اطلاعات تماس
  • 091597*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801133584211391

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

کد: 139801133584211391

http://bit.ly/2ImAB1k

، (اخبار رسمی): خیلی‌ها دوست دارند یک فروشگاه اینترنتی موفق مثل دیجی کالا داشته باشند؟ آیا ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای مثل دیجی کالا واقعا سخت و هزینه‌بر است؟ قبلا شاید این‌طور بود ولی الان طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی کار سختی نیست. به لطف سیستم‌های مدیریت محتوا و سایت سازها به راحتی این کار شدنی است.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟
چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چندان فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. درست مثل یک فروشگاه فیزیکی هم باید محصولات را مشخص کرد و طریقه برخورد با مشتریان و اعتمادسازی را اگر ندانید چرا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده‌اید و فقط می‌دانید داشتن یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند کسب و کار پر سودی را رقم زند مطمئن باشید شکست می‌خورید. اگر بخواهید مثل فروشگاه‌های اینترنتی دیگر فقط در اینترنت حضور داشته باشید و حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشید شک نکنید در بین غول‌های فروشگاه‌های اینترنتی ایران شکست می‌خورید.

در ادامه صفر تا صد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بیان شده است.

مرحله اول : مشخص کردن نوع محصولات

اولین گام در راه اندازی و ساخت یک فروشگاه اینترنتی مشخص کردن محصولات آن است. درست مثل یک فروشگاه فیزیکی هم باید مشخص کرد که چه محصولاتی قرار است در فروشگاه اینترنتی به فروش برسد.

یک راه برای مشخص کردن نوع محصولات این است که مشخص شود به چه چیزی علاقه دارید و حس می‌کنید در آن موضوع توانایی دارید. مثلا افرادی که در حوزه موسیقی فعال هستند می‌توانند به سراغ فروش آلات موسیقی بروند. پس همیشه باید به این توجه داشت که به چه چیزی علاقه دارید. علاقه داشتن به کاری که می‌کنید بسیار مهم هست حتی در یک فروشگاه اینترنتی!

نکته بعدی بررسی پر فروش بودن محصولات است. باید تحقیق و بررسی‌های خود را روی محصولاتی که قصد فروش‌شان را دارید انجام دهید و ببینید آیا خواهان و طرفدار دارند یا خیر؟ برای این کار از ابزارهای موجود مثل Google Keyword Planner یا Google Trends استفاده کرد. با جست و جوی محصولات مد نظر می‌توان دید چقدر صفحه در مورد آن موضوع موجود است و رقابت بین فروشگاه‌های اینترنتی موجود چقدر سنگین است.

مورد بسیار مهم این است که هیچ وقت همه چیز فروش نیست! افرادی که واقعا قصد دارند یک فروشگاه اینترنتی موفقی داشته باشند با فروش بالا، باید سعی کنند فقط یک گروه و دسته از محصولات را برای فروش انتخاب کنند.

مرحله دوم: شناخت مخاطب هدف

یکی از مراحل اولیه و مهمی که در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه شود شناخت مخاطب هدف است. یعنی اینکه چه کسانی قرار است وارد فروشگاه اینترنتی شوند و محصولات را بخرند؟

برای شناخت مخاطبان هدف خود بهتر است برای آن‌ها پرسونا ساخت. مثلا مخاطبان هدف بین چه رنج سنی هستند؟ محل زندگی‌شان کجاست؟ بیشتر علاقه‌مند به چه محصولاتی هستند؟ چقدر می‌توانند برای خرید محصولات هزینه کنند؟ چرا باید از محصولات فروشگاه استفاده کنند؟ و …

مرحله سوم : انتخاب نام فروشگاه اینترنتی

انتخاب نام فروشگاه اینترنتی هم یکی از مهمترین مراحل در ساخت فروشگاه اینترنتی است. برای اینکه اسم فروشگاه اینترنتی در ذهن مخاطبان بماند باید نامی انتخاب شود که در خور فروشگاه اینترنتی با توجه به موضوع و نوع محصولات باشد. باید نامی انتخاب شود که خاص و جذاب و در عین حال مرتبط به موضوع کاری باشد که همیشه در ذهن مشتریان بماند و سریع فروشگاه اینترنتی را به یاد بیاورند. پس به همین دلیل باید در انتخاب عنوان فروشگاه اینترنتی دقت لازم را داشت.

مرحله چهارم : انتخاب فضای مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی

در مرحله بعد باید به فکر یک میزبان مناسب و مطمئن برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بود. منظور از میزبان همان هاستی است که قرار است فروشگاه اینترنتی روی آن قرار گیرد. بهتر است در انتخاب یک هاست مناسب دقت لازم را داشت چون هاستی که باید برای یک فروشگاه اینترنتی انتخاب شود با یک سایت معمولی فرق می‌کند. گذشته از این باید هاستی انتخاب شود که سرعت و قدرت بالایی داشته باشد.

مرحله پنجم : طراحی ظاهر فروشگاه اینترنتی

در این مرحله نوبت به طراحی و ساخت ظاهر فروشگاه اینترنتی می‌رسد. برای این کار هم راه‌هایی وجود دارد که در ادامه بررسی می‌شود.

برای طراحی فروشگاه اینترنتی نباید شرکت‌های طراحی سایت را فراموش کرد. چون با توجه به امکاناتی که یک فروشگاه اینترنتی دارد باید هزینه‌های بسیار سنگینی را پرداخت. طراحی فروشگاه اینترنتی با یک سایت معمولی یا شرکتی با توجه به امکاناتی که باید داشته باشد بسیار متفاوت است و مسلما هزینه بیشتری در بر خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئو گاید

آموزش سئو

اطلاعات تماس
  • 091597*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی