اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907194694814581

راهنمایی برای مبتدیان

وردپرس چیست؟

کد: 139907194694814581

https://bit.ly/2SPpylf

، تهران , (اخبار رسمی): وردپرس ساده ترین و محبوب ترین راه برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ یا حتی ساختن یک فروشگاه اینترنتی همه فن حریف است.

وردپرس چیست؟ راهنمای مبتدیان
وردپرس چیست؟

وردپرس چیست؟ در اصل، وردپرس ساده ترین و محبوب ترین راه برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ یا حتی ساختن یک فروشگاه اینترنتی همه فن حریف است. در واقع، بیش از 37.6 درصد از کل وب سایت های موجود در اینترنت با استفاده از وردپرس ساخته شده اند. بله، از هر چهار وب سایتی که بازدید می کنید یکی از آنها احتمالاً توسط وردپرس طراحی شده است.

از لحاظ فنی، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای اوپن سورس است که مجوز GPLv2 را دارد به این معنی که هر کسی می تواند رایگان از این نرم افزار استفاده کند و با توجه به نیاز خود آن را تغییر یا توسعه دهد. سیستم مدیریت محتوا اساساً ابزاری است که مدیریت جنبه های مهم وب سایت شما – مانند محتوا – را بدون نیاز به دانستن برنامه نویسی فراهم می کند.

در نهایت وردپرس ساخت یک وب سایت را برای همه ی افراد آسان کرده است حتی کسانی که کمترین اطلاعی از برنامه نویسی و مسائل فنی ندارند.

با استفاده از وردپرس چه نوع وب سایت هایی را می توان ساخت؟

سالها پیش، وردپرس تنها ابزاری برای ساخت وبلاگ بود. امروزه به لطف تغییر در کد هسته اصلی و همچنین منابع گسترده افزونه ها و قالب های وردپرس، می توانید هر نوع وب سایتی را با وردپرس ایجاد کنید. به عنوان مثال، وردپرس نه تنها تعداد زیادی از سایت های تجاری و وبلاگ ها را پشتیبانی می کند، بلکه محبوب ترین راه برای ایجاد فروشگاه تجارت الکترونیک نیز هست.

با وردپرس می توانید:

  • وب سایت های تجاری
  • فروشگاه های تجارت الکترونیکی
  • وبلاگ ها
  • نمونه کارها
  • سوابق کاری و تحصیلی
  • انجمن ها
  • شبکه های اجتماعی
  • سایت های عضویت

و تقریباً هر چیز دیگری که بخواهید در قالب یک وب سایت راه اندازی کنید.

چه تفاوتی بین WordPress.org و WordPress.com وجود دارد؟

WordPress.org یا وردپرس خود میزبان، وب سایت اصلی وردپرس است که شما میتوانید آخرین نسخه وردپرس را رایگان دانلود کنید و همچنین به مخزن پلاگین ها و قالب های رایگان وردپرس دسترسی دارید. WordPress.com یک سرویس غیر انتفاعی است که تحت وردپرس ساخته شده است و به شما این امکان را می دهد که به صورت رایگان و با پلن های پیشرفته پولی وب سایت یا وبلاگ خود را با زیر دامنه wordpress.com  ایجاد کنید.

بیشتر مواقع، وقتی مردم می گویند “WordPress” ، منظور آنها WordPress خود میزبانی شده در WordPress.org است. اگر می خواهید واقعاً صاحب وب سایت خود باشید ، WordPress.org که خود میزبان است تقریباً بهترین گزینه است. برای شروع کار با وردپرس خود میزبان تنها کاری که باید انجام دهید خرید هاست وردپرس و نام دامنه است.

چه کسی وردپرس را ساخته است و چه مدت است که وجود دارد؟

وردپرس به عنوان یک پروژه مستقل از سال 2003 ایجاد شده است و منشأ آن یک پروژه قبلی به نام b2 / cafelog است. وردپرس یک نرم افزار اوپن سورس است که امروزه توسط یک جامعه عظیم از مشارکت کنندگان و توسعه دهندگان ساخته شده است.

اما اگر بخواهیم به ریشه های آن بازگردیم، هسته اصلی آن در همکاری بین Matt Mullenweg و Mike Little بود. از آن زمان ، Matt Mullenweg تا حد زیادی چهره وردپرس شد. او همچنین بنیانگذار Automattic است، که شرکتی در پشت سرویس سودآور WordPress.com است.

تاریخچه وردپرس بین تاسیس آن به عنوان یک پلت فرم وبلاگ در سال 2003 و امروز یک تاریخ طولانی است اما کافی است بگوییم که وردپرس توسعه پیدا کرده و به لطف همکاران و جامعه عظیم خود به محبوب ترین راه حل برای ایجاد هر نوع وب سایتی تبدیل شده است.

چه کسانی از وردپرس استفاده می کند؟

وردپرس توسط افراد، مشاغل بزرگ و همه نوع افرادی در این میان استفاده می شود.

یادداشت: ما از وردپرس استفاده می کنیم! بنابراین سایتی که در حال حاضر مشاهده می کنید توسط وردپرس طراحی شده است.

بسیاری از اشخاص معروف دیگر نیز از وردپرس استفاده می کنند. در اینجا برخی از نمونه های مورد علاقه مجموعه وردپرس ماشین وجود دارد:

  • Whitehouse.gov: وب سایت کاخ سفید با وردپرس ساخته شده است.
  • مایکروسافت: مایکروسافت از وردپرس برای وبلاگ رسمی خود استفاده می کند.
  • همچنین از WordPress برای وبلاگ محصولات خاص مانند Windows و Skype استفاده می شود.
  • رولینگ استونس: حتی گروه های موسیقی معروف وردپرس را دوست دارند! وب سایت Rolling Stones کاملاً توسط وردپرس طراحی شده است.

چرا باید از وردپرس استفاده کنید؟

بیش از 37.6 درصد از کل وب سایت های اینترنتی از وردپرس استفاده می کنند. از جمله اشخاص مشهوری مانند کاخ سفید و مایکروسافت. اما شما چطور؟ چرا باید از وردپرس استفاده کنید؟ مهم نیست که چه نوع وب سایتی ایجاد کنید، دلایل زیادی برای استفاده از وردپرس وجود دارد. در اینجا برخی از مهمترین دلایل آورده شده است:

  • وردپرس رایگان و متن باز است.

یکی از بزرگترین مزایای وردپرس این است که این نرم افزار رایگان و منبع باز است. اگرچه برای هاست و دامنه هزینه کمی باید پرداخت کنید، اما هرگز برای استفاده از نرم افزار وردپرس هزینه ای پرداخت نمی کنید.

  • فراتر از آن ، همچنین می توانید افزونه ها و قالب های اوپن سورس زیادی را برای توسعه وب سایت خود پیدا کنید.
  • وردپرس قابل توسعه است. حتی اگر توسعه دهنده نباشید، به راحتی می توانید وب سایت خود را به لطف اکوسیستم گسترده تم ها(قالب ها) و افزونه های(پلاگین ها) وردپرس توسعه دهید.

قالب ها ظاهر وب سایت شما را تغییر می دهند. پلاگین ها در وهله اول نحوه عملکرد وب سایت شما را تغییر می دهند. پلاگین ها می توانند چیز کوچکی باشند، مانند فرم تماس با ما، یا عظیم مانند ایجاد فروشگاه تجارت الکترونیک. در حال حاضر ، بیش از 50،000 افزونه وردپرس رایگان و 5000 تم رایگان وردپرس و همچنین تعداد زیادی گزینه دیگر وجود دارد. پس شما گزینه های زیادی دارید!

  • نصب وردپرس آسان است: فکر می کنید برای ایجاد وب سایت خود باید استاد برنامه نویسی باشید؟ نه! تنها اگر می توانید روی چند دکمه کلیک کنید، می توانید وردپرس را نصب کنید.

این مطلب را در سایت وردپرس ماشین مطالعه کنید

خرید هاست وردپرس تخصصی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وردپرس ماشین

وردپرس ماشین ارئه دهنده سرویس هاست وردپرس به صورت تخصصی و حرفه ای میباشد...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]