است. آیا همه‌ی چاپخانه‌ها خدمات چاپ دیجیتال ارائه می‌کنند؟ نه همه‌ی آن‌ها! ولی بیشتر آن‌ها این خدمات را دارند.

شرکت خانه طراحان سام، چاپ دیجیتال را با بهترین جوهرهای اروپایی به مشتری ارائه می‌دهد تا از مزایای بی‌نظیر چاپ شگفت زده شوید. 

4 نکته قابل تعامل جهت مراجعه به چاپ بنر با روش چاپ دیجیتال

ارزیابی عملکرد یک شرکت چاپ دیجیتال فرآیندی زمان‌بر بوده  و به صبر زیادی نیازمند است. انتخاب یک شرکت برای چاپ بنر نباید آسان گرفته شود. می‌گوییم این کار به اندازه برندسازی اهمیت دارد. گذشته از این‌ها، برند وقتی در یک بنر حضور دارد،  پرستیژ و اعتبار را به دنیای بیرون نشان می‌دهد. 

نکات خیلی زیادی وجود دارد که در انتخاب شرکت مناسب برای چاپ بنر دخیل هستند. به هر حال در این مقاله به 4 نکته مهم برای انتخاب شرکت مناسب چاپ بنر نیز اشاره خواهد شد.  

کیفیت

هیچ کاری بدتر از آن نیست که هزینه‌ی زیادی را صرف چاپ بنرها یا پوسترهای بی‌کیفیت کنید و بعد از چند ماه نیاز به جایگزین داشته باشند. بنابراین قبل از سفارش چاپ بنر، نمونه‌های موجود در شرکت را درخواست کنید. انواع متریالی که روی آن چاپ می‌کنند بررسی کنید. 

آیا جوهری که استفاده می‌کنند کیفیت مطلوب را دارد؟

آیا کیفیت چاپ مطلوب است؟

آیا جزئیات کار بعد از چاپ مشخص است؟

قیمت همه چیز نیست!

بالابودن قیمت چاپ در چاپخانه‌ها دلیل بر آن نیست که کیفیت کار بالا است. قبل از تحویل کار، کمی خرج کنید، به صورت موردی یک سفارش ارائه دهید. با این کار میزان همکاری آن‌ها با مشتری و نحوه کار و کیفیت چاپ آن‌ها آگاه می‌شوید. بنابراین این نکته را به خاطر داشته باشید که تعرفه‌های بالای خدمات نمی‌تواند دلیلی بر خوب بودن خدمات باشد. 

آیا می‌توانید از شرکت چاپ بنر بازدید کنید؟ 

برخی از چاپخانه‌ها، دفاتر ارتباط با مشتری دارند. برخی از آن‌ها به مشتری امکان حضور در کارگاه چاپ را مهیا کرده‌اند ولی برخی از آن‌ها کار چاپ را در محیط‌های دور از دسترس مشتری و در خانه انجام می‌دهد. اگر فکر می‌کنید با مدیر چاپخانه و کارشناس چاپ ارتباط ندارید، در تصمیم خود نسبت به انتخاب شرکت چاپ هوشمندانه عمل کنید. 

قبل از چاپ بهتر است با کارشناس مرتبط مشورت کنید تا طبق تصمیمات، سفارش انجام بگیرد. ولی گاها سفارش‌ها را با تماس تلفنی یا مکاتبه در ایمیل انجام می‌دهند که وقوع خطا را فراهم می‌کند. 

هرچقدر کوچکتر بهتر

امروزه کسب‌وکارهای کوچک بسیار رشد کرده‌اند و گاها دیده می‌شود خدماتی بهتر از شرکت‌های بزرگ ارائه می‌دهند. بنابراین از جستجو و همکاری با جاهای مختلف غافل نشوید. شرکت‌های کوچک، وقت بیشتری را برای انجام کار اختصاص می‌دهند. بنابراین ایده‌های کسب و کار خود را خیلی بهتر می‌توانید عملی کنید. 
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه طراحان سام

خانه طراحان سام با مهجرترین دستگاه های چاپ دیجیتال و چاپ بنر در کشور آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه چاپ دیجیتال استیکر,چاپ روی شیشه,چاپ دیجیتال کارت ویزیت,چاپ دیجیتال روی پارچه,چاپ دیجیتال تراکت,چاپ بنر,چاپ کاتالوگ,برش لیزر,چاپ دیجیتال کاغذ دیواری و سازه های نمایشگاهی می باشد. راه های ارتباطی با خانه طراحان سام : Telegram : http://telegram.me/samdhprintt تلفن تماس : 02187700017

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]