اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970426305509256

هفت دلیل برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در شرایط رکود و تحریم

کد: 13970426305509256

https://goo.gl/yWHdVu

، تهران , (اخبار رسمی): همان‌طور که شرایط رکود در دوره معاصر هیچ‌گاه بیش از یک دهه دوام نداشته و نمی‌تواند دوام داشته باشد، قطعاً شرایط اقتصادی کنونی هم دوامی نخواهد داشت و وضعیت این چنین باقی نخواهد ماند. با فرض قبول این ماجرا، پس از هر دوره رکود اقتصادی یک دوره رشد نمایی کسب‌وکارها را شاهد خواهیم بود.

پنج دلیل برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در شرایط رکود و تحریم
هفت دلیل برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در شرایط رکود و تحریم

تبلیغات آنلاین به مراتب هزینه و محدودیت  بسیار کمتری نسبت به انواع روش‌های تبلیغات آفلاین دارند

شرایط رکود چه تأثیری بر کسب‌و‌کارها داشته است؟

با شروع سال ۹۷ نقشه‌های زیادی نقش بر آب شد. اکثر کسب‌وکارها که با گذشت ۲ سال از شرایط نسبتاً پایدار، چشم‌انداز مناسب‌تری را برای خود ترسیم می‌کردند و خواب‌های شیرینی برای کسب‌وکار خود می‌دیدند، ناگهان وقتی صدای طوفان را از دور شنیدند، بساط خود را جمع کردند و کرکره‌ها را پایین کشیدند که مبادا این طوفان دامن آن‌ها را بگیرد.

در هر حال تحریم و عواقب آن برای هیچ کس خوشایند نبوده و نیست. ولی دیر یا زود باید پذیرفت که شرایط فعلاً این طور پیش می‌رود و ما در مقابل، این قبیل ریسک‌های سیستماتیک دست پایین را داریم.

این روزها، اگر پای صحبت صاحبان کسب‌وکارهای مختلف بنشینید، می‌بینید که اکثر آن‌ها دست از کار کشیده و منتظر قضا و تقدیر هستند. ولی ما اساساً معتقدیم که انفعال اگر نتیجه بسیار بدتری را برای ما رقم نزند، قطعاً به بهبود شرایط هم کمکی نخواهد کرد. بنابراین در این جاده برفی و کولاکی، حرکت آهسته و هوشیارانه بهتر از توقف مطلق است؛ چرا که اگر توقف کنیم قطعاً زیر برف مدفون خواهیم شد ولی در صورتی که با احتیاط حرکت کنیم، اگر در دره سقوط نکنیم جان سالم به در خواهیم برد. با این استدلال به نظر می رسد که کسب‌وکارها باید با احتیاط، به فعالیت خود ادامه دهند. یکی از مهم‌ترین مسائل در این برهه، بحث بازاریابی و تبلیغات است و یکی از مهم‌ترین انواع بازاریابی، بازاریابی آنلاین است. در ادامه، هفت دلیل برای استفاده از ابزار بازاریابی آنلاین در شرایط رکود بررسی می‌شود:

در دوران رکود و کاهش تقاضا، تبلیغات اهمیت بیشتری دارد

شاید تعجب کنید و معتقد باشید که در دوران رکود باید هزینه‌های تبلیغات را  به عنوان یک هزینه غیر ضروری کاهش داد اما این تصور اشتباه است. در دوران رونق اقتصادی، معمولاً حجم تقاضا کمی از حجم عرضه بیشتر است و بنابراین طبق یک اصل ساده لانه کبوتری، حتی اگر کیفیت پایین یا تبلیغات نامناسبی هم داشته باشید، همیشه تعدادی مشتری مراجعه خواهند کرد. ولی در دوران رکود این موضوع برعکس می‌شود و تعداد متقاضیان از تعداد عرضه‌کنندگان کمتر هستند، بنابراین باید برای به دست آوردن آن‌ها تلاش (تبلیغات) کنید.

استفاده از غفلت رقبا و افزایش سهم بازار

در شرایط رکود که اکثر افراد از فروش دست کشیده‌اند، فرصت مناسبی فراهم شده است که سهم بازار آن‌ها را از آن خود کنید. بنابراین در این دوران، رقبای شما در حوزه تبلیغات، کمتر خواهند بود و هرچند ممکن است فروش بالفعل کاهش داشته باشد ولی سهم بالقوه از بازار افزایش می‌یابد.

اما چرا تبلیغات آنلاین؟

تبلیغات آنلاین به مراتب هزینه و محدودیت بسیار کمتری نسبت به انواع تبلیغات آفلاین دارند.

از آنجایی که در تبلیغات سنتی یا آفلاین، همیشه بحث خرید مواد اولیه: مثل کاغذ و … وجود دارد، این تبلیغات گران‌تر و با محدودیت‌های بیشتری انجام خواهند شد. مثلاً هرگز نمی‌توانید هزینه تولید یک سررسید را از رقم مشخصی مانند ۱۲۰۰۰ تومان کمتر کنید و این یعنی شما باید به ازای هر نفر حداقل ۱۲۰۰۰ تومان پرداخت کنید. در شرایط رکود و تورم، این هزینه‌ها تحت تأثیر شرایط اقتصادی قرار گرفته و به مراتب بیشتر خواهند شد. حال به این سوال پاسخ دهید اگر به جای یک سررسید برای مخاطبان خود یک ویدئوی آموزشی آنلاین تهیه کنید، هزینه بازدید هر نفر از آن چقدر خواهد بود؟ مسلماً هرچه تعداد بازدید کننده‌ها بیشتر شود هزینه به ازای هر نفر کاهش می‌یابد و این، کلید طلایی محتوا در فضای آنلاین است.

با تبلیغات آنلاین می‌توان نتیجه تبلیغات را دقیق‌تر بررسی کنید

یکی از مواردی که در شرایط رکود قطعاً اهمیت دارد، نحوه و میزان هزینه کردن و نتیجه آن خواهد بود. قطعاً در این شرایط باید با ریسک کمتری عمل کنیم و در هر مرحله از هزینه کرد، نتایج آن را مشاهده کنیم. رستورانی را تصور کنید که برای تبلیغات خود، تراکت چاپ و توزیع کرده است. قطعاً باید با امیدواری منتظر ورود مشتریان باشد؛ ولی نمی‌تواند از نظر مشتریان یا تعداد افرادی که تبلیغ او را دیده اند و یا نظرات آن ها راجع به قیمت های خود، بازخوردی داشته باشد. تنها کاری که می تواند بکند، صبر و امید به گرفتن نتیجه است. این در حالی است که شما با استفاده از ابزار آنلاین می توانید بازخورد مشتریان و رفتار آن ها را در لحظه انجام تبلیغ به صورت آنی ببینید و در صورت نیاز، عملکرد خود را اصلاح کنید.

امکان هزینه کرد پله‌ای
یکی از مواردی که در شرایط رکود به کسب‌و‌کارها فشار وارد می‌کند، کاهش جریان نقدینگی است. بنابراین کسب‌وکارها به تبلیغات متناسب با درآمد خود و به مرور، علاقه‌مند هستند. فرض کنید قصد تبلیغات از طریق یک بیلبورد رادارید، آیا می‌توانید فقط هزینه یک هفته را پرداخت کنید و تنها یک هفته تبلیغ کنید؟ آیا می‌توانید فقط  ۱۰۰ تراکت چاپ کنید و ۱۰۰ تای بعدی را ماه بعد چاپ کنید؟ قطعا نه؛ ولی در تبلیغات آنلاین می‌توانید با هزینه بسیار کمتری شروع کنید و در بازه‌های مختلف، بر حسب نیاز، تبلیغات خود را متوقف کنید و مجدد به جریان بیاندازید.

امکان ورود به بازارهای خارجی

با افزایش قیمت ارز، فرصت مناسبی برای صادرکنندگان فراهم می‌شود که بتوانند محصولات خود را صادر کنند و این تهدید را به یک فرصت فوق‌العاده تبدیل کنند. برای استفاده از این فرصت، باید در بازارهای خارجی و بیگانه تبلیغات کنید. به کمک تبلیغات آنلاین، با داشتن یک وب‌سایت چند زبانه و چند ابزار محدود می‌توان مخاطبان خارج از کشور را نیز هدف‌گیری کرد.

در آخر اینکه «چنان نماند وچنین نیز نخواهد ماند»

قطعا شرایط اقتصادی در این وضعیت باقی نخواهد ماند. همان‌طور که شرایط رکود در دوره معاصر هیچ‌گاه بیش از یک دهه دوام نداشته و نمی‌تواند دوام داشته باشد. با فرض قبول این ماجرا، پس از هر دوره رکود اقتصادی، یک دوره رشد نمایی کسب‌وکارها را شاهد خواهیم بود. این شرایط در ایران پس از جنگ نیز رخ داده و سال‌های طلایی اقتصاد ایران را رقم زده است. در نهایت تنها کسانی شاهد دوران رشد خواهند بود که توانسته‌اند از این شرایط عبور کنند. در دوران رشد، پتانسیل بالقوه تبلیغات صحیح در دوران رکود شکوفا شده و منجر به جهش فروش و سودآوری خواهد شد.

لابراتوآر رسانه به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ آماده مشاوره و همکاری به تمامی کسانی است که می‌خواهند بهترین بهره‌برداری را با دیدگاهی مثبت در این زمان داشته باشند.

در لابراتوار رسانه، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی سعی شده است که با تهیه یک گزارش و تحلیل کاملاً رایگان و حرفه‌ای از وضعیت مارکتینگ کسب‌وکارها در فضای آنلاین برای 1000 کسب‌وکار، به آن‌ها کمک شود تا در تصمیم‌گیری خود برای عبور از این شرایط برنامه‌ریزی کنند. علاقه‌مندان می‌توانند در این طرح ثبت نام و به رایگان گزارش وضعیت کسب‌وکار خود در فضای آنلاین دریافت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لابراتوآر رسانه

لابراتوآر رسانه یکی از دپارتمان های شرکت ایرسا پرداز پاسارگاد است که در 8 سال گذشته، به خلق آثار دیجیتال در حوزه فروشگاه های آنلاین، سایتهای شخصی و تجاری، رابط کاربری، اپلیکیشن ها و سایر خدمات مرتبط با دنیای دیجیتال پرداخته است. ما تیمی حرفه ای و با تجربه در زمینه خدمات مبتنی بر وب هستیم که برنامه نویسی، نه تنها شغل ما، بلکه هنر و زندگی ماست. ما معتقدیم برنامه نویسی فقط داشتن دانش نیست، بلکه خلق آثار خاص و منحصر به فرد برای کسب بهترین نتیجه در هر کسب و کاری است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]