کد: 13970914331669951

دانشگاه علوم بهزیستی میزبان دوره تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی

کد: 13970914331669951

https://goo.gl/eMVQyr

، (اخبار رسمی): سومین و چهارمین دوره تئوری و عملی تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی، دی و بهمن ‌سال جاری در شهر تهران برگزار خواهد شد.

دانشگاه علوم بهزیستی میزبان دوره تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی
دانشگاه علوم بهزیستی میزبان دوره تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی

به گزارش «ورزش و دانش» و به نقل از «پایگاه تخصصی توان‌بخشی ورزش»، سومین دوره تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی در تاریخ 12 الی 14 دی ‌ماه و چهارمین دوره نیز از از 24 تا 26 بهمن ‌ماه، توسط پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در محل این دانشگاه اجرا خواهد شد.

هدف از برگزاری این دوره‌ها، توسعه فعالیت بدنی و ارتقای دانش تمرین، ویژه افراد با کم‌توانی ذهنی، اوتیسم، بیش فعالی، نقص توجه، سندرم داون و افراد دارای اختلالات هماهنگی رشد است.
سرفصل‌های دوره‌ها

  • آشنایی با کم‌توانی ذهنی و توان‌بخشی ورزشی
  • معرفی سازمان‌های ورزشی برای کودکان استثنائی
  • آشنایی با اصول اولیه آزمون و تجویز فعالیت بدنی و برنامه‌ریزی تمرین تخصصی در افراد با کم‌توانی ذهنی، اوتیسم، سندرم داون، اختلال هماهنگی رشد و بیش فعالی‌نقص توجه
  • سنجش رشد مهارت‌های حرکتی در این افراد
  • تمرینات ادراکی حرکتی و بازی‌های اثربخش در کودکان استثنائی (عملی)
  • تمرینات تخصصی در توان‌بخشی ورزشی (عملی)
  • اصول اولیه تمرین و رقابت در افراد کم‌توان (عملی)

شایان ذکر است، علاوه بر دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، سازمان‌های المپیک ویژه ایران، فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، انجمن علمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، فدراسیون ورزش‌های همگانی، انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و انجمن بین‌المللی بازی‌های حرکتی و ورزشی کودکان نیز از حامیان معنوی این رویداد هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه 3839763-0939 تماس بگیرند و یا برای ثبت‌نام، به سایت کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی پژوهشگاه علوم ورزشی مراجعه نمایند. دانشجویان رشته تربیت‌بدنی و مربیان معرفی شده فدراسیون‌های ورزشی از تخفیف ویژه، بهره‌مند خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ورزش و دانش

پایگاه اطلاع رسانی «ورزش و دانش» به عنوان رسانه تخصصی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در زمینه سرفصل‌هایی مانند گرایش‌ها، دانشگاه‌ها و آزمون‌‌های کنکور رشته تربیت‌بدنی _ کتاب‌‌‌ ورزشی، کتابخانه‌ها و ناشران _ پایان‌نامه، پرسش‌نامه، مقاله، نشریه‌ها، همایش و کارگاه‌های علمی ورزشی _ نمایشگاه‌، جشنواره و مسابقات مرتبط _ سازمان‌های ورزشی، انجمن‌های تخصصی علمی ورزشی و غیره، اخبار و اطلاعاتی کاربردی منتشر می‌کند.

منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش