اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808254224313581

بخش اول

توقف نماد و بازگشایی نماد در بورس چیست؟

کد: 139808254224313581

http://bit.ly/2Ktyr01

، اصفهان , (اخبار رسمی): در بازار بورس اوراق بهادار به دلایل متعددی ناظر بازار (سازمان بورس اوراق بهادار) از خرید و فروش سهام جلوگیری می‌کند و اجازه معامله را به سهامداران نمی‌دهد یا به عبارتی نماد معاملاتی متوقف شده است. به این وضعیت توقف نماد گفته می‌شود.

توقف نماد و بازگشایی نماد در بورس چیست؟ (بخش اول)
توقف نماد و بازگشایی نماد در بورس چیست؟

در وضعیت توقف نماد فردی که سهامدار شرکت است نمی‌تواند سهام خود را بفروشد و برعکس اجازه خرید سهام را هم نخواهد داشت تا زمانی که ناظر بازار دستور بازگشایی نماد را صادر کند و وضعیت نماد در حالت مجاز قرار گیرد.

عمداتاً زمانی نماد یک شرکت متوقف می‌شود که رویدادهای حائز اهمیت در خصوص آن شرکت اتفاق افتاده باشد به نحوی که این رویداد بتواند تاثیر عمده‌ای بر قیمت سهام شرکت داشته باشد.

نمادهای معاملاتی در بازار بورس و فرابورس دارای یکی از وضعیت‌های زیر است:

مجاز: در این وضعیت معاملات در سهم بصورت عادی انجام می‌شود و امکان خرید و فروش فراهم است.

مجاز-محفوظ: هنگامی که نماد مدتی است بسته شده ولی در حال بازگشایی است، قبل از بازگشایی نماد در حالت مجاز محفوظ قرار می‌گیرد. در این حالت ارسال سفارش خرید و فروش در نماد قابل انجام است (مانند ساعت پیش گشایش بازار) ولی هیچ معامله‌ای صورت نمی‌گیرد. به محض تایید ناظر بازار و مجاز شدن نماد، سفارشاتی که در نماد مورد نظر ثبت شده قابل معامله خواهد شد.

مجاز-متوقف: در این وضعیت، نماد غیرقابل معامله است و امکان سفارش گیری وجود ندارد نماد شرکت‌ها زمانی در این وضعیت قرار می‌گیرند که یکی از دلایل بسته شدن نماد (که در ادامه اشاره خواهد شد) را دارا باشند.

ممنوع: در این وضعیت سهم قابل معامله نیست (نماد طی همان روز معاملاتی بازگشایی خواهد شد).

ممنوع-متوقف: در این وضعیت سهم قابل معامله نیست و هیچ معامله و دستوری انجام نخواهد شد تا زمان اطلاعیه بازگشایی نما و مجاز شدن آن.

علاقه مندان جهت مطالعه مقالات بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی می‌توانند به بخش مقالات موسسه خانه تدبیر و اندیشه و یا به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه به آدرس www.tadbirhome.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش بورس خانه تدبیر و اندیشه

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است. از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد. جهت اطلاع بیشتر می توانید به وب سایت https://tadbirhome.com مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار