اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004275334115816

زانو جوشی مانیسمان بنکن - دیجی پایپ

کد: 140004275334115816

https://bit.ly/36J5vMl

، تهران , (اخبار رسمی): اتصالات بنکن از جمله اتصالاتی می باشند که آلیاژ ساخت آنان کربن استیل بوده و روش ساخت اتصالات مانیسمان بنکن بدون هیچ گونه درز جوشی در بدنه آنان می باشد که این اتصالات معروف به اتصالات مانیسمان می باشد که از آنها به زانو و سه راهی بنکن میتوان اشاره کرد که برای تغییر جهت جریان مورد استفاده قرار میگیرد.

زانو جوشی مانیسمان بنکن - پایپ کالا
زانو مانیسمان بنکن

اتصالات لوله

اتصالات لوله به تجهیزاتی گفته می شوند که در سیستم لوله کشی، برای تغییر جهت، انشعاب یا تغییر قطر لوله مورد استفاده قرار می گیرند.
انواع مختلفی اتصالات لوله در سایزهای گوناگون وجود دارد که پرکاربرد ترین آن ها عبارتند از:

  • زانو جوشی مانیسمان بنکن
  • سه راهی مانیسمان بنکن
  • تبدیل مانیسمان جوشی بنکن
  • کپ مانیسمان بنکن
  • بوشن مانیسمان بنکن

بنکن چیست؟
بنکن نام یا برند تجاری شرکت تولید کننده اتصالات BENKAN در کشور ژاپن می باشد که در سال ۱۹۴۷ در زمینه لوله و اتصالات مانیسمان شروع به کار نمود.

اتصالات بنکن BENKAN یا اتصالات مانیسمان بنکن مطابق استاندارد ASME B16.9 با جنس فولاد A234 WPB در سیستم لوله کشی صنعتی برای انشعاب گیری، انحراف مسیر، تغییر سایز لوله یا مسدود کردن و غیره با نوع اتصال جوش به لوله در کاربری های مختلف استفاده می شود.

زانو مانیسمان بنکن

زانو مانیسمان یکی از اتصالات آهنی فولادی است  و وظیفه هدایت جریان آب به بخش‌های مختلف سیستم را دارد.

زانو جوشی بنکن برای انحراف مسیر در سه زاویه ۴۵، ۹۰، ۱۸۰ درجه ای با دو شعاع کوتاه و شعاع بلند  مطابق استاندارد ASME B16.9 با جنس فولاد با گرید A234 WPB با ضخامت های مختلف تولید می گردد.

روش تولید زانو مانیسمان

همانطور که از نام مانیسمان مشخص است، زانو مانیسمان بدون هیچ گونه درز جوشی در بدنه آن و از لوله مانیسمان تولید می‌شود. درز جوش بر روی بدنه زانو باعث پایین آمدن تحمل فشار و دما در نقاط جوشکاری شده می‌شود ولی زانو مانیسمان به علت نداشتن هیچ‌گونه درز جوشی در سرتاسر بدنه آن دارای قابلیت تحمل دمایی و فشاری بالا است.

روش تولید مانیسمان به صورت قالب بدین صورت است که لوله مانیسمان را در طول‌های مساوی برش داده و سپس با عبور از قالب و با دمای بالایی که در قالب وجود دارد زوایای ۹۰ و ۴۵ درجه را به خود می‌گیرد.

انواع زانویی مانیسمان بنکن:

  1. زانویی ۴۵ درجه بنکن
  2. زانویی ۹۰ درجه بنکن
  3. زانویی ۱۸۰ درجه بنکن

هر سه نوع زانویی های فوق در مدل شعاع بلند موجود می باشند ولی تنها زانویی ۹۰ درجه و ۱۸۰ درجه در مدل شعاع کوتاه موجود بوده و تولید می شوند.

ضخامت زانو مانیسمان بر چه اساس می باشد؟
در هر یک از سایزها، زانو مانیسمان دارای چند ضخامت می باشد که با توجه به نوع طراحی و فشار- دما این ضخامت مشخص می شود. ضخامت ها با یک عدد بی بعد (Sch(Schedule مشخص می شود و بدین صورت می باشد که در جدول استاندارد، Sch 20، Sch 40، Sch STD، Sch SGP، Sch 80 و... وجود دارد. هر کدام از این اعداد دارای ضخامتی مشخص در یک سایز مشخص می باشند و بدین صورت می باشد که هرچه اعداد کنار Sch بزرگتر شود ضخامت بیشتر می شود و با توجه به همین نکته ضخامتSch 80 از ضخامت Sch 40 بیشتر می باشد.

برای خرید اتصالات مانیسمان بنکن ، می توانید بدون مراجعه حضوری،تنها از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی پایپ خرید خود را انجام دهید. 

لیست قیمت اتصالات جوشی مانیسمان بنکن در وبسایت دیجی پایپ موجود است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی پایپ

دیجی پایپ نمایندگی شیرآلات چدنی فاراب عاملیت فروش ارتعاشات صنعتی ایران اتصالات برنجی کیزایران لوله و اتصالات پلیمرگلپایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]