خواص علمی فلفل قرمز

کد: 13970510308918743

https://goo.gl/bCAKV8

، مشهد , (اخبار رسمی): فلفل قرمز به هضم غذا و مسائلی همچون ناراحتی‌های معده، جلوگیری از اسهال و گرفتگی عضلات کمک می‌کند. همچنین برای بهبود شرایط قلبی و عروقی من‌جمله بهبود گردش خون ضعیف، جلوگیری از لخته‌شدن خون، کاهش کلسترول خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص علمی فلفل قرمز
خواص علمی فلفل قرمز

یکی از مزایای عمده فلفل قرمز اثرات مثبت آن بر سیستم گوارش است. فلفل قرمز از طریق تحریک بزاق به هضم غذا، عمل بلع و جلوگیری از تنفس بد کمک شایانی می‌کند

بسیاری از ما از فلفل قرمز فقط به عنوان یک ادویه برای طعم‌دهندگی به غذا استفاده می‌کنیم اما آیا از قدرت فلفل قرمز برای بهبود سلامت خود آگاهی دارید؟ از این ادویه مفید حداقل برای 9 هزار سال هم برای غذا و هم به عنوان دارو استفاده می‌شود. فلفل قرمز می‌تواند گردش خون بدن را بهبود بخشد و اسیدیته را کاهش دهد.

فلفل قرمز دارای خواص متعددی برای ما است. این ادویه به هضم غذا و مسائلی همچون ناراحتی‌های معده، جلوگیری از اسهال و گرفتگی عضلات کمک می‌کند. همچنین برای بهبود شرایط قلبی و عروقی من‌جمله بهبود گردش خون ضعیف، جلوگیری از لخته‌شدن خون، کاهش کلسترول خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر خواص بالا فلفل قرمز برای رفع دندان درد، بیماری‌های دریایی مثل حالت تهوع، اعتیاد به الکل، مالاریا و تب نیز مفید است. همچنین برای افرادی که دچار مشکلات بلع هستند می‌تواند راهگشا باشد. در صورت مصرف موضعی از این ادویه برای پوست نیز مفید است.

جدول ارزش غذایی فلفل قرمز:

فلفل قرمز درختچه است که بومی آمریکای مرکزی و جنوبی بوده و در حال حاضر در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد پیدا می‌کند. فلفل قرمز حاوی ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین E، پتاسیم، منگنز و فلاوونوئیدها که یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است، می‌باشد.

1 قاشق چای خوری فلفل قرمز حاوی موادی به شرح زیر است:

  • 17 کالری 1 گرم چربی 2 میلی گرم سدیم 3 گرم کربوهیدرات 1 گرم فیبر 1 گرم شکر 1 گرم پروتئین 44 درصد ویتامین A 8 درصد ویتامین E 7 درصد ویتامین C 6 درصد ویتامین B6 5 درصد ویتامین K 5 درصد منگنز 3 درصد پتاسیم هیچ کلسترول وجود ندارد.

15 خاصیت فلفل قرمز:

  1. کمک به هضم غذا

یکی از مزایای عمده فلفل قرمز اثرات مثبت آن بر سیستم گوارش است. فلفل قرمز از طریق تحریک بزاق به هضم غذا، عمل بلع و جلوگیری از تنفس بد کمک شایانی می‌کند. مصرف این ادویه بزاق را به خوبی تحریک می‌کند که برای شروع روند گوارش ضروری است.

این ادویه همچنین باعث تحریک تولید آنزیم‌های مختلفی شده که برای عملکرد مناسب سیستم گوارشی بدن لازم است. مصرف فلفل قرمز همچنین باعث تولید شیره معده شده که به متابولسیم مواد غذایی و سموم کمک می‌کند.

کاهش دردهای میگرنی

محققان معتقدند خاصیت ضد میگرنی فلفل قرمز به دلیل ماهیت ادویه و چاشنی بودنش ناشی می‌شود. هنگامی که ما در زمان دردهای میگرنی این ادویه را مصرف می‌کنیم تمرکز مغز بر روی قسمت‌های موثر از این ادویه قرار می‌گیرد و به دردهای موجود در سر توجه نمی‌کند.

پس از این واکنش اولیه، رشته‌های عصبی، ترشح ماده شیمیایی P را کاهش می‌دهد که باعث کاهش احساس درد می‌شود. در واقع شما با مصرف فلفل قرمز بدن خود را فریب می‌دهید تا احساس درد را در جایی غیر از سر ایجاد کنید و تمرکز مغز بر روی دردهای میگرنی را کاهش می‌دهید.

جلوگیری از لخته شدن خون

لخته‌های خونی انسدادهایی درون رگ‌ها و شریان‌های خونی است که جریان خون را از طریق سیستم گردش خون مختل می‌کند. فلفل قرمز فعالیت‌های فیبرینولیتیکی را تشویق کرده و از بروز لخته‌های خونی جلوگیری می‌کند. همچنین این موضوع دلیل جلوگیری این ادویه از حملات قلبی است. کپسایسین موجود در این ادویه به پاکسازی چربی‌های ته‌نشین شده در رگ‌ها کمک کرده و شریان‌ها و عروق خونی را گشاد کرده تا از ایجاد لخته‌های خونی جلوگیری به عمل آید.

کمک به سم‌زدایی بدن

همان‌طور که گفتیم یکی از خواص مهم فلفل قرمز توانایی در تحریک سیستم گردش خون و کاهش اسیدیته است. این ادویه با باز کردن شریان‌های خونی و تنظیم قند خون، سیستم گردش خون را بازسازی می‌کند. همچنین به سیستم گوارش کمک می‌کند تا باکتری‌ها و سموم را از بدن خارج کند. فلفل قرمز همچنین با افزایش دمای بدن، سوخت‌و‌ساز و متابولیسم را افزایش می‌دهد.

کاهش دردهای مفصلی و عصبی

فلفل قرمز هنگامی که به صورت موضعی بر روی پوست استفاده شود می‌تواند بسیار قدرتمند باشد. این ادویه مفید باعث کاهش مقادیر ماده شیمیایی P شده که پیام‌های درد را به مغز منتقل می‌کند. هنگامی که ماده P کمتر باشد پیام‌های درد کمتری به مغز رسیده و شما احساس تسکین درد می‌کنید.

مطالعات نشان داده است که فلفل قرمز باعث کاهش درد پس از عمل جراحی می شود. همچنین دردهای ناشی از آسیب های عصبی در پاها، نوروپاتی، آرتروز و روماتوئید را کاهش می دهد. مصرف این ادویه در کاهش نشانه های بیماری فیبرومیالژیا مانند درد در ماهیچه ها و مفاصل نیز مفید است.

کمک به کاهش وزن

مطالعات نشان می‌دهد مصرف فلفل قرمز در صبح میزان اشتها را کاهش می‌دهد، در نتیجه در طول روز فرد غذای کمتری مصرف می‌کند. همچنین باعث افزایش سوخت‌و‌ساز بدن چربی‌های اضافه را می‌سوزاند. فلفل قرمز به عنوان یکی از ادویه‌های ضد التهاب، علاوه بر کاهش وزن، باعث کاهش باد و تورم‌های ناشی از التهابات، آلرژی، حساسیت‌های غذایی و عفونت‌ها می‌شود.

خواص ضد محرکی

یکی از خواص فلفل قرمز، ضد محرک بودن آن است که باعث می‌شود این ادویه برای کاهش زخم‌ها، ناراحتی‌های معده، سرفه و حتی اسهال مفید و موثر باشد. باور عمومی بر این است که مصرف زیاد فلفل قرمز به دلیل خواص تحریک‌کنندگی آن باعث ایجاد زخم معده می‌شود. در واقع به افراد دارای زخم معده توصیه می‌شود از این ادویه مصرف نکنند یا مصرف آن را به کمترین حالت ممکن برسانند. با این حال تحقیقاتی که در سال‌های اخیر انجام شده است نشان می‌دهد فلفل قرمز یا ماده فعال موجود در آن به نام کپسایسین عامل ایجاد زخم معده نیست.

مطالعات نشان داده‌اند که فلفل قرمز باعث تحریک نمی‌شود بلکه ترشح اسید را مهار کرده و ترشحات مخاطی معده را افزایش می‌دهد که می‌تواند به پیشگیری و بهبود از زخم معده کمک کند.

درمان پسوریازیس

پسوریازیس زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های پوست به سرعت تکثیرشده و باعث ایجاد پلاک‌های متورم بر روی پوست شده که می‌تواند دارای قرمزی، خارش یا خشکی باشد.

دو آزمایش نشان داد مصرف موضعی کرم کپسایسین 0.025 درصد در درمان پسوریازیس موثر است. در اولین مطالعه، 44 فرد مبتلا به این بیماری پس از مصرف یک دوره 6 هفته‌ای کاهش قابل توجهی در اندازه و قرمزی بخش آسیب دیده مشاهده کردند. در مطالعه دوم، 197 فرد مبتلا به پسوریازیس به مدت 6 هفته و در هر روز چهار بار تحت مداوا با کرم کپسایسین قرار گرفتند و باعث کاهش چشمگیری در ضخامت، قرمزی و خارش شد.

افزایش متابولیسم

یکی از مزایای دیگر این ادویه تنظیم متابولیسم و سوخت و ساز بدن است. فلفل قرمز به طور موثر باعث ایجاد سیری و تنظیم سطح گلوکز خون می‌شود. فلفل قرمز همچنین باعث نرمال‌شدن سطح فشارخون شده و کلسترول ال دی ال و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد.

مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا

با مصرف فلفل قرمز بدن شما سرشار از آنتی‌اکسیدان و بتا کاروتن می‌شود که برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مناسب است. این ادویه باعث جابجایی و خروج مخاط‌های بدن شده و علائم آنفولانزا و سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد. علاوه بر درمان طبیعی آنفولانزا، این ادویه دمای بدن را افزایش داده و در نتیجه تعریق را زیاد می‌کند که منجر به فعال‌تر شدن سیستم ایمنی می‌شود. فلفل قرمز به عنوان یک منبع غنی از ویتامین C به شما کمک می‌کند در مقابل بسیاری از سرماخوردگی‌ها مقاومت نشان دهید.

منبع ویتامین A

ویتامین آ در داشتن بینایی مناسب، عملکردهای عصبی سالم و پوست خوب نقش حیاتی ایفا می‌کند. این خواص به دلیل ماهیت آنتی اکسیدانی ویتامین آ است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازد. مطالعات بارها نشان داده است که آنتی اکسیدان‌های طبیعی مانند ویتامین آ در سلامتی و طول عمر سلول‌ها نقش بسیار مهمی دارند. خوش شانسی برای ما این است که فلفل قرمز سرشار از ویتامین آ بوده و شما می‌توانید با مصرف این ادویه احتیاجات بدن خود به این ویتامین را تامین کرد.

حاوی ویتامین E

مزایای ویتامین E شامل کمک به بسیاری از اعضای بدن برای اینکه به درستی وظایف خود را انجام دهند، است. همچنین این ویتامین روند پیری را کاهش می‌دهد. علاوه بر خواص بالا ویتامین E برای تعادل سطوح کلسترول، مبارزه با رادیکال‌های آزاد، بهبود آسیب‌های پوستی و مو، تعادل هورمون‌ها، بهبود بینایی و افزایش انرژی مناسب است.

جلوگیری از آلرژی

از آن جا که فلفل قرمز یک ماده ضد التهابی است، این قدرت را دارد که از آلرژی و علائم آن جلوگیری کند.

یک عامل ضد سرطان

مطالعات نشان می‌دهد کپسایسین موجود در فلفل قرمز به عنوان یک درمان طبیعی برای سرطان علی‌الخصوص سرطان پروستات به شمار می‌رود. یک مطالعه انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا در دانشکده پزشکی لس‌آنجلس نشان داد که این عنصر مهم در فلفل قرمز قادر به مهار رشد سلول‌های سرطانی شد و باعث جلوگیری از فعال شدن ترکیبات خطرناک جدید می‌شود.

همچنین اطلاعاتی که از تحقیقات دانشگاه لوما لیندا کالیفرنیا منتشر شده است نشان می‌دهد این ادویه پر کاربرد برای جلوگیری از سرطان ریه در افراد سیگاری موثر است.

خواص ضد قارچی

آخرین خاصیت فلفل قرمز، توانایی آن در کشتن قارچ‌ها و جلوگیری از پاتوژن‌های قارچی است. مطالعات نشان می‌دهد این ادویه در مقابل 16 نوع قارچ از جمله کاندیدا اثرات موثری دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی ادویه و گیاهان دارویی عطارمارت

فروشگاه اینترنتی گیاهان دارویی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی