اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007015446817214

خرید تجهیزات استوک ابزاردقیق؛ خطایی مهلک که کسب و کارتان را نابود می‌کند!

کد: 140007015446817214

https://bit.ly/3zGJJFd

، تهران , (اخبار رسمی): سنسورها و تجهیزات ابزاردقیق عمر مفید معینی دارند و برخی از آنها مثل دتکتور گاز که عمر سنسور از زمان تولید محدود است حتی اگر در محیطی با درجه حرارت و رطوبت کنترل شده نگهداری شوند، عمر مفید آنها به مرور زمان کاهش می یابد، بنابراین قطعات یدکی سنسور دتکتور گاز برای نگهداری طولانی مدت مناسب نیستند

خرید تجهیزات استوک ابزاردقیق؛ خطایی مهلک که کسب و کارتان را نابود می‌کند!
خرید تجهیزات استوک و تعمیری ابزاردقیق؛ خطایی مهلک که کسب و کارتان را نابود می‌کند!

با درنظر گرفتن توضیحات داده شده و در بهترین حالت اگر سنسور، ترانسمیتر، سطح سنج و لول سوئیچ استوک بدون کارکرد بخریم(که احتمالش 1 درصد است) باز هم ممکن است عوامل محیطی مثل رطوبت، گرد وخاک، ضربه‌های ناخواسته، دما و فشار عملکرد و کارایی آن سنسور را بسیار کاهش دهد و چند ماهی بیشتر برایمان کار نکند.

حال اگر سنسور موردنظر تعمیری و یا کارکرده باشد(مطمئنا فروشنده این مطلب که آن قطعه تعمیر شده است را برایتان بازگو نخواهد کرد)، نه تنها خرید آن تجهیز ابزار دقیق اقتصادی و مقرون بصرفه نیست، بلکه به سیستم تولید و در برخی موارد به منابع انسانی ضربه های جبران ناپذیری وارد میکند.

این امر باعث وارد آمدن خسارات جانی و مالی از قبیل هزینه‌ی تعمیر و خرید مجدد همان تجهیزات به علت خرابی‌های ناشی از ناکارآمدی سنسور استوکی که در وهله‌ی اول به خاطر صرفه جویی خریداری شده بودند، می‌شود..

ناگفته نماند تاخیر به وجود آمده به خاطر تعمیر یا جایگزینی این تجهیزات استوک یا کارکرده، بسیار بیشتر از ما به التفاوت جنس استوک نسبت به جنس نو و اصلی، به کارخانجات و صنایع ضربه خواهد زد. همین مسئله به خودی خود برای منصرف کردن صاحب هر کسب و کاری از خرید جنس استوک کافیست!

مثلا نظر شما را به تجربه یکی از مهندسین شاغل در کارخانه تولید شیشه فلوت در زمینه خرید چندین مورد تجهیزات ابزار دقیق استوک جلب میکنم:

در ابتدا جهت تشخیص سطح مخزن بچ شارژر کوره، لول سوئیچ خازنی استوک نصب شده بود. به دلیل ناکارآمدی و خرابی نابهنگام سطح سنج و پایرومتر، آن هم در شیفت شب، ورود مواد اولیه به کوره قطع شده و این موضوع باعث افزایش دمای کوره به بالای 1530 درجه ی سانتیگراد و افزایش انفجاری فشار وارده به کوره شد. این موضوع در نهایت سبب شد در آجرهای نسوز دیواره و سقف کوره ترک ایجاد شود.

نتایج حاصل از حادثه، یک فاجعه‌ی تمام عیار بود. خرابی ایجاد شده منجر به اختلال بیش از 8 ساعته در خط تولید و در پی آن ضرر 250 میلیون تومانی در طی فقط یک شیفت (جدا از هزینه ی جایگزینی تجهیزات!) شد. جدا از ضرر مالی، این موضوع سبب ایجاد جو استرس و فشار روانی شدید به پرسنل تولید و بیشتر از آن به واحد ابزار دقیق و مکانیک آن کارخانه شد که بازدهی تولید را حتی تا چند روز بعد از سانحه، دچار اختلال کامل ساخته بود.

اینها تنها بخشی از توجه نکردن به خرید از طرف واحد تدارکات و پشتیبانی خرید یک کارخانه تولیدی را نشان می‌دهد که علاوه بر وقفه در امر تولید، باعث خسارت هنگفت در امر تعمیر و جایگزینی تجهیزات از بین رفته گردید. اینگونه خسارات جانی و مالی جبران ناپذیر، هر کارخانه یا کسب وکار دیگری را که به فکر خرید جنس استوک و ارزان باشد، تهدید می‌کند.

اما چرا خرید و استفاده از تجهیزات ابزار دقیق کارکرده و یا استوک تا این حد خطرناک و غیرعاقلانه است؟ پاسخ ساده است: اکثر اجناس استوک موجود در بازار ایران بصورت تعمیری، رنگ شده و حتی در اغلب موارد تازه سازی شده هستند! این تجهیزات که در اغلب استوک فروشی های بازار لاله زار تهران و یا شهرستانها در ویترین های رنگارنگشان تزئین شده‌اند، در حقیقت مثال عینی ضرب المثل معروف: طرف گنجشک را رنگ می‌کنه و جای قناری می‌فروشه هستند!

حال، با درک این موضوع که خرید تجهیزات استوک و کارکرده تا چه میزان می‌تواند برای کسب و کار مضر باشد، یک سوال همچنان پاسخ داده نشده است: چگونه میتوان جنس را بصورت اورجینال و تضمینی و نه به صورت استوک و تعمیری خریداری کرد؟ بیایید پاسخ را با هم بررسی کنیم.

در سطح دنیا برندهای معروف و بی نظیری در زمینه تولید تجهیزات ابزاردقیق و سنسور‌ها و ترانسمیتر‌های با کیفیت با بروزترین تکنولوژی‌ها وجود دارند از قبیل:

  • اندرس هاوزر Endress+Hauser
  • وگا VEGA
  • زیمنس Siemens
  • یوکوگاوا YOKOGAWA
  • اب‌ب ABB
  • ویکا WIKA
  • اشنایدر Schneider Electric
  • هانیول Honeywell
  • یاسکاوا Yaskawa
  • روزمونت ROSEMOUNT
  • و چندین برند معروف دیگر

یک سوال کلیدی در خرید سنسور و وسایل ابزار دقیق که همیشه باید از خود بپرسیم این است:

چه دلیلی و الزامی وجود دارد که می خواهیم محصولی را خرید کنیم؟

آیا واقعا آن تجهیز مورد نیاز است؟ آیا خرید این تجهیز ابزار دقیق باعث بهبود و بالا رفتن کارایی خط تولید و در نهایت محصول تولیدی خواهد شد؟

عمر مفید سنسور و تجهیز خریداری شده چقدر است؟

چه تعداد از آن تجهیز ابزار دقیق بایستی خریداری گردد که بتوان در زمان مقتضی به سرعت آن‌ها را جایگزین کرد؟

وسایل ابزار دقیق را از چه واسطه‌هایی خریداری کنیم تا بتوانیم از اصالت و مهم‌تر از آن، تاریخ ساخت بروز آن تجهیز اطمینان حاصل کنیم؟

همه و همه این‌ها سوالاتی هستند که ما را در یک خرید اقتصادی و متعاقب آن در نظم بخشیدن به واحد صنعتی مان کمک خواهند کرد.

بارها پیش آمده است که کارفرمایان و مسئولین تدارکات یک کارخانه از خرید متوالی سنسوری، آن هم در یک بازه‌ی زمانی کوتاه، شکایت داشتند و حتی عنوان می‌کردند سنسور خریداری شده از بهترین برندهای موجود در بازار است! غالبا این امر از عدم سازگاری سنسور مدنظر با محیط ناشی می‌شود. مثلا، سنسوری که برای کار در محیط های خنثی طراحی شده است، برای مخزنی خریداری می‌شود که دارای حالت اسیدی است. واضح است این موضوع، باعث کاهش چشمگیر عمر مفید سنسور مربوطه خواهد شد.

در انتخاب هر سنسور و یا تجهیز ابزار دقیق و اتوماسیون، باید به پارامترهای فنی زیر حتما توجه کرد:

  • دمای محیط
  • فشار محیط
  • رطوبت موجود در محیط
  • سایش و فرسایش مکانیکی
  • نوع متریال
  • سنسور خروجی
  • نوع سنسور 

لازم به ذکر است علاوه بر این موارد، بهتر است چندین نکته کلیدی و فنی دیگر نیز در نظر گرفته شود تا بتوان مناسب‌ترین سنسور ابزار دقیق را نسبت به شرایط انتخاب کرد. در نتیجه، دریافت مشاوره از یک شرکت قابل اعتماد و باسابقه در این زمینه بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

در جهت رفع این کاستی ها و نیز جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی، تمام تلاش پرسنل و کارمندان شرکت آداک فرایند سپهر به تامین مستقیم و بی‌واسطه تجهیزات ابزاردقیق و اتوماسیون از برند‌های معروف و صاحب نام جهانی با بروزترین تکنولوژی‎‌ها اختصاص یافته است تا بتوانیم در جهت رفع کمبود و کاستی در خطوط تولید صنایع و کارخانجات ایران عزیزمان گامی رو به جلو برداشته باشیم.

شرکت آداک فرایند سپهر از طریق دفاتر خارجی و ارتباط نزدیک و قوی با تولید کنندگان مطرح تجهیزات ابزار دقیق، این اطمینان را به شما می‌دهد که محصول سفارش داده شده بصورت اورجینال از شرکت تولید کننده تهیه شده باشد و همچنین سال ساخت جدید و بروزی داشته باشد. اما نقطه‌ی تمایز و برتری تجهیزات ابزار دقیق وارد شده توسط شرکت آداک فرآیند سپر، این است که می‌توانید حتی قبل از دریافت تجهیز سفارش داده شده، با استفاده از شماره سریال حک شده بر روی محصول، اصالت کالا و تاریخ ساخت آن را مستقیما از وبسایت شرکت مادر استعلام نمایید.

کسب و کار شما، لایق بهترین و دقیق ترین ابزارهاست!

نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، می تواند یک راهنمای خرید دقیق برای مسئولین خرید و صاحبان صنایع بوده و به آن ها در انتخاب درست و بجا کمک کند. امید است به قول معروف، هیچگاه در خریدهای خود بی گدار به آب نزنیم!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آداک فرایند سپهر

شرکت آداک فرآیند سپهر تخصصی‌ترین و مطمئن‌ترین مرکز تامین انواع تجهیزات ابزار دقیق نظیر: سطح سنج راداری، دتکتور گاز، لول سوئیچ خازنی، سنسور خازنی، سنسور دیاپازونی، لرزشی، لول سوئیچ سطح، ترانسمیتر رادار، کنترلر و نمایشگر، ترانسمیترهای فشار و سطح است. در وبلاگ‌ شرکت آداک فرآیند سپهر، نکات و موارد تخصصی را که باید در زمان خرید، نحوه نصب و استفاده از انواع این سنسور ه او تجهیزات ابزار دقیق در نظر داشته باشید، توضیح می‌دهیم. آداک فرآیند سپهر؛ مرکز خرید تجهیزات ابزار دقیق. نماینده فروش و خدمات پس از فروش شرکت وگا (VEGA) در ایران با ضمانت اصالت، بهترین قیمت و گارانتی. نماینده رسمی فروش و گارانتی دتکتور گازی پروسنس (PROSENSE) در ایران با ضمانت اصالت، بهترین قیمت و گارانتی. بهترین قیمت بازار | خدمات پس از فروش | گارانتی محصولات | مشاوره رایگان | برترین شرکت در زمینه ابزار دقیق و سنسور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید