اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910024828713477

مهم‌ترین مهارت‌های شغل‌یابی چه هستند؟

کد: 139910024828713477

https://bit.ly/3oLALlr

، تهران , (اخبار رسمی): مهارت‌های شغل یابی مهارت‌های بسیار گسترده‌ای هستند که به شما در مسیر یافتن شغل دلخواه‌تان بسیار کمک خواهند کرد. در این مقاله راجع به این مهارت‌ها و اهمیت یادگیری آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

مهمترین مهارتهای شغل یابی چه هستند؟
چراغ

سایت آموزش چراغ، نسل جدیدی از پلتفرم‌های آموزش و کاریابی است که با تلفیق خدمات آموزش و کاریابی تمام مهارت‌های شغل یابی پیش از ورود به بازار کار را به شما خواهد آموخت.

یکی از سوالات مهمی که برای اغلب فارغ‌التحصیلان پیش می‌آید، این است که چطور کار پیدا کنند؟ همچنین افراد شاغل که مشغول فعالیت در بازار کارند، می خواهند بدانند چطور می‌توانند کار بهتری پیدا کنند؟ کارجویان در پی این هستند که بدانند چطور مسیر شغلی خودشان را در کل زندگی مدیریت کنند؟

دوست عزیز! مهارت کاریابی صرفاً این نیست که شما رزومه‌ای از خودتان تهیه کنید و آن را به صورت موازی برای شرکت‌های مختلف که فرصت‌های شغلی خودشان را ارائه داده‌اند، ارسال نمایید. مهارت کاریابی مهارت بسیار گسترده‌ای است و شامل شناخت خود و کسب مهارت‌های لازم جهت استخدام شدن در شغل متناسب، رزومه‌نویسی، تکنیک‌های موفقیت در مصاحبه‌ی استخدامی و مواردی از این دست می‌باشد. در این مقاله راجع به مهم‌ترین مهارت‌های شغل یابی که برای پیدا کردن شغل مناسب باید توسط تمام افراد کارجو به کار گرفته شود، صحبت خواهیم کرد.

شناخت خود و کسب مهارت‌های لازم خودسنجی و خود ارزیابی، اولین مهارت از مهارت‌های شغل یابی است. پیش از آن‌که برنامه‌ریزی شغلی را شروع کنید، در اولین گام باید یک ارزیابی دقیق بر روی بر روی شخصیت حرفه‌ای و برنامه‌های شخصی خود داشته باشید. در این ارزیابی مواردی همچون توانایی‌های ارتباطی، هوش، خلاقیت، نظم، نشاط، فداکاری، روحیه کار تیمی، انعطاف، روحیه‌ی ریسک‌پذیری، مهارت و زرنگی، رفتار، صداقت، روحیه‌ی مباحثه، مسئولیت، وقت‌شناسی و... مطرح می‌شود. پس از آنکه علایق خود را شناختید، سعی کنید برای خودتان یک مزیت رقابتی بسازید. شما باید بدانید که چه توانایی‌های در شما وجود دارد که از دیگران متمایزتان می‌کند. برای مثال فرض کنید که می‌خواهید در حوزه‌ی بازاریابی و فروش وارد بازار کار شوید. دانش زبان انگلیسی و یا آشنایی با ابزارهای نوین بازاریابی و آی‌تی بیس می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای شما به شمار آید و می‌توانید به کمک آن بهترین فرصت‌های شغلی را تصاحب کنید.

پس از آن‌که شخصیت، علایق و توانایی‌هایتان را کشف کردید، بررسی کنید که آیا توانایی‌ها و استعدادهای شما مورد نیاز بازار کار هست یا خیر؟ باید به طور دقیق بررسی کنید که در بازار کار چه مهارت‌هایی از شما خواسته می‌شود. برای این کار می‌توانید آگهی‌های استخدام در حوزه‌ی کاری خود را مرتباً مورد بررسی قرار دهید. با این کار خواهید دید که در آگهی‌ها برای هر حوزه‌ی کاری مهارت‌هایی ذکر شده است. برای این‌کار توصیه می‌شود تا در یکی از سایت‌های استخدامی که فرصت‌های کاری را برای شما ارسال می‌کنند عضو شوید. هر روز فرصت‌های شغلی که در حوزه‌ی خودتان منتشر می‌شود برایتان ارسال خواهد شد. حالا می‌دانید که باید به دنبال یادگیری چه مهارت‌هایی بروید. می‌توانید از طریق شرکت در کلاس‌های حضوری، وبینارها، سمینارها و استفاده از آموزشهای تخصصی آنلاین به کسب این مهارت‌های ضروری بپردازید.

