اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203197324122883
در دسترس نیست

معرفی شهرهای خنک ایران برای سفری لذت بخش در فصل تابستان

کد: 140203197324122883

، اصفهان , (اخبار رسمی): در فصل تابستان، بسیاری از ما به دنبال شهر های خنک و دلپذیر در ایران برای سفر هستیم. در اینجا پنج شهر خنک ایران را برای سفر در تابستان به شما معرفی می کنیم.

معرفی شهرهای خنک ایران برای سفری لذت بخش در فصل تابستان
معرفی شهرهای خنک ایران برای سفری لذت بخش در فصل تابستان

تعطیلات تابستان و فراغت دانش آموزان و دانشجویان از درس و تحصیل می‌تواند فرصت خوبی برای سفر و گشت و گذار باشد. روزهای گرم و طولانی تابستان، بهترین فرصت برای سفر و تفریح است. فعالیت های مختلفی که شامل گشت و گذار در طبیعت، کوهنوردی، شنا و بازی های آبی است، علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب می‌کند. با این حال، برای لذت بخش بودن سفر در تابستان، باید مقصد مناسب را انتخاب کرد. در بسیاری از شهرها، گرمای تابستان قابل تحمل نیست، بنابراین سفر به این شهرها می‌تواند ناخوشایند باشد. در ادامه، پنج شهر خنک ایران را به شما معرفی می‌کنیم که بهترین مقصد برای سفر در تابستان هستند.

همدان

شهر همدان در غرب ایران واقع شده و به عنوان مرکز استان همدان شناخته می‌شود. این شهر با داشتن تاریخی باستانی بسیار قدیمی و به عنوان مرکز تمدن‌های کهن، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. همدان از شهرهای خنک ایران بوده و به همین دلیل، به عنوان یکی از نخستین مقصدهای سفر در فصل تابستان محسوب می‌شود.

در این شهر، دیدنی‌های بسیاری وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها، غار علی صدر است. این غار، بزرگترین و طولانی‌ترین غار آبی جهان و تنها غار آبی ایران است. برای بازدید از این غار و عبور از پیچ و خم‌های آن، از قایق استفاده می‌شود. گنجنامه همدان، آبشار گنج‌نامه، آکواریوم زیبای غار گنج‌نامه و تله کابین آن از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند. علاوه بر این، معبد لائودیسه یا دوخواهر، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، قلعه حمام، آرامگاه و موزه بوعلی سینا از دیگر مراکز تفریحی در همدان محسوب می‌شوند

اردبیل

اردبیل یکی از شهرهایی است که حتما باید در طول عمر حداقل یک بار به آن سفر کنید. با داشتن آب و هوای خنک، این شهر از جاذبه‌های تفریحی منحصر به فردی برخوردار است که در فصل تابستان می‌تواند بهترین مقصد باشد. طبیعت بکر و زیبای این شهر، در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری آن، سفری خاطره‌انگیز را برایتان ایجاد می‌کند. یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای اردبیل، دریاچه شورابیل است که به لطف داشتن امکانات تفریحی متعددی در اطراف آن، مکان مناسبی برای گذراندن تابستان است. پل معلق مشگین شهر نیز، طولانی‌ترین پل معلق ایران و از برترین مناطق گردشگری اردبیل است. از بخش شیشه‌ای پل، می‌توانید از زیر پل و طبیعت زیبای اطراف لذت ببرید.

سرعین، یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی مهم اردبیل است. به عنوان یکی از توابع این شهر، سرعین با آب و هوای خوب و چشمه‌های آب گرم، بهترین فرصت را برای گذراندن تابستان در آنجا فراهم می‌آورد. دیگر جاذبه‌های گردشگری اردبیل شامل جمعه مسجد، بقعه شیخ صفی الدین، بازار سرپوشیده، جنگل فندقلو و پل هفت چشمه می‌باشند

گرگان

شهرهای خنک و سرسبز شمالی، از بهترین گزینه‌ها برای سفر در فصل تابستان هستند. طبیعت زیبا و آب و هوای خنک این مناطق، سفری به چوب‌های آلاشت و ماسوله را لذت بخش می‌کند. با این حال، گرگان نیز یکی از جاذبه‌های دیدنی تابستانی است که باید در نظر داشته شود.

این شهر، یکی از خوش‌آب‌وهواترین نقاط ایران و سرشار از جنگل‌های انبوه، چشمه‌ها و آبشارهای زیبا است. اگر علاقه‌مند به گردش در طبیعت هستید، گرگان بهترین انتخاب برای شماست. پارک ملی گرگان یکی از دیدنی‌های توریستی این شهر است که تنوع گیاهی و جانوری آن هر انسانی را به وجد می‌آورد. دهکده جهان‌نما نیز از دیگر جاذبه‌های مشهور گرگان است که با آب‌وهوای خنک و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان به شمار می‌رود. جنگل نهارخوران و برج گرگان نیز از دیگر جاذبه‌های این شهر هستند که حتماً باید دیده شوند

آلاشت

این شهر در منطقه‌ی سوادکوه واقع شده است و بخشی از جذابیت آن، محیط خنک و دلنشینش در فصل تابستان است. با احاطه‌ی آلاشت با کوه‌های بلند، هوای این شهر به صورت طبیعی خنک است و شما می‌توانید در تابستان از گرما و آفتاب نجات پیدا کنید. محدوده‌ی دمایی آلاشت بین ۷.۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس است که با توجه به دمای بسیاری از شهرهای ایران در تابستان، آن را به عنوان یکی از شهرهای خنک ایران تبدیل به مقصد ایده‌آلی برای تفریح و سفر در فصول گرم سال کرده است.

در این شهر زیبایی‌های طبیعی فراوانی وجود دارد، نظیر آبشار گزو و آبشار نارم که با ارتفاع بالای خود و احاطه‌ی آن‌ها با جنگل سبز، جاذبه‌ی گردشگری بسیاری برای بازدیدکنندگان این شهر هستند. در ضمن، تنها رصدخانه شمال ایران نیز در این شهر قرار دارد و اگر به تماشای آسمان علاقه‌مند هستید، می‌توانید در این رصدخانه تجربه‌ی جذابی را داشته باشید. همچنین، معبد دختر پاک که پیش از اسلام معبد آناهیتا بوده است، نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهر است و فقط خانم‌ها مجاز به بازدید از آن هستند

ماسوله

ماسوله، بدون شک یکی از جذاب‌ترین شهرهای خنک ایران و همچنین مقصد پرطرفدار سفر در تابستان است. این شهر برای مسافرت در تمام فصول سال مناسب است، اما تجربه خنکای دلچسبش در تابستان بسیار جذاب و فراموش نشدنی است. ماسوله در ارتفاعات گیلان قرار دارد و غالباً با مه پوشیده شده است که هوایی خنک و با طراوت به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، معماری منحصر به فرد خانه‌های ماسوله که به عنوان معروف‌ترین ویژگی این روستا شناخته می‌شود، در کنار قرارگیری آن بر دامنه ارتفاعات البرز و نیز نزدیکی به جنگل‌های انبوه شمال، تجربه‌ای خوشایند و خاطره‌انگیز از سفر تابستانی به ماسوله را به شما هدیه می‌دهد.

سخن آخر

فصل تابستان و تعطیلات طولانی مدت، بهترین زمان برای سفر به شهرهای خنک ایران است. آب و هوای مطلوب از مهم‌ترین عواملی است که لذت سفر را دو چندان می‌کند. شهرهایی که در مطلب قبلی معرفی کردیم، از پرطرفدارترین و زیباترین مقاصد گردشگری ایران در تابستان محسوب می‌شوند و شما می‌توانید در آن‌ها اوقات خوشی را سپری کنید.

منبع: معرفی ۵ شهر خنک ایران برای سفر در تابستان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانال تخفیف

سایت کانال تخفیف (آف چنل)، به عنوان یک مرجع اشتراک‌گذاری رایگان کوپن و کد تخفیف برای فروشگاه‌های آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی شناخته می‌شود. با همکاری استارت‌آپ‌ها، این سایت انواع کد تخفیف، مسابقه، کمپین و جشنواره‌های صدها برند معتبر، اپلیکیشن و مراکز خدمات آنلاین را به اطلاع مخاطبان خود می‌رساند. دیجی کالا، اسنپ، اسنپ فود، تپسی، سینماتیکت، اسنپ اکسپرس، آی اپس، بانی مد، علی بابا، فیلیمو، نماوا، اسنپ مارکت، بیمه بازار، باسلام و ازکی از جمله فروشگاه‌هایی هستند که در این سایت دارای کد تخفیف هستند. کاربران این سایت می‌توانند با چند کلیک ساده و در کوتاه‌ترین زمان به جدیدترین کد تخفیف‌ها در گروه‌های مختلف از جمله تاکسی آنلاین، سفارش آنلاین غذا، اپراتورهای مخابراتی، موسیقی و سینما، گردشگری، مد و پوشاک، کتاب و کتابخوانی دسترسی پیدا کنند. این سایت با استفاده از بستر تبلیغ بر پایه بن تخفیف، به فروشگاه‌ها در رقابت با سایر همتایانشان کمک می‌کند تا بازدید و آمار فروش خود را افزایش دهند. چنین کمپین‌های تبلیغی و تخفیفی، علاوه بر جذب مشتریان جدید، باعث ترغیب کاربر به خرید مجدد شده و رونق کسب و کار در فضای آنلاین را در پی دارد. به این ترتیب، کاهش هزینه و ایجاد تجربه‌ای لذت بخش از خرید ارزان‌تر در ذهن مشتریان، بهبود وضعیت فروش و رونق کسب‌وکارهای آنلاین را تضمین می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی