اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172055517

رشد 65درصدی پرونده های قاچاق بالای یک میلیاردریال

کد: 13950809172055517

https://goo.gl/iyGXib

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از افزایش 65 درصدی تشکیل پرونده های مهم ملی (پرونده های قاچاق بالاتر از یک میلیارد ریال) در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

رشد 65درصدی پرونده های قاچاق بالای یک میلیاردریالی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، سید عبدالمجید اجتهادی مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در 6 ماه نخست امسال یک هزار و 26 فقره پرونده مهم و ملی تشکیل شد؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، 621 فقره پرونده مهم و ملی در مقابله با قاچاق تشکیل شده بود.

وی کل پرونده های مهم و ملی در سال 1392 را 379 فقره، در سال 1393 را 820 فقره و در سال 1394 را یک هزار و 395 فقره ذکر کرد.

اجتهادی افزود: آمار پرونده های مقابله با قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی، در 6 ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 27 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برخی با شنیدن این آمارها تصور می کنند حجم قاچاق زیاد شده در حالی که تعداد پرونده ها بدنبال افزایش اقدامات مقابله ای افزایش یافته است.

مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: امسال همه دستگاه ها برای مقابله با قاچاق کالا و ارز پای کار آمده اند و این اقدامات سبب افزایش ریسک قاچاق شده است.

وی گفت: شرایط به گونه ای تغییر کرده که حتی در استان های مرزی – که در گذشته براحتی کالای قاچاق وارد می شد – ریسک قاچاق به قدری افزایش یافته است که واردات قاچاق مقرون به صرفه نیست.

اجتهادی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی سامانه کد شناسایی و کد رهگیری کالا (موضوع ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز)، امکان شناسایی کالاهای قاچاق و تمیز آنها با کالاهایی که به صورت رسمی وارد کشور شده اند فراهم شود.

پاک شدن سطح عرضه از کالاهای قاچاق

محمد طحانپور رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوام خانگی تهران با بیان اینکه 60 درصد از برندهای عرضه شده در نمایشگاه لوازم خانگی در محل مصلی، داخلی و 40 درصد خارجی هستند، افزود: برندهای خارجی عرضه شده در نمایشگاه، نمایندگی و شناسنامه دارند.

وی ادامه داد: تاکید ما در این نمایشگاه حمایت از تولید داخلی و مبارزه با ورود و فروش کالای قاچاق است.

طحانپور افزود: در چهار دوره گذشته، شعار ما «ایرانی، کالای خوب ایرانی بخر» بود که امسال در کنار این شعار، مساله دیگری به آن اضافه کردیم که به قاچاق مربوط می شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر جلوی قاچاق را بگیریم، چرخ واحدهای تولیدی سریعتر و بهتر می چرخد، گفت: اجرای طرح مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، قیمت ها را افزایش نداده و کمبودی در بازار ایجاد نکرده است؛ حتی شاهدیم که عرضه کنندگان لوازم خانگی محصولات خود را با تخفیف عرضه می کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوام خانگی تهران از ایجاد موانعی برای برگزاری این نمایشگاه توسط برخی افراد گلایه کرد و گفت: افرادی که هر سال، دو یا سه مرتبه نمایشگاه کالای قاچاق برگزار می کنند، با عرضه تولیدات داخلی و محصولاتی که به صورت قانونی وارد کشور شده اند، مخالفند.

طحانپور افزود: باوجود این نامهربانی ها، خوشحالیم که با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، این محصولات از سطح عرضه جمع آوری شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]