مهارت رزومه‌نویسی، از مهم‌ترین مهارت‌های شغل یابی رزومه‌نویسی از مهم‌ترین مهارت‌های شغل یابی می‌باشد که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. بسیار پیش آمده که افرادی برخلاف داشتن استعداد و شایستگی‌های فراوان، تنها به دلیل نگارش رزومه‌ی غلط و غیراصولی، شانس استخدام در فرصت شغلی دلخواه‌شان را از دست داده‌اند. رزومه متنی از سوابق، تحصیلات و فعالیت‌های شما می‌باشد که در ضمن ساده بودن، کاملاً شفاف و استاندارد طراحی شود. با رعایت اصول و نکات لازم در زمینه‌ی رزومه‌نویسی می‌توانید از همان ابتدا نظر کارفرمایان و متولیان امر استخدام را جلب نمایید.

تکنیک‌های مصاحبه شغلی را بیاموزید مصاحبه‌ی شغلی هم یکی دیگر از مهارت‌های شغل یابی می‌باشد که باید تکنیک‌های لازم برای موفقیت در آن را بیاموزید. برای داشتن یک مصاحبه‌ی کاری موفق باید از هر جهت آماده باشید تا بتوانید شانس خود را برای تصاحب جایگاه شغلی دلخواه‌تان افزایش دهید. شما با انجام یک مصاحبه‌ی حرفه‌ای می‌توانید به کارفرما نشان دهید که به عنوان عضوی از سازمان می‌توانید به مشکلات جاری در سازمان کمک کنید. پیش از مصاحبه راجع به شرکت مورد نظر تحقیق کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که شما از اشتیاق‌تان برای کار در یک مجموعه بگویید، اما حتی ابتدایی‌ترین اطلاعات را از آنجا  نداشته باشید. مهارت‌هایتان را با نیازمندی‌های شغل موردنظر بسنجید و به ارتباطات و پوشش خود نیز دقت کنید.

کجا می‌توان تمام مهارت‌های شغل یابی را آموخت؟

امروزه، پیدا کردن یک منبع آموزشی خوب که تمام مطالب و محتواهای کارآمد برای استخدام و کاریابی را به صورت یک جا در اختیارتان قرار دهد در میان انبوهی از منابع کار تقریباً دشواری خواهد بود. سایت آموزش چراغ، نسل جدیدی از پلتفرم‌های آموزش و کاریابی می‌باشد که با تلفیق خدمات آموزش و کاریابی تمام مهارت‌های شغل یابی پیش از ورود به بازار کار را به شما خواهد آموخت. این سامانه به سبب تعامل پایدار با شرکت‌ها بهتر از هر کس دیگری می‌داند که مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان برای جذب و استخدام نیرو چه هستند. کارجویان با بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی چراغ، به تمام مهارتی که برای کار و سرمایه‌گذاری حرفه‌ای نیاز دارند، دست خواهند یافت.

 آموزش آنلاین بورس و دیگر دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی ارائه شده در چراغ از بالاترین سطح آموزشی برخوردار هستند و یاری‌گر شما در جهت پیدا کردن شغل مناسب و ارتقای جایگاه شغلی و کسب درآمد هستند. چراغ با آموزش مهارت‌های شغل یابی برای ورود به بازار کار همراه شماست و هرآنچه که برای یک زندگی شغلی حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری اصولی نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چراغ

چراغ جامع‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه کاریابی، آموزش و استخدام هوشمند در ایران است. این سامانه با هدف رفع نیازهای افراد و شرکتها در زمینه استخدام و کاریابی، خدماتی جامع و منحصربه‌فرد در سطح کشور ارائه می‌دهد. در چراغ به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید رزومه خود را در قالب محتوای متنی ساخته و برای معتبرترین شرکت‌ها و سازمان‌های کشور ارسال نمایید. حوزه فعالیت چراغ محدود به یک سامانه کاریابی صرف نیست؛ در چراغ می‌توانید از جدیدترین دوره‌های آموزشی نیز بهره‌مند شوید؛ این دوره‌ها در قالب فایل‌های ویدئویی ارائه می‌گردند.

اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام