اطلاعات تماس
  • 0813*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970612314679649

چگونگی نگارش طرح تدبیر 1402-1401 مدارس ابتدایی و دانلود ده‌ها نمونه کامل

طرح تدبیر 1402-1401 مدارس ابتدایی بر اساس آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش

کد: 13970612314679649

https://goo.gl/decrRD

، (اخبار رسمی): طرح تدبیر عنوان طرحی است که در سال‌های اخیر در رابطه با چگونگی تنظیم برنامه عمل به مدیران مدارس ابتدایی ابلاغ شده است. تا قبل از ابلاغ این طرح به مدیران مقطع دبستان، نگارش و تنظیم برنامه عمل و تقویم اجرایی براساس سلایق شخصی و محدودیت‌های زیاد انجام می‌گرفت.

طرح تدبیر 98-1397 مدارس ابتدایی بر اساس آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش
طرح تدبیر

طرح تدبیر از مهمترین طرح‌هایی است که در سال‌های اخیر به مدیران ابلاغ شده است. در مدارس ابتدایی علاوه بر مدیران، معاونان و سایر پست‌های سازمانی نیز ملزم به تدوین برنامه عمل براساس طرح تدبیر هستند

طرح تدبیر چیست؟

طرح تدبیر عنوان طرحی است که در سال‌های اخیر در رابطه با چگونگی تنظیم برنامه عمل به مدیران مدارس ابتدایی ابلاغ شد. تا قبل از ابلاغ این طرح به مدیران مقطع دبستان، نگارش و تنظیم برنامه عمل و تقویم اجرایی بر اساس سلایق شخصی و محدودیت‌های زیاد انجام می‌گرفت. به همین دلیل نوع نگارش و چشم اندازهای همه مدارس با هم متفاوت بود. در همین رابطه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ این طرح به مدارس توانست، برنامه‌ریزی مدیران مدارس را با هم یکپارچه کرده و طرحی را برای کلیه مدارس ابتدایی سراسر کشور با یک قالب خاص فراهم کند.

طرح تدبیر مدارس ابتدایی

طرح تدبیر مدارس ابتدایی کمک بسیار زیادی به رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی مدیران این مقطع کرد. در واقع مدیران مدارس ابتدایی به دلیل پیش‌بینی کلیه فعالیت‌ها و چشم‌اندازهای موجود و اختصاص امتیاز به هر یک از محورها در فرم خام طرح تدبیر خود را ملزم به رعایت تک تک بندها می‌کند. با رعایت همه جانبه و تنظیم و اجرای تمام و کمال طرح تدبیر در مدارس ابتدایی علاوه بر کسب نمره و امتیاز کامل ارزشیابی دانش آموزان نیز از سطح علمی و آموزشی و همچنین تربیتی و پرورشی بالاتری برخوردار خواهند بود.

طرح تدبیر در آموزش و پرورش

طرح تدبیر در آموزش و پرورش از مهمترین طرح‌هایی است که در سال‌های اخیر به مدیران ابلاغ شده است. در مدارس ابتدایی علاوه بر مدیران، معاونان و سایر پست‌های سازمانی نیز ملزم به برنامه‌ریزی و تدوین برنامه عملی براساس طرح تدبیر هستند. از جمله پست‌های سازمانی که برنامه سالانه خود را براساس طرح تدبیر تنظیم می‌کنند، معاون آموزشی، معاون پرورشی، معاون اجرایی، معاون عمومی و آموزگاران هستند.

طرح تدبیر در سامانه همگام

ثبت طرح تدبیر ابتدایی در سامانه همگام یکی از دستورالعمل‌های الزام آور به مدیران مدارس بود. مدیران مدارس ابتدایی اعم از عدی و دولتی، هیئت امنایی، غیر انتفاعی و... باید طرح تدبیر خود را در سامانه ثبت کرده و از مزایای ثبت در سامانه همگام استفاده کنند. هدف از انجام این کار و ابلاغ این دستورالعمل فعال کردن هر چه بیشتر مدیران و تسریع در نگارش و تدوین طرح تدبیر توسط آنها است.

طرح تدبیر 1402-1401

در سال تحصیلی اخیر نیز بخشنامه طرح تدبیر همانند سال‌ها و ادوار گذشته است. در واقع طرح تدبیر 1402-1401 جز در چند مورد و محور جزئی تفاوت چندانی با طرح تدبیر سال گذشته ندارد. بنابر این شایسته است مدیران و معاونان هر چه سریع‌تر به تنظیم و تدوین برنامه تدبیر خود اقدام کرده و آن را در سامانه همگام ثبت کنند. بدیهی است اقدامات سریع‌تر و با کیفیت‌تر مدیران مدارس می‌تواند روند رو به رشدی در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی واحد آموزشی‌شان در راستای سند تحول بنیادین باشد.

دانلود کامل‌ترین نمونه‌های طرح تدبیر

علاقه‌مندان، مدیران و معاونان مدارس می‌توانند جهت استفاده و بهره‌مندی از این طرح‌ تدبیر مدارس ابتدایی به سایت پایگاه اطلاع رسانی مهرطلبان برای دانلود مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 0813*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش