اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002075104716321

نحوه کشت زعفران ارگانیک در مزارع کشاورزی

کد: 140002075104716321

https://bit.ly/3xoHupU

، تهران , (اخبار رسمی): خرید زعفران ارگانیک و اصیل امری است که تمامی خریداران به دنبال آن هستند. اما بسیاری اوقات افراد سودجو با به کار بردن تکنیک‌های غیراخلاقی، زعفران تقلبی را به جای زعفران اصل به فروش می‌رسانند. تقلب‌ها معمولا پس از کشت زعفران انجام می‌شوند و در بسیاری از موارد تشخیص آن‌ها برای خریداران ممکن نیست.

نحوه کشت زعفران ارگانیک در مزارع کشاورزی
خرید زعفران ارگانیک

با افزایش روزافزون محصولات مملو از مواد شیمیایی و نگه‌دارنده، استفاده از محصولات کاملا طبیعی موضوعی است که هر کسی از آن استقبال می‌کند. چرا که محصولات ارگانیک نقش پررنگی در حفظ محیط زیست و سلامت مصرف‌کنندگان بر عهده دارند. زعفران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خرید زعفران ارگانیک دغدغه افراد بسیاری است که متاسفانه گاهی ممکن است به دلایل مختلف محقق نشود. در این مطلب قصد داریم شما را با روش کاشت زعفران ارگانیک و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. تا پایان همراه ما باشید تا دیگر دغدغه خرید زعفران ارگانیک را نداشته باشید.

زعفران ارگانیک چیست؟

شاید تصور کنید همین که زعفرانی منشا طبیعی داشته باشد، می‌توان آن را ارگانیک نامید. در حالی که این تنها نیمی از ماجراست. زعفران ارگانیک، زعفرانی است که در هیچ یک از مراحل کاشت، داشت، برداشت، جمع‌آوری و بسته‌بندی آن از هیچ‌گونه سم و کود شیمیایی و همچنین ترکیبات اصلاح شده ژنتیکی استفاده نشده باشد. با خرید زعفران ارگانیک، علاوه بر تضمین سلامت خود و خانوادتان می‌توانید گامی در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌های محیطی بردارید. این کار از لحاظ اجتماعی نیز تاثیرات مثبتی همچون افزایش اشتغال و استفاده از نهاده‌های غیروارداتی به همراه خواهد داشت.

نحوه کاشت زعفران ارگانیک

زعفران، گیاهی گرمسیری است که مناطقی با آب‌وهوای نسبتا معتدل برای رشد آن ایده‌آل است. از آن‌جایی که بسیاری از فرآیندهای تولید زعفران هنوز هم به شیوه سنتی انجام می‌گیرد، پتانسیل این گیاه برای تولید ارگانیک نسبت به دیگر محصولات بیشتر است. هرچند که در حال حاضر زعفران ارگانیک بخش زیادی از بازار را به خود اختصاص نداده است. اما روش کاشت زعفران ارگانیک چگونه است؟

ابتدا در پاییز یا زمستان زمین مورد نظر را شخم عمیق می‌زنند و پس از آن نوبت به انتخاب پیاز زعفران می‌رسد. با انتخاب پیاز مرغوب و فرا رسیدن زمان مناسب کاشت (از مرداد تا اوایل آبان ماه) کاشت زعفران آغاز می‌شود. در کاشت به روش ردیفی، در یک ردیف به وسیله بیل تعداد مشخصی چاله می‌کنند و تعدادی پیاز را در عمق مورد نظر قرار می‌دهند. نکته مهم آن است که سر پیازها باید حتما رو به بالا قرار گیرد. در پایان نیز سطح زمین را صاف کرده و زمین را تا زمان آبیاری پاییزه رها می‌کنند.

حال نوبت به استفاده از کود می‌رسد. اینجاست که مزایای خرید زعفران ارگانیک مشخص می‌شود. به جای استفاده از انواع آفت‌کش‌های شیمیایی در فرایند کشت زعفران، برای کنترل آفات و بیماری‌ها از کودهای بیولوژیکی و روش‌های غیرشیمیایی همچون تله‌های مکانیکی، کنترل بیولوژیک، آبیاری غرقابی و… استفاده می‌شود. این کار علاوه بر حفظ سلامت و کیفیت زعفران، در کاهش علف‌های هرز نیز موثر است. زعفران احتیاج به آب زیادی ندارد و تنها یک بار آبیاری پس از کاشت کافی است. پس از آبیاری سله‌شکنی انجام شده و اوایل آبان ماه زمان برداشت فرامی‌رسد. برداشت پیش از طلوع آفتاب آغاز می‌شود و تا ساعت 9 صبح ادامه می‌یابد.

زعفران عطرین: بهترین مرجع خرید زعفران ارگانیک

شاید تصور کنید که با وجود این حجم از زعفران تقلبی، خرید زعفران ارگانیک تقریبا غیرممکن است. اما این تصور اشتباه است. چرا که به سادگی و با کمی جستجو می‌توان مرجع معتبری برای خرید زعفران اصل و ارگانیک پیدا کرد. در حال حاضر برندهای معتبر زیادی در زمینه فروش زعفران فعال هستند. فروشگاه اینترنتی زعفران عطرین یکی از این برندهاست که امکان خرید زعفران ارگانیک را برای مشتریان خود فراهم نموده است. زعفران عطرین، محصولات ارگانیک خود را مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید کرده و پس از دریافت تاییدیه آزمایشگاه‌های تخصصی، آن‌ها را به دست مشتری می‌رساند. از آن‌جایی که محصولات زعفران عطرین زیر نظر کارشناسان صنایع غذایی تولید می‌شود، می‌توانید از کیفیت و سلامت آن‌ها اطمینان داشته باشید. نشان سیب سبز این محصولات نیز شاهدی بر این مدعاست. کافی است به وبسایت زعفران عطرین مراجعه و تنها با چند کلیک، محصول زعفرانی مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زعفران عطرین

ما در شرکت بهین عطرین زر ” برند عطرین” ، با نگاه به دنیای واقعی، تصمیم بر این گرفتیم تا در کنار یکدیگر این قصه‌ها را برای شما زنده کنیم، قصه‌‌هایی که امروز یادآور روزهای گذشته‌ای هستند که اجداد ما در آن بسیار نقش داشته‌اند. نگه‌داری از این گیاه ارزشمند از 3500 سال قبل یکی از مهم‌ترین کارهایی بوده که اجداد ما به‌یادگار گذاشته‌اند. خرید زعفران (atrinsaffron.com) را از زعفران عطرین تجربه کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی