اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809064240211906

آلو بخارا چیست؟ طرز تهیه آلو بخارا و خواص آن

کد: 139809064240211906

https://bit.ly/37JKXCC

، اصفهان , (اخبار رسمی): آلو بخارا چیست و چه خواصی دارد؟ طرز تهیه آلو بخارا چگونه است؟ روش تشخیص آلو با کیفیت چیست؟

طرز تهیه آلو بخارا,آلو بخارا چیست,خواص آلو بخارا زرد,خواص آلو زرد
آلو بخارا چیست و چه خواصی دارد ؟ طرز تهیه آلو بخارا چگونه است ؟ روش تشخیص آلو با کیفیت چیست؟

آلو بخارا نوعی آلویی طلایی رنگ است که معروف به آلو قطره طلا میباشد . خواستگاه آن در مناطق شمال شرقی ، شمال غربی کشور و نواحی کوهستانی برخی از استان های مرکزی میباشد .

وجه تسمیه این نوع آلو به  (بخارا ) به این جهت است که این آلو بیشتر در خراسان کشت میشده و از آن جا معروفیت خود را پیدا کرده .

طرز تهیه آلو بخارا

برای تهیه آن ، آلوی قطره طلا پس از چیده و شسته شدن در دیگ های بزگ ریخته شده و با آب و نمک پخته میشود . به محض قل خوردن از دیگ خارج و روی سطح صافی ریخته میشود تا مقداری با هوا خشک شود و پس از آن بسته بندی میشود .
تولید کنندگان آلو جهت نگهداری از آن برای مدت طولانی دو روش را به کار میگیرند که اکثرا این امر از دید مشتری مخفی میماند.

۱-استفاده از نمک : به علت این که آلو همانند میوه جات دیگر فاسد میشود برای جلوگیری از فساد آن هنگام پختن آلو از نمک استفاده میکنند. این روش طبیعی است و ماده افزودنی غیر از نمک به آلو اضافه نمیگردد.
۲- استفاده از مواد شیمیایی مانند : تیزاب ، سورفات ها ، بنزوآت ها و گاز کربنیک که پس از جوشاندن آلو به آن ها اضافه میشود .

روش تشخیص : اگر آلو به رنگ قهوه ای ، زرشکی یا قهوه ای تیره باشد و طعم آن ترش و نمکی باشد این آلو طبیعی است .دقت کنید که آلوی طبیعی طعم خالص آلو را ندارد و باید کمی شوری احساس شود.
اگر آلو به رنگ زرد یا قهوه ای روشن باشد و فقط طعم آلوی بدون نمک احساس شود امکان این که مواد افزودنی مضر در آن باشد زیاد است .

پیشگیری و کنترل فشار خون

آلو بخارا برای کنترل فشار خون بسیار مؤثر است .به حدی که اگر فشار خون بالایی نداشته باشید و ۲۰ عدداز آن بخورید احساس بی حالی ، خستگی و سرگیجه میکنید.که این از شدت تأثیر این آلو بر فشار خون است . کسانی که فشار خون بالا دارند میتوانند برای کنترل آن هر روز صبح مقداری از آلو بخارا مصرف کنند .

پیشگیری و درمان یبوست

آلو بخارا برای پیشگیری و درمان یبوست مؤثر است. افراد باردار و آنهایی که زمان وضع حملشان نزدیک است با مصرف مداوم آن یبوستشان کنترل شده و پس از مدتی رفع میشود. ولی مصرف زیاد و بیش از حد آلو بخارا برای افراد باردار میتواند مضر باشد زیرا باعث افت فشار خون و یا اسهال شود.

تنظیم مزاج بدن و چربی کبد

برای تنظیم مزاج و پاکسازی کل سیستم های بدن استفاده از آلو بخارا و انجیر توصیه میشود .به این صورت که ۱۰ عدد آلو و ۱۰ عدد انجیر در آب خیسانده شده و هر روز صبح این تعداد آلو و انجیر تا ۱۵ روز مصرف شود . این کار موجب پاکسازی خون ، پوست ، کبد و دستگاه گوارش میشود.

کمک به رفع کم خونی

این آلو سرشار از آهن است . این از تغییر رنگ آلو به زرشکی و قهوه ای تیره پس از مدتی معلوم میشود که نوعی اکسید با هوا صورت میگیرد. مصرف مداوم آن میتواند به رفع کم خونی کمک کند.

سرشار از ویتامین C

ویتامین C موجود در آلو  سبب جذب بیشتر آهن میشود و مقاومت بدن در برابر عفونت را بالا میبرد.

پیشگیری و مقاومت در برابر سرطان :

ویتامین A و آنتی اکسیدان دو عاملی هستند که مقاومت بدن در برابر سرطان را افزایش میدهند و رادیکال های آزاد را خنثی میکنند. آلو بخارا این دو عامل ضد سرطان را در خود دارد و مصرف مداوم آن میتواند مقاوت بدن در برابر سلول های سرطانی را افزایش دهد.

وجود اسید فولیک و کلسیم

این نوع آلو حاوی کلسیم و اسید فولیک است. کلسیم برای تقویت استخوان ها و اسید فولیک برای متابولیسم (سوخت و ساز بدن) ، رشد سلول و رفع کم خونی تأثیر بسزایی دارد.

برای خرید آلو بخارا از خوشه چین کلیک کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

امروزه با توجه به اینکه کالا و اقلام مورد نیاز به صورت اینترنتی در دسترس مردم میباشد و هر شخص میتواند کالای مصرفی خود را بدون صرف وقت وهزینه درب منزل تحویل بگیرد ، ما فروشگاه خوشه چین را در راستای ارائه برترین محصولات غذایی و کشاورزی تاسیس کردیم تا بدون واسطه و مناسب ترین قیمت ، برترین ها را در دسترس شما قرار دهیم تا خریدی مطمئن ، راحت و بدون دغدغه داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی