اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051376055517

نماینده اتاق اصناف ایران در سلماس:

تاسیس بانک اصناف بی نتیجه ماند

کد: 1395051376055517

http://goo.gl/vnkvXr

، تهران , (اخبار رسمی): شاکر گفت: سخنان و برنامه هایی که در خصوص ایجاد بانک اصناف مطرح ‌شده، درحد حرف باقی مانده و تاکنون اقدامی عملی به خود نگرفته است.

سجاد شاکر

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، سجاد شاکر نماینده اتاق اصناف ایران در استان آذربایجان غربی شهرستان سلماس با بیان اینکه اصناف با داشتن بیش از سه میلیون واحد صنفی در کشور، دارای حق تاسیس یک بانک هستند، افزود: برای داشتن بانک اصناف به اقدامات عملی‌تری بیش از بخشنامه و مصوبه نیاز داریم.

وی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت کنونی و همچنین وزیران قبلی این بخش بر ایجاد  بانک اصناف تاکید داشته و دارند؛ اما این موضوع در حد بخشنامه باقی مانده است.

نماینده اتاق اصناف ایران در سلماس نبود تسهیلات بانکی قابل قبول را یکی از مشکلات اصناف ذکر کرد و گفت: امکان نوسازی صنوف سنتی بخصوص تولیدی ها به دلیل نبود تسهیلات بانکی مناسب وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های جامع برای ساماندهی اصناف خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک‌های صنفی،  واحدهای آموزشی اصناف و بانک اصناف از راهکارهای برطرف شدن مشکلات صنوف در حوزه تجارت است.

شاکر با بیان اینکه برای ایجاد بانک اصناف نیاز به حمایت دولت داریم، افزود: تاسیس بانک برای اصناف مزایای مختلفی مانند تسریع امور؛ اعطای وام‌های کم بهره، امکان مشارکت در اجرای طرح ها و … دارد که تاسیس آن را الزام آور می‌کند.

وی تصریح کرد: صنعت برای رونق نیازمند تجارت است و بدون تجارت بسیاری از فعالیت‌های صنعتی بی‌نتیجه می‌ماند و نقش اصناف به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی در رونق تجارت و توسعه صنعتی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاکر یادآورشد: اصناف، بر اساس حقوق قانونی خود سالیان سال است که نیازمند تاسیس یک بانک هستند اما این خواسته تاکنون عملیاتی نشده است

وی در خصوص ادغام اتحادیه ها گفت: در شهرستان های کوچک به دلیل کم بودن تعداد صنوف اتحادیه ها ادغام شده هستند و دیگر نیازی به ادغام مجدد نیست .

به گفته وی در شهر سلماس 14 اتحادیه با 9 هزار واحد صنفی تحت پوشش مشغول فعالیت هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی