اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103186124117382

قیمت ورق سیاه و خرید مستقیم و بدون واسطه آن

کد: 140103186124117382

https://bit.ly/39fQJ4z

، تهران , (اخبار رسمی): ورق سیاه، یک صفحۀ فولادی است که کاربردهای متعددی در صنعت و ساختمان سازی دارد و خود مادر یا پایۀ ساخت بسیاری از ورق های صنعتی دیگر است. این محصول در ساخت ساختمان های اسکلت فولادی، کشتی سازی و ساخت مخازن نفت و گاز بسیار پرکاربرد است

قیمت ورق سیاه و خرید مستقیم و بدون واسطه آن
قیمت ورق سیاه و خرید بی واسطه آن

ورق سیاه به روش ریخته‌گری تولید می‌شود و نام خود را هم از رنگ آن گرفته است. محدوده استفاده این محصول به دلیل ویژگی‌های آن، بسیار گسترده می‌باشد. این پلیت با از شمش فولادی و به روش نورد گرم و در دمایی بالاتر از 930 درجه سانتی‌گراد ساخته و تولید می‌شود.

در حین تولید، تحت عملیات فشاری نورد قرار می‌گیرد تا خاصیت فرم‌پذیری آن بهینه گردد. ورق سیاه در بازار آهن ایران با عناوینی چون ورق آهن و صفحه آهن نیز شناخته می‌شود. عوامل مختلفی در قیمت ورق سیاه مؤثر هستند که در این مطلب مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

عوامل مؤثر بر قیمت ورق سیاه

قیمت ورق سیاه بسته به کیفیت آن متفاوت است. محصولات باکیفیت گران‌تر هستند. البته نباید فراموش کرد که در کنار کیفیت، عواملی مانند ضخامت و ابعاد محصول نیز مهم بر قیمت ها تأثیر دارد. هر قدر این مطابقت ورق سیاه با استانداردها و کیفیت بین‌المللی، در تعیین قیمت آن مؤثر است. علاوه بر این، توانایی تولید محصولاتی با ضخامت و ابعاد مورد نظر شما، در قیمت این محصول مؤثر خواهد بود. توانایی شرکت‌های تولیدی در ارائه تمام سایزهای مورد نظر شما نیز بر قیمت این محصول مؤثر است.

معرفی ورق سیاه

ورق سیاه نامی است که به صفحات فولادی تولیدشده به روش نورد گرم داده می‌شود. نورد گرم در تولید تیپ فولادهای نرم استفاده می‌گردد. به این صورت که فولاد ابتدا تا یک نقطه بالاتر از دمای تبلور خود، گرم می‌شود. سپس فرایندی به نام نورد، با استفاده از غلتک‌های موازی انجام می‌شود. سهولت انعطاف پذیری فولاد گرم‌شده، یک مزیت مهم در این روش تولید است. به لطف این مزیت می‌توان تولیداتی را مطابق با ابعاد و ضخامت مورد نظر انجام داد. با این ‌حال، طولانی نبودن مراحل تولید پلیت سیاه و در نتیجه صرفۀ اقتصادی در هزینه تولید، خود به تنهایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

صفحه سیاه فولادی به روش نورد گرم و در دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد فولاد (معمولاً بیش از 1700 درجه فارنهایت) تولید می‌شود. زمانی که دمای فولاد به بالاتر از دمای تبلور مجدد برسد، می‌توان آن را به راحتی شکل داد و آن را به شکل ورقه‌های بسیار بزرگ درآورد. ورق سیاه پس از تولید به روش نورد گرم، می تواند تحت فرایند نورد سرد نیز قرار بگیرد و وارد مرحلۀ جدیدی از کار شده و به صفحات دیگر از جمله ورق روغنی و ورق رنگی تبدیل شود. قیمت ورق سیاه معمولاً ارزان‌تر از ورق های نورد سرد است. علت این امر هم فرآیند تولید کوتاه تر و بدون تأخیر آن است؛ زیرا مانند پروسۀ ورق های نورد سرد، نیازی به گرم کردن مجدد فولاد نیست. همچنین وقتی فولاد داغ سرد شد، کمی منقبض می‌شود. بنابراین، کنترل کمتری بر روی اندازه و شکل محصول نهایی در مقایسه با ورق نورد سرد وجود دارد.

کاربردها

محدوده استفاده از پلیت سیاه بسیار وسیع است. زیرا قابلیت جوش‌پذیری و شکل‌پذیری خوبی دارد. این محصول برای تولیدات خاص، بسیار مناسب است. زیرا به لطف فرایند نورد گرم می‌توان ابعاد مورد نظر را سفارش داد. همین ویژگی ها، قابلیت و کاربرد آن را در صنعت ساختمان سازی، ساخت خطوط راه‌آهن و ساخت تیرآهن I گسترش داده است. در ساختمان سازی، به منظور ساخت سازه های اسکلت فلزی، پلیت سیاه بیشترین کاربرد را دارد. جهت تولید تولید تجهیزات ساختمانی و کشتی‌سازی نیز این صفحه فولادی بسیار مورد استفاده است. لازم به ذکر است که ورق سیاه در شرایطی به کار می‌رود که شکل ها و تلرانس‌های دقیق مورد نیاز نباشد.

به‌طورکلی، دیگر کاربردهای این محصول به شرح زیر است:

  • تولید انواع پروفیل‌های ساختمانی مانند قوطی، ستونی، پروفیل Z، فرانسوی و غیره
  • تولید انواع مقاطع فولادی نظیر تیر، ناودانی، نبشی و سپری
  • ساخت گارد ریل، خطوط راه‌آهن و تجهیزات ترافیکی
  • ورق پانچ، تسمه
  • مخازن ذخیره‌سازی مشتقات نفت و پتروشیمی
  • کشتی‌سازی و دیگر تجهیزات دریایی
  • ساخت قفسه‌های فولادی و بادوام
  • صنعت خودروسازی و ماشین‌آلات ساختمانی
  • مشخصات و قابلیت های ورق سیاه

البته استحکام و دوام پلیت سیاه ممکن است بسته به ضخامت آن کمی تغییر کند. استانداردهای ضخامت فولاد نرم بین 1.5 میلی‌متر تا 20 میلی‌متر در تغییر است. بنابراین، گزینه‌های بسیار نازک و همچنین گزینه‌های بسیار ضخیم برای خرید این پلیت وجود دارد. از ویژگی‌های قابل توجه این صفحۀ فولادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف‌پذیری خوبی دارد و به راحتی شکل می‌گیرد.
  • در نتیجه فرآیند ریخته‌گری تولید می‌شود، بنابراین دوام بالایی دارد.
  • دارای استحکام بالایی است و به راحتی تخریب نمی‌شود.
  • قابلیت جوش‌پذیری دارد، بنابراین بسیار کاربردی و منعطف است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید