اطلاعات تماس
  • 021779*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202057251422542
در دسترس نیست

خواص و مضرات هل سبز

خواص و مضرات هل سبز

کد: 140202057251422542

، (اخبار رسمی): هل یکی از ادویه های معطری است که ما ایرانی ها در چای و غذا از آن بسیار استفاده می کنیم و این ادویه خواص زیادی دارد که شاید ندانید. در ابتدای مقاله با هل و انواع آن آشنا می شوید و سپس با خواص و مضرات هل سبز نیز آشنا خواهید شد.

خواص و مضرات هل سبز
هل سبز

هل میوه ای کوچک به اندازه یک انگشت و دارای پوستی تیره است. میوه آن گیاهی است بسیار معطر و از خانواده زنجبیل است. هل به سه نوع تقسیم می شود:

  • هل سبز
  • هل سیاه
  • هل سفید

هل یک ادویه معطراست که نپال و بوتان دارد. امروزه در برخی از مناطق آسیا از جمله چین، ویتنام، مالزی، کره و ژاپن از این ادویه استفاده می شود. هل ملکه ادویه جات است و بعد از زعفران و وانیل یکی از گران ترین ادویه های دنیا به شمار می رود.برای خرید هل سبز با کیفیت میتوان به سایت گل پونه نیز مراجعه بفرمایید.

 صرع، مقداری هل در بینی خود مانند انفیه بگیرید. ادرار آور است. برای رفع زخم های دهان، دم کرده هل را در دهان غرغره کنید. هل برای تسکین دردهای روماتیسمی مفید است.
استفاده از هل بیماری های چشمی را برطرف می کند. استفاده از هل می تواند به کوچک شدن توده های فیبروم رحمی کمک کند. هل سبز همچنین شادی آور و خواب آورو همچنین بر طرف کننده خستگی و تقویت کننده حافظه نیز می باشد.از هل برای درمان سرماخوردگی و تب هم میتوان استفاده کرد.
چای شگفت انگیز هل و زنجبیل
برای سوزوندن چربی ها و پاکسازی بدن، هر روز صبح در قوری آب داغ (با دمای 80 درجه) مقداری هل سبز را یه همراه(یک دانه هل یا نصف قاشق چایخوری پودر هل)، زنجبیل (نصف قاشق چایخوری) و رازیانه (نصف قاشق چایخوری) بریزید. و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد و سپس بنوشید.

عوارض جانبی و مضرات هل سبز
همانطور که قبلا گفته شد مصرف هل باعث ایجاد گرما در بدن می شود، بنابراین خوردن مقدار زیادی از آن می تواند در بدن واکنش های مختلفی را ایجاد کند یا ممکن است نوعی ماده حساسیت زا وجود داشته باشد که باعث خارش و لکه های قرمز در بدن شود. بنابراین هل سبز باید به صورت کنترل شده مصرف شود.

آلرژی
برخی افراد به هل سبز و ادویه های گرم حساس هستند پس امکان دارد هنگام مصرف هل با مشکلاتی مانند اختلال در تنفس مواجه شوند. در چنین شرایطی، گرفتگی قفسه سینه و مشکلات گلو و درد قفسه سینه ممکن است رخ دهد. پس فقط مقدار کمی هل سبز بخورید. در عین حال گاهی هل باعث ایجاد دلمه های پوستی و لکه های قرمز می شود.
واکنش با داروها
در صورت مصرف دارو از هل اجتناب کنید. بنابراین هل نباید همزمان با داروها مصرف شود. به صورت کلی برخی معتقدند مصرف مواد گیاهی همچون هل، دارچین و غیره با مواد شیمیایی ممکن است تاثیرات منفی داشته باشد.

مشکلات دستگاه گوارش

ممکن است به دلیل مصرف زیاد هل سبز ، معده مشکل پیدا کند، زیرا دستگاه گوارش به دلیل مصرف زیاد هل نمی تواند فرآیند هضم را به درستی انجام دهد، بنابراین مشکلی شبیه سنگ کیسه صفرا یا مثانه ایجاد می شود. اگر فردی از هر نوع مشکل کلیه یا کیسه صفرا رنج می برد، از خوردن هل خودداری کند.

تورم در پوست

اگر بدن شما به هل حساس است، نباید هل سبز را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. این می تواند برای پوست مضر باشد و باعث التهاب در پوست و همچنین درد شود. این مشکل در زمستان بیشتر است پس از هل زیاد استفاده نکنید.

سرگیجه و استفراغ

مصرف زیاد هل می تواند عوارض زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، می تواند باعث استفراغ شود.

هل بطور کامل یا بصورت پودر

در مواردی که از هل سیاه استفاده می شود، معمولاً از کل غلاف بهمراه دانه سالم استفاده می کنن. غلاف ها پس از پختن دور ریخته می شوند، زیرا له کردن کل غلاف ناخوشایند است.
اگر از دستور هل سبز استفاده می کنید، به طور ایده آل با غلاف هل کامل شروع کنید. اگر پودر هل بخرید طعم چندانی نخواهد داشت زیرا اسانس های موجود در دانه هل پس از دور ریختن دانه ها نسبتاً سریع طعم خود را از دست می دهند. امیدواریم با خواندن این مطلب با خواص و مضرات هل سبز بطور کامل اشنا شده باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021779*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی