کد: 139804123821312076

درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه

کد: 139804123821312076

http://bit.ly/2LM3hT4

، تبریز , (اخبار رسمی): با توجه به مطالعات علمی، قارچ‌های دارویی قادر به مبارزه با عفونت حاصل از ویروس پاپیلوما انسانی هستند. در یک مطالعه انسانی، عصاره قارچ توانست این ویروس را در ۹۰ درصد افراد مورد آزمایش از بین ببرد. طبق مطالعات صورت گرفته، قارچ‌ها همچنین می‌توانند سرطان‌های مرتبط با HPV را مهار کنند.

درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه
درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه

ویروس پاپیلوما انسانی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حدود ۱۴ میلیون نفر سالانه در ایالت متحده امریکا به آن آلوده می‌شوند. این ویروس هم در مردان و هم زنان شیوع دارد اما در خانم‌های جوان پس از فعالیت جنسی شیوع بالاتری دارد. زگیل‌های تناسلی جزو مهمترین علائم آنها محسوب می‌شود اما زگیل در سایر قسمت‌های بدن هم می‌تواند وجود داشته باشد.

با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده، بین ۱۰۰-۴۰ نوع از این ویروس وجود دارد که معمولا قابل انتقال هستند. در این میان، نوع ۱۶ و ۱۸ آن بیشترین احتمال ابتلا به سرطان رحم را به دنبال دارند.

با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، با شروع ۵۰ سالگی، ۸۰ درصد خانم‌ها با رابطه جنسی فعال در معرض ابتلا به عفونت حاصل از HPV هستند. HPV-16 حدود ۶۰ درصد سرطان دهانه رحم را ایجاد می‌کند، در حالیکه HPV-18 بین ۱۰-۷ درصد موارد دیگر را شامل می‌شود. تقریبا ۹۰ درصد عفونت‌های HPV بواسطه سیستم ایمنی طی دو سال برطرف می‌شود. با این حال، ۱۰ درصد باقیمانده احتمال بالای ابتلا به سرطان دهانه رحم در خانم‌ها را به دنبال دارد. در خانم‌‌ها، HPV با ابتلا به سرطان پروستات هم در ارتباط است.

تحقیقات بالینی در زمینه تاثیر AHCC قارچ بر HPV

مطالعات دکتر Judith Smith از دانشگاه علوم پزشکی تگزاس و مرکز علمی UT، عصاره یک قارچ دارویی تحت عنوان AHCC را مورد بررسی قرار داد. دکتر Smith در زمینه استفاده از درمان‌های طبیعی در زنان مطالعاتی را انجام داد. AHCC مخفف ترکیبات مرتبط با هگزوز فعال است. این ترکیب عصاره حاصل از میسلیوم قارچ شیتاکه (Lentinula edodes) در کنار سایر قارچ‌های دارویی است.

میسلیوم ساختارهای ریشه مانندی هستند که در محیط کشت در حضور خاک یا در کشت AHCC با عصاره برنج رشد می‌کند. میسلیوم مانند ریشه‌های قارچ هستند. در نوع وحشی، زوائد کوچک آنها تا کیلومتر ا میتواند گسترش یابند.

دکتر Smith و همکارانش در ابتدا مطالعاتی بر روی HPV در محیط آزمایشگاهی انجام دادند، سپس تحقیقاتی بر روی موش‌های مبتلا به این ویروس و به دنبال آن در مورد زنان مبتلا به HPV صورت گرفت. نتایج این مطالعات در یازدهمین کنفرانس بین المللی طب فراگیر در سرطان در شهر هیوستون ارائه شد. در مطالعه انسانی، ۱۰ خانمی که از نظر HPV مثبت بودند، تحت درمان با عصاره میسلیوم قارچ تحت عنوان AHCC قرار گرفتند.

به بیماران ۳ گرم (۳۰۰۰ میلی گرم) از AHCC یک بار در روز به مدت حداقل ۶ ماه داده شد. طی این دوره، ۸ نفر از بیماران HPV منفی را نشان دادند که در ۳ مورد از آنها پس از قطع درمان با AHCC، ویروس از بین رفت ۲ بیمار دیگر به درمان خود ادامه دادند.

دکتر Smith اعلام کرد که AHCC وارد کارآزمایی بالینی فاز ۲ خواهد شد. همچنین در مورد خانم‌های مبتلا به HPV اظهار داشت: «ما تعیین کردیم حداقل ۳ ماه درمان برای این بیماران ضروری است، اما در برخی موارد تا ۶ ماه هم باید تمدید شود. از آنجایی که AHCC یک مکمل تغذیه‌ای بدون هیچ عوارض جانبی بوده و دارای ویژگی‌های تعدیل کنندگی سیستم ایمنی استما تصمیم داریم به مدت ۶ ماه از این ترکیب در کارآزمایی بالینی فاز ۲ استفاده کنیم. این مطالعه، نتایج تحقیقات پیش بالینی ما را تایید می کند.»

تحقیقات پیش بالینی بر AHCC

تحقیقات پیش بالینی دکتر Smith به مطالعات انجام شده بر سلول‌ها در محیط آزمایشگاهی و موش‌ها اشاره دارد. محققان ۵۰ میلی گرم/کیلوگرم AHCC به موش‌های آلوده به HPV16/18 به مدت ۹۰ روز دادند و سپس به مدت ۳۰ روز پیگیری کرده و با موش‌های درمان نشده، مقایسه کردند. نتایج این مطالعه بر روی سلول‌ها نشان داد که ۷ روز درمان با AHCC و سپس ۷ روز عدم درمان، سبب نابودی HPV شد. در موش‌ها هم ۹۰ روز درمان و به دنبال آن ۳۰ روز عدم درمان، موجب از بین رفتن HPV شد. در موش‌های آلوده به ویروسی که تحت درمان قرار گرفتند، سرکوب تومور به طور قابل توجهی مشاهده شد.

درمان HPV  با گانودرما  و دم بوقلمون

انجمن اطلاعات پزشکی فرانسه، مطالعه‌ای بر روی ۴۷۲ بیمار مبتلا به التهاب لثه انجام دادند که از نظر ویروس پاپیلومای انسانی مورد ارزیابی قرار گرفتند. آنها دریافتند ۶۱ بیمار از لحاظ HPV16 یا HPV18 مثبت بودند. ۲۰ نفر از بیماران HPV مثبت به صورت تصادفی انتخاب شده و با قارچ دارویی Laetiporus sulphureus تحت درمان قرار گرفتند. به ۴۱ بیمار دیگر ترکیبی از قارچ دم بوقلمون و گانودرما (گانودرما لوسیدوم) داده شد. بعد از دو ماه، محققان دریافتند که ۸۸ درصد از ۴۱ بیمار تحت درمان با دم بوقلمون و گانودرما از لحاظ HPV منفی شدند. در گروه دیگر، ۵ درصد HPV منفی را نشان دادند.

قارچ‌ها توانایی‌های ضد ویروسی خود را در سایر تحقیقات هم نشان دادند.

سایر قارچ‌هایی که با سرطان HPV مبارزه می‌کنند

این مطالعه توسط موسسه ملی بهداشت عمومی مکزیک و دانشگاه مستقل ملی مکزیک انجام شده و توسط مطالعه دیگری مورد تایید قرار گرفت. در این مطالعه سلول‌های دهانه رحم انسانی آلوده به ویروس پاپیلومای انسانی به همراه سلول‌های سرطانی دهانه رحم مورد آزمایش قرار گرفتند. سلول‌ها با غلظت‌های مختلف عصاره آبی قارچ گانودرما لوسیدوم به صورت هر ۲۴ ساعت مورد بررسی قرار گرفتند.

منابع مختلف قارچ گانودرما لوسیدوم مورد آزمایش قرار گرفتند که یک منبع از چین و دو منبع از مکزیک انتخاب شد. پس از شکست DNA هسته، محققان دریافتند که سه عصاره قارچ گانودرما لوسیدوم رشد سلول‌های سرطانی و آلودگی HPV بین سلول‌ها را متوقف کردند.

در دانشگاه Xinjiang چین در سال ۲۰۱۶، دانشمندان تاثیر عصاره قارچ کما (Pleurotus ferulae) را بر سرطان دهانه رحم HPV مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند عصاره قارچ سبب تقویت پاسخ ایمنی در برابر سلول‌های سرطانی HPV شده و رشد سلول‌های سرطانی را متوقف کردند.

توانایی قارچ‌های دارویی در مبارزه با سرطان به خوبی اثبات شده است. همچنین مطالعات زیادی توانایی AHCC در مهار سرطان را نشان می‌دهند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه می‌توانند به سایت مرجع قارچ‌های خوراکی و دارویی به ادرس ghar.ch مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت مرجع قارچ های خوراکی و دارویی

بزرگترین و کامل ترین مرجع قارچ های خوراکی به همراه آموزش کامل نحوه ی مصرف

منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان