اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208247687023234
در دسترس نیست

از کتاب صد سال تنهایی چه می‌دانید؟

معرفی بهترین اثر گابریل گارسیا مارکز: صد سال تنهایی

کد: 140208247687023234

، (اخبار رسمی): «صد سال تنهایی» نام رمان اسپانیایی نویسنده مشهور گابریل گارسیا مارکز است که توسط بیش از 30 نفر در ایران ترجمه و منتشر شده است. این کتاب اولین بار در سال 1967 منتشر شد. «صد سال تنهایی» که در آرژانتین تیراژ 8000 نسخه داشت، پس از انتشار در مدت کوتاهی شهرت جهانی یافت و به 27 زبان دنیا ترجمه شد.

معرفی بهترین اثر گابریل گارسیا مارکز: صد سال تنهایی
معرفی بهترین اثر گابریل گارسیا مارکز: صد سال تنهایی

داستان این کتاب درباره هفت نسل از خانواده بوئندیا روایت می‌شود، خوزه آرکادیو بوئندیا از محل سکونت خود به مکان دیگری نقل مکان می‌کند و روستایی را برای زندگی انتخاب می‌کند.

«صد سال تنهایی» نام رمان اسپانیایی نویسنده مشهور گابریل گارسیا مارکز است که توسط بیش از 30 نفر در ایران ترجمه و منتشر شده است. اولین ترجمه کتاب در سال 1967 منتشر شد. «صد سال تنهایی» که در آرژانتین تیراژ 8000 نسخه داشت، پس از انتشار در مدت کوتاهی شهرت جهانی یافت و به 27 زبان دنیا ترجمه شد. محصول 15 ماه تلاش و کار . به گفته مارکز، او در تمام این 15 ماه خود را در خانه حبس کرد.مارکس در سال 1982 جایزه نوبل ادبیات را برای نوشتن صد سال تنهایی دریافت کرد.

داستان کتاب صد سال تنهایی

داستان این کتاب درباره هفت نسل از خانواده بوئندیا روایت می‌شود، خوزه آرکادیو بوئندیا از محل سکونت خود به مکان دیگری نقل مکان می‌کند و روستایی را برای زندگی انتخاب می‌کند و با کمک اطرافیانش سعی می‌کند روستای جدیدی بسازد. در یک مبارزه آرکادیو بوئندیا پرودنسیو آگیلار را کشت و به اخته محکوم شد، بنابراین اقامتگاه خود را رها کرد.

یک شب او خواب ماکوندو را می بیند، ماکوندو شهری است ساخته شده از آینه هایی که انعکاس جهان را نشان می دهد، پس از بیدار شدن از خواب تصمیم می گیرد شهر ماکوندو را بسازد. او معتقد بود که در ماکوندو باید آب باشد، به همین دلیل ماکوندو تبدیل به جزیره شد و ارتباطی با دنیای بیرون نداشت، به جز حضور کولی ها در همان جزیره در سال، هیچ کس دیگری اجازه ورود به جزیره را ندارد.

حقایق کتاب صد سال تنهایی

چهار کتاب قبلی مارکز در مجموع ۲۵۰۰ نسخه فروخت، اما این کتاب ۸۰۰۰ نسخه در قلمرو خودش فروخت. این کتاب که تاکنون به 44 زبان ترجمه شده است، پس از دن کیشوت بیشترین عنوان ترجمه را در بین کتاب های اسپانیایی دارد.
در دهه 1950 و 1960، نویسندگان از این سبک نوشتن برای نوشتن داستان های واقعی استفاده می کردند، شخصیت اصلی مربوط به داستان های غم انگیز و شرایط بد اقتصادی بود. دیگر نویسندگان آن زمان معتقدند که رمان نیازی به داستان ندارد، این نویسندگان مسیر رمان را دنبال می کنند. و تعابیر شاعرانه فرهنگ واقعیت اجتماعی رها شده و مبتنی بر خیال است.

درباره گابریل گارسیا مارکز و کتاب صد سال تنهایی

گارسیا مارکز اهل کشور خشن کلمبیا است که همیشه یکی از نامطمئن ترین کشورهای جهان بوده است. تولد او مصادف با اعتصاب معروف کارگران مزرعه موز بود. گفته می شود اعتصابی که در سال 1928 رخ داد حدود سه هزار نفر را کشت و یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ کلمبیا است.
در رمان صد سال تنهایی تعداد کشته شدگان به دستور ژنرال کورش اندازه گیری نشده و شامل زنان و کودکان می شود. دیالوگ گارسیا مارکز در این مورد برگرفته از خاطرات کودکی اوست.
گارسیا مارکز با انتشار کتاب صد سال تنهایی، خوانندگان این رمان را با رئالیسم جادویی، ترکیبی از فانتزی و واقعیت آشنا کرد. رئالیسم جادویی گارسیا مارکز که در آن طبیعت بر عقل و منطق ارجحیت دارد، پیوسته در خدمت جهان بینی انسانی نویسنده است.

منبع: خلاصه و معرفی کتاب صد سال تنهایی-ترجمیک

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خدمات زبانی ترجمیک

ترجمیک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها و پلتفرم‌های خدمات زبانی است که خدماتی اعم از ترجمه تخصصی همه متون، ترجمه مقاله، ترجمه رسمی، ترجمه کتاب، تولید محتوا و ویراستاری را انجام می‌دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب