اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14030208790069207
در دسترس نیست

توانمندسازی با تاکید بر نقش کاربران بر بهره برداری مناسب از فضای مجازی

ضرورت حرکت به سمت فناوری‌های دیجیتال با دستمایه «سواد رسانه‌ای»

کد: 14030208790069207

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه زندگی بدون دسترسی و استفاده از فناوری‌های دیجیتال تقریبا غیر ممکن و دشوار است. زیستن درعصر دیجیتال موجب شده که تمامی ابعاد زندگی بشر در گروی استفاده از فناوری‌های دیجیتالی باشد و لازمه تحقق این خواسته‌ها برخورداری از سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی برای تولید محتوای مناسب و جذب مخاطب است.

ضرورت حرکت به سمت فناوری‌های دیجیتال با دستمایه «سواد رسانه‌ای»
ضرورت حرکت به سمت فناوری‌های دیجیتال با دستمایه «سواد رسانه‌ای»

رویکرد سامانه جامع دیجیتالی را بر پایۀ تسهیلگری در ارائه خدمات دیجیتالی و تقویت سواد رسانه‌ای به عنوان بلوغ فکری کاربران می‌داند و به آنان کمک می‌کند در فضای پر هرج و مرج مجازی مسیر را پیدا کنند.

حمد و ستایش پروردگار یکتا را که همواره یاریگر ما در ارائه خدمت رسانی بهینه به کاربران شریف ایرانی بوده و موجبات موفقیت این موسسه را درفراهم‌آوری و توانمندسازی فناورانه و خدمات جامع دیجیتالی، با ایجاد یک بسترمناسب برای فعالیت کسب‌وکارها در حوزه‌های مختلف اقتصاد دیجیتالی یاری رسانده و به‌کمک آن‌ها نیازهای گروه‌های مختلف کاربران را برآورده ‌سازیم و همچون سنوات قبل، حضوری فعال در عرصه فناوری های دیجیتال کشور داشته باشیم و بیش از پیش جایگاه مطلوبی بر پایۀ تسهیلگری در ارائه خدمات دیجیتالی کسب نماییم.

در این میان، بدون شک اعتماد و اطمینان کاربران به خدمت‌گزاران خود در موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش، هم‌چون همیشه نقشی بی‌بدیل ایفا نمود؛ چرا که در تمام طول سال گذشته با تکیه بر اعتماد کاربران توانستیم گام‌های ارزنده‌ای در مسیر پیشرفت برداریم و بکوشیم آن‌گونه باشیم که شایسته این عزیزان است. امید است؛ در سال جدید نیز با توکل بر خداوند و در راستای رفع نیازهای کاربران در ارائه خدمات دیجیتالی و گسترش ارائه خدمات غیرحضوری و دیگر خدمات گسترده محتوایی و دیجیتالی از وب سایت جدید این موسسه رونمایی نماید، انشاالله ( بزودی)  

امروزه زندگی بدون دسترسی و استفاده از فناوری‌های دیجیتال تقریبا غیر ممکن و دشوار است. زیستن درعصر دیجیتال موجب شده که تمامی ابعاد زندگی بشر در گروی استفاده از فناوری‌های دیجیتالی باشد. این روزها فناوری‌های دیجیتال درحال درنوردیدن مرزهای کسب‌وکار در تمامی صنایع هستند.

با رشد فناوری، کاربران در پی آن هستند که نیازهای خود را با کم‌ترین زمان و هزینه ممکن و با بیشترین سرعت دریافت کنند، از این رو شاهدیم که بسیاری از خدمات امروزه از طریق کسب وکارهای دیجیتال در فضای مجازی به کاربران ارایه و عرضه می‌شوند.

در کنار این موضوع، بسیاری کاربران هستند تا ازعلم، دانش، هنر و حرفه خود در فضای مجازی به کسب درآمد بپردازند و بسیاری از آن‌ها نیز می‌خواهند تا با تسلط بر این فضا بهترین خدمات موجود را در بین تنوع و تکثر خدمات ارایه شده دریافت کنند.

گستردگی استقبال از این فناوری و سیل خدمات متنوع و خلاقانه مبتنی برآن‌ها باعث شده تا فناوری دیجیتال به مرور ضمن ایفای نقش رابط ارائه خدمات دیجیتالی و کاربران، به یک فناوری کلیدی تبدیل شود. لازمه تحقق این خواسته‌ها برخورداری از سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی برای تولید محتوای مناسب و جذب مخاطب است.

در شرایطی که میزان استفاده و تأثیر رسانه‌ها در حال افزایش است باید میزان آگاهی مردم نیز به همان اندازه از نحوه استفاده صحیح از آن افزایش یابد. بهترین راه برای انجام این کار عمومی کردن مفهومی به نام «سواد رسانه‌ای» است که در بسیاری از کشورهای جهان با موفقیت همراه بوده است.

علاوه بر تاثیراتی که افزایش سواد رسانه بر تولید محتوای مناسب، سالم سازی و استفاده درست از فضای مجازی دارد، این مهم کمک می‌کند تا راه‌های کسب سود و درآمد از این فضا نیز برای کاربران بدست آید، در اصل با تقویت سواد رسانه هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان در این فضا سود و منفعت کسب می‌کنند.

با ارتقای سواد رسانه‌ای می‌خواهیم درآمدزایی از فضای مجازی به گونه‌ای باشد که محتوای نامناسب و ناسالم که بدرد جامعه هدف نمی‌خورد، تولید نشود بلکه محتوایی تولید شود که غنی بوده و نیاز کاربران را به شکل صحیح تامین نماید.

توانمندسازی با تاکید بر نقش کاربران بر بهره برداری مناسب از فضای مجازی و ضرورت توجه به استفاده از فضای سالم و ایمن و معرفی سبک زندگی مناسب براساس سواد رسانه‌ای است. وقتی از سواد رسانه‌ای مناسب و کافی برخوردار باشیم قادر به تشخیص یک کسب و کار واقعی از یک کسب و کار حبابی خواهیم بود و در تله فعالان این حوزه که از طریق روش‌های ناسالم در پی جذب مخاطب و کاربران هستند، گرفتار نخواهیم شد.

توسعه کسب وکارهای دیجیتال در گرو افزایش سواد رسانه توسط تولیدکنندگان محتوا و مصرف کنندگان آن است. اگر سواد رسانه‌ای جامعه افزایش یابد افراد حقیقی و حقوقی که به شکل شناسه دار به تولید محتوا در فضای مجازی می پردازند، از دیگرافزاد متمایز می‌شوند و کاربران به‌خوبی قادر به تمیز و تشخیص این دو از یکدیگر خواهند بود.

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش در راستای مشارکت فعال در خلق سبک زندگی دیجیتالی کاربران و توانمندسازی در راستای تقویت و ارتقاء مستمر کسب‌وکارها، با توجه به روندهای توسعه فناوری دیجیتال رویکرد سامانه جامع دیجیتالی را بر پایۀ تسهیلگری در ارائه خدمات دیجیتالی وتقویت سواد رسانه‌ای به عنوان بلوغ فکری کاربران می‌داند و به آنان کمک می‌کند در فضای پر هرج و مرج مجازی مسیر را پیدا کنند و در تقویت دانش و آگاهی عمومی جامعه تأثیرگذار باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش ناشر دیجیتال برخط و بر حامل با مجوزهای معتبر و قانونی ازمرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها