اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302097902317801
در دسترس نیست

برتریهای فوق العاده بتن اکسپوز در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی

کد: 140302097902317801

، تهران , (اخبار رسمی): بتن اکسپوز یا بتن نما یک نوع بتن است که در آن سطح نهان شده آن به طور عمد برای نمایش قرار می‌گیرد. در این نوع بتن، سطح بتن بعد از تراکم و تراش شدن نمایان و قابل مشاهده است که باعث ایجاد یک ظاهر مدرن و منحصر به فرد می‌شود. علت نامگذاری اکسپوز بر روی این نوع بتن نیز به همین خاطر می باشد.

برتریهای فوق العاده بتن اکسپوز در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی
برتریهای فوق العاده بتن اکسپوز در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی

بتن اکسپوز انتخابی مناسب برای ساخت طرح‌های معماری مدرن و خلاقانه

صنعت ساختمان سازی همواره با پیشرفت علم و تکنولوژی در تولید مصالح ساختمانی مقاوم و سبک رو به پیشرفت بوده و متریال های جدیدی را برای بالاتر بردن کیفیت ساخت و ساز و مقاوم سازی سختمان ها به بازار عرضه می کند. بتن اکسپوز پیش ساخته یکی از مصالح پرکاربرد در اجرای نمای ساختمان های مدرن است که استفاده از آن در سال های اخیر بسیار متداول شده است.

از جمله شرکت هایی که می توانید مصالح ساختمانی سبک و پیش ساخته را به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولیدکننده با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری نمایید، می توان به شرکت فرسان اشاره کرد. در ادامه بیشتر در رابطه با برتری ها و فواید کاربردی بتن اکسپوز و نحوه فعالیت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آن صحبت خواهیم کرد.

در گذشته بتن اکسپوز به عنوان یک روش اصلاح و تزئین سطح بتن برای ایجاد زیبایی و تفاوت در طراحی استفاده می‌شد. اما در سال‌های اخیر، این نوع بتن به عنوان یک روش ساختمانی مورد توجه قرار گرفته و در پروژه‌های ساختمانی بیشتر به کار گرفته می‌شود. بتن اکسپوز نه تنها زیبایی و استحکام ساختمان را افزایش می‌دهد، بلکه به عنوان یک روش ساخت کارآمد و اقتصادی نیز شناخته شده است. این نوع بتن باعث ایجاد سطح‌های با تکسچرهای مختلف و دیدنی می‌شود و می‌تواند به تنوع و زیبایی ظاهری ساختمان کمک کند. بتن اکسپوز می‌تواند در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد و منجر ساخت طرح‌های معماری خلاقانه و جذاب شود.

انواع بتن اکسپوز :

بتن اکسپوز معمولی : این نوع بتن اکسپوز سطح خشن و نیمه نمایان داشته که در آن از مواد تزئینی نسبتآ ساده مانند سنگ چکان ، سنگدانه ها و آجر استفاده می شود و در پروژه های ساختمانی عمومی و جهت ایجاد ظاهری صنعتی و مدرن کاربرد دارد.

بتن اکسپوز پیش ساخته : در این نوع سطح نمایان و صاف تر بوده و در آن از مواد تزئینی پیش ساخته مانند نمای سنگ مصنوعی به کار گرفته می شود و در پروژه های ساختمانی خاص و با نمای مدرن و منحصر به فرد استفاده می شود.

بتن اکسپوز رنگی : این مدل سطح نمایان و قابل رنگ آمیزی داشته و از رنگ های مختلف در بتن استفاده شده و در پروژه هایی که نیاز به رنگ آمیزی و ظاهری متنوع دارند به کار برده می شود.

بتن اکسپوز الیاف : سطح نمایان با مقاومت بالا، استفاده از الیاف مصنوعی یا فلزی در بتن از ویژگی های بارز این ممدل است و برای پروژه هایی که به مقاومت بالا در برابر تغییرات حرارتی و فشار دارند، پرکاربرد می باشد.

مزیت های فوق العاده بتن اکسپوز: در ادامه به علت های برتری بتن اکسپوز نسبت به سایر مصالح ساختمانی می پردازیم و اینکه چرا امروزه در اجرای ساختمان‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • تنوع پذیری: بتن اکسپوز از نظر قابلیت طراحی به شکل‌های مختلف و همچنین داشتن رنگ‌های گوناگون بسیار متنوع و گسترده می‌باشد. این امکان به طراحان و معماران این امکان را می‌دهد که طرح‌ها و الگوهای خلاقانه‌تری ایجاد کنند.
  • وزن سبک: پنل‌های بتن اکسپوز دارای وزن سبکی هستند که کار با آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. این ویژگی باعث تسهیل در حمل و نصب مصالح می‌شود.
  • انطباق پذیری: بتن اکسپوز باعث انطباق آسان با انواع المان‌های گوناگون ساختمانی می‌شود. این ویژگی به معماران و مهندسان امکان می‌دهد تا از این مصالح در ترکیب با سایر مصالح و المان‌ها نظیر چوب، سنگ، سرامیک، آجر، کرتین وال و غیره استفاده کنند.
  • هزینه پایین اقتصادی: بتن اکسپوز نسبت به دیگر نماهای ساختمانی هزینه‌های کمتری دارد. این نکته باعث جذابیت این مصالح از نظر اقتصادی برای پروژه‌های ساختمانی مختلف می‌شود. و یکی از دغدغه های سازندگان که اتمام یک پروژه ی ساختمانی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه می باشد را پاسخ می دهد.
  • نگهداری و مراقبت  آسان و راحت: با تمیز کردن و نگهداری منظم و در صورت نیاز ترمیم سطح می‌توانید از بتن اکسپوز بهره‌وری بیشتری برای نمای ساختمان خود داشته باشید و نیاز به نگهداری آن را به حداقل برسانید. این نمای بتنی در مقایسه با سایر نماهای ساختمانی نیاز به مراقبت دوره ای نداشته و در صورت آسیب ، پنل های بتن اکسپوز به صورت جداگانه قابل مرمت بوده و نیاز به بازسازی کلی ندارد.
  • قابلیت سفارشی سازی: استفاده از بتن اکسپوز این امکان را برای صاحبان ساختمان فراهم می‌کند تا نمای ساختمان خود را با توجه به سلیقه و ذوق شخصی خود شخصی‌سازی کنند. انعطاف پذیری در ابعاد، شکل، رنگ و بافت پنل‌های بتن اکسپوز این امکان را به مشتریان می‌دهد که نمای ساختمان خود را به دلخواه و بنا به ذوق و سلیقه خود طراحی و اجرا کنند.
  • قابل استفاده در بخش های مختلف ساختمان: بتن اکسپوز به عنوان یک مصالح ساختمانی چند منظوره، می‌تواند در قسمت‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. این ویژگی از بتن اکسپوز، به معماران و طراحان ساختمان این امکان را می‌دهد که آن را به صورت خلاقانه در بخش های مختلف بنا همچون نمای خارجی ساختمان، دیوارهای داخلی، پله ها و راهروها، سقف و کفپوش، سرویس بهداشتی و حمام  حتی به عنوان کف سازی محوطه بیرونی و حیاط ساختمان مورد استفاده قرار دهند.
  • نحوه خرید و اجرای بتن اکسپوز : اجرای بتن اکسپوز نیازمند تیم اجرایی با تجربه و متخصص است زیرا تایل‌های بتن اکسپوز به نسبت دیگر مصالح ساختمانی وزن بالایی دارند و برای نصب نیاز به دقت و مهارت بالایی دارند. اگر زیرسازی نامناسب باشد یا نصب تایل‌ها با خطا صورت گیرد، ممکن است تایل‌های بتن اکسپوز سقوط کنند و خسارات مالی یا جانی به وجود آید. بنابراین، انتخاب یک تیم متخصص و حرفه‌ای برای اجرای بتن اکسپوز بسیار حیاتی است.

همچنین، خرید مصالح بتن اکسپوز مستقیماً از تولیدکنندگان یا شرکت‌هایی که به طور مستقیم از کارخانه‌ها مصالح را تهیه می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه تهیه مصالح را تا 15 درصد کاهش دهید. این روش علاوه بر کاهش هزینه‌ها، امکان اطمینان از کیفیت و استانداردهای مصالح را نیز به شما می‌دهد. از این روش برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در پروژه‌های بتن اکسپوز می‌توانید بهره ببرید.

جهت آشنایی بیشتر با چگونگی تولید و ساخت بتن اکسپوز فرسان و مراحل طراحی، نصب و اجرای آن در این مجموعه از سایت فرسان کو بازدید نموده و از طریق شماره های موجود در سایت از مشاوره رایگان با کارشناسان فرسان برخوردار شوید.

جمع بندی :

به طور کلی، بتن اکسپوز به عنوان یک گزینه مناسب برای نماهای ساختمانی با تنوع طراحی، وزن سبک، انطباق پذیری و هزینه‌های اقتصادی متناسب با نیازهای مختلف پروژه‌ها شناخته شده است. بتن اکسپوز به عنوان یک مصالح ساختمانی متنوع و قابل تنظیم، به مالکان ساختمان این امکان را می‌دهد که نمای ساختمان خود را به شکلی کاملاً شخصی‌سازی کنند و طراحی خاص خود را بر روی ساختمان خود اعمال کنند. با توجه به انعطاف پذیری بتن اکسپوز و قابلیت استفاده آن در قسمت‌های  مختلف ساختمان، می‌توانید این مصالح ساختمانی را برای ایجاد زیبایی و اصالت در تمامی قسمت‌های ساختمان خود به کار ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولیدی فرسان

فرسان اولین تولید کننده و بنیان گذار مصالح فوق سبک (نمای داخل ساختمان) سیستمهای پیش ساخته ، قطعات (بتن سبک) GFRC یا جی اف ار سی سازگار با مصالح ساختمانی و (نمای خارج ساختمان) از جنس GFRC تکمیلی - تلفیقی از جنس گچ آلفا مقاومت فیزیکی بالاتر از سنگ (بتن سبک)(بتن اکسپوز) . هدف عمده شرکت فرسان تحقیق و تولید مصالح سبک و پیش ساخته و مقاومت فیزیکی بالا نسبت به مصالح مشابه می باشد و با تولید این محصولات گامی بزرگ به سوی صنعتی سازی ساختمان همزمان با بهینه سازی ، سبک سازی ابنیه ، کاهش ریخت و پاش مصالح ، زیبا سازی محیط زندگی شهری و خانگی برداشته ایم .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان