اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106316538418329

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت

کد: 140106316538418329

https://bit.ly/3qVoZYb

، (اخبار رسمی): ایران پر از مقاصد گردشگری زیبا و خارق العاده است. از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا طبیعت بکر و جاذبه‌های نادر و کمیاب، ایران پر از دیدنی‌های خاص است که هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند؛ اما اگر قرار باشد از بین تمامی این شهرها لیستی از بهترین‌ها را معرفی کنیم کارمان کمی دشوار می‌شود.

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت
بهترین شهرهای ایران برای مسافرت
بهترین شهرهای ایران برای مسافرت
بهترین شهرهای ایران برای مسافرت
بهترین شهرهای ایران برای مسافرت
بهترین شهرهای ایران برای مسافرت

به همین جهت تصمیم گرفتیم بهترین شهرهای ایران برای مسافرت را بر اساس ویژگی خاصی که دارند معرفی کنیم تا هر شخص بتواند با توجه به علاقه مندی خود مقصدش را برای سفر انتخاب کند.

چابهار – مقصدی با جاذبه‌های طبیعی بکر و شگفت انگیز

چابهار را خنک‌ترین بندر جنوبی ایران می‌دانند که حتی فصل تابستان آن نیز به نسبت سایر شهرهای جنوبی خنک‌تر است. اگر به دنبال مقصدی هستید که طبیعتی بکر و متفاوت داشته باشد، چابهار بهترین گزینه شماست چرا که برخی از نادرترین جاذبه های طبیعی نظیر تالاب لیپار که یکی از چهار تالاب صورتی جهان است و درخت صد ساله مکرزن و روستای حیرت انگیز درک را در این مقصد خواهید دید.

بهترین زمان سفر به چابهار از نظر شرایط آب و هوایی بین ماه آبان تا فروردین است. در این بازه زمانی رطوبت سخت و شدیدی که در تابستان وجود دارد را نخواهید داشت بنابراین گشتن در این منطقه دیدنی برایتان آسان‌تر خواهد بود. هرچند باید انتظار داشته باشید در این بازه زمانی چابهار شلوغ‌تر از تابستان باشد چرا که افراد بیشتری این فصول را برای سفر به چابهار انتخاب می‌کنند. برای اقامت در چابهار ،هم می‌توانید از بین هتل های چابهار یکی را انتخاب کنید، هم به اقامتگاه‌های بومگردی بروید که تجربه متفاوت‌تری نیز برایتان بهمراه خواهد داشت.  

اصفهان- شهری که تاریخ از آن گذشته است

نمی‌توان لیستی از بهترین مقاصد گردشگری را بدون نام بردن از شهرهای بزرگ و پرآوازه همانند اصفهان و شیراز تکمیل کرد. بدون شک هر کسی باید یکبار در زندگیش به این شهرها سفر کرده باشد. از آنجایی که اصفهان را نصف جهان می‌نامند، طبیعیست که در لیست بهترین شهرهای ایران برای مسافرت قرار بگیرد. وجود جاذبه‌هایی نظیر پل‌های تاریخی 33 پل و پل خواجو و میدان مشهور و پرطرفدار نقش جهان موجب شده اصفهان نه تنها یک مقصد محبوب برای گردشگران داخلی باشد بلکه گردشگران خارجی نیز علاقه بسیاری به این مقصد نشان دهند.

بهترین زمان سفر به اصفهان را فصل بهار و پاییز می‌دانند. در این فصل‌ها دمای هوا بین 20 تا 25 درجه است و شانس اینکه رودخانه زاینده رود را پرآب ببینید دارید. بنابراین چهره زیباتری از سی و سه پل نیز خواهید دید. در عین حال با توجه به موقعیت کویری و هوای گرم این شهر در تابستان، معمولا سفر به این مقصد در این فصل توصیه نمی‌شود.

کاشان- شهری پر از سازه‌های تاریخی با معماری هنرمندانه

با فاصله کمی از اصفهان، شهر بی سر و صدا و آرام کاشان قرار گرفته است. شهری که با وجود جاذبه‌های منحصر به فردی که دارد گاهی زیر سایه شهر اصفهان و مقاصد اطراف آن قرار می‌گیرد. کاشان شهر سازه‌های تاریخی است. اغلب دیدنی‌های این شهر کاملا هنرمندانه ساخته شده‌اند و معماری ساختمان‌های آن است که همه را حیرت زده می‌کند. علاوه بر اینها، اقامت در کاشان بسیار لذت بخش خواهد بود چرا که برای رزرو هتل کاشان اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد که ظاهر تاریخی خود را حفظ کرده‌اند به همین جهت اغلب افرادی که به کاشان سفر می‌کنند دوست دارند یک شب تجربه اقامت در این خانه‌های تاریخی را داشته باشند.

شیراز- شهر شعرا

وقتی صحبت از شیراز به میان می‌آید بوی بهار نارنج در خیابان‌های شهر در فصل بهار به مشام می‌رسد. اما تصویری که بیش از هر چیزی از نام شیراز به یاد می‌آید تصویر سازه‌های تاریخی تخت جمشید و پاسارگاد است که اگرچه کمی از مرکز شهر شیراز دور هستند اما به جرات می‌توان گفت نمی‌توان شیراز را بدون بازدید از این جاذبه‌ها ترک کرد. اما شیراز فراتر از دو سازه تاریخی است، شهری که خانه‎‌ی شاعران مشهوری همانند حافظ و سعدی است و یکی از زیباترین مساجد جهان، مسجد نصیرالملک، را در خود جای داده است.

در شیراز هتل های متعددی برای اقامت وجود دارد که با توجه به توریستی بودن این مقصد، این هتل‌ها نیز با بالاترین کیفیت و امکاناتی مدرن میزبان مسافران هستند. علاوه بر اینها نمی‌توان از غذاهای خوشمزه این شهر زیبا نیز گذشت.

بندر انزلی- لذت تماشای دریای کاسپین

  بندر انزلی از گذشته تا به امروز یکی از مهم‌ترین بندرهای ایران بوده است که همیشه یکی از مراکز اقتصادی مهم کشور به شمار می‌رفته است. بندر انزلی همانطور که از نامش پیداست شهری در کنار دریای خزر است. شهری بندری با مناظری زیبا و خارق العاده. همین قرار گرفتن شهر در کنار دریای خزر موجب شده محبوبیت این شهر شمالی بسیار بالا برود.

اما اینجا همه چیز به دریا ختم نمی‌شود بلکه بندر انزلی جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد که شاید بتوان مهم‌ترین آن را تالاب انزلی دانست. این تالاب که یکی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‎های آب شیرین کشور است مناظر منحصر به فرد و تنوع زیست محیطی بسیاری دارد. بیشتر هتل های این شهر در نزدیکی دریا قرار گرفته‌اند، بنابراین برای رزرو هتل های بندر انزلی گزینه‌های متعدد با قیمت‌های متنوعی پیش رویتان خواهید داشت که شباهت همه آن‌ها در نزدیکیشان به دریا است. از اینرو می‌توانید تعطیلاتی رویایی در کنار دریای کاسپین داشته باشید.

سخن پایانی

محبوبیت یک مقصد برای هر شخصی در جاذبه و تفریح خاصی تعریف می‌شود. علاوه بر اینها هر مقصدی در فصل خاصی جذابیت بیشتری خواهد داشت. بنابراین سعی کردیم لیستی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت را بر اساس نظر گردشگران و میزان محبوبیتی که دارند به شما معرفی کنیم تا انتخاب مقصد بعدیتان با توجه به جاذبه گردشگری و فصلی که در نظر دارید ساده‌تر شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